مقالات

تحصیل رایگان در کانادا – راهنمای جامع 2022

تحصیل رایگان در کانادا

تو این مقاله می خوایم در مورد تحصیل رایگان با هم صحبت کنیم. کانادا به دلایل زیادی یک مقصد محبوب برای ادامه تحصیله. دانشگاه های کانادا در سطح جهانی هستن و پنج مورد از اون ها به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر در سراسر جهان فهرست شدن. همچنین فرصت های شغلی متعدد، آینده امیدوار کننده ای رو برای دانشجویان بین المللی که به دنبال اقامت در کانادا هستن، فراهم می کنه.

کیفیت زندگی تو کانادا بسیار بالاست: هزینه زندگی نسبتاً پایین تر، امنیت تضمین شده برای شهروندان و توجه فوق العاده به حقوق فردی. اقامت و تحصیل در کانادا همچنین به معنای بهره مند شدن از جذابیت های توریستی و مکان های دیدنی این کشور زیبا مثل آبشار نیاگارا در آنتاریو، کوه های راکی ​​و دریاچه لوئیز در آلبرتا و کوه ویستلر در بریتیش کلمبیا خواهد بود.

کانادا یک زندگی کالجی هیجان انگیز و پر جنب و جوش رو به دانشجویان بین المللی نوید میده، اما مهمه بدونید که این فرصت طلایی، همیشه رایگان به دست نمیاد. بسیاری از دانشجویان مشتاق بین المللی دلایل مالی رو عامل بازدارنده اصلی برای تحصیل در کانادا می دونن.

اما با یه عملکرد تحصیلی برجسته که از طریق کار و تلاش مستمر به دست میاد، شانس بیشتری برای آماده سازی مدارک و ارسال زودهنگام درخواست تحصیل رایگان در کانادا خواهید داشت. شما می تونید برای ادامه تصحیل در کانادا به هر تعداد دانشگاه که می خواید درخواست بدید و از طریق بورسیه ها و جوایز، به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنید.

به غیر از بورسیه ها و جوایز، کانادا همچنین دارای دانشگاه های مقرون به صرفه ای هم هست که می تونید برای ادامه تحصیل در اون ها درخواست بدید. در این دانشگاه ها هزینه های تحصیل در مقایسه با سایر دانشگاه های کانادا ارزون تره، اما همچنان می تونید مطمئن باشید که از لحاظ کیفیت علمی و آموزشی این دانشگاه ها در سطح بالایی قرار دارن. با در نظر گرفتن این گزینه ها، تحصیل رایگان در کانادا صرف نظر از مقطع تحصیلی شما چندان دور از ذهن هم نیست.

با استفاده از سرویس مشاوره اپلای فور فری، می تونید با کارشناسان ما که تجربه تحصیل در کانادا رو دارن بیشتر در مورد شرایط خاص خودتون و احتمال موفقیت تون برای تحصیل رایگان در کانادا مطلع بشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحصیل در کانادا در سال 2022

امکان تحصیل رایگان در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود داره؟

جواب کوتاه، بله هست. البته باید دقت داشته باشید که هیچ دانشگاه بدون شهریه ای در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود نداره. در واقع هیچ دانشگاه بدون شهریه ای حتی برای دانشجویان کانادایی هم وجود نداره.

با این حال، شما می تونید بدون پرداخت شهریه با دریافت بورسیه تحصیلی کامل یا حتی بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل برای زندگی در کانادا به صورت رایگان تحصیل کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

باید بدونید که دانشگاه های بسیار بسیار مقرون به صرفه ای در کانادا حتی برای دانشجویان بین المللی وجود داره. اگرچه این دانشگاه ها بدون شهریه نیستن و امکان تحصیل رایگان در کانادا رو برای شما فراهم نمی کنن، اما خیلی هم گرون نیستن.

چطور در کانادا رایگان تحصیل کنیم

نحوه تحصیل رایگان در کانادا

سخت مطالعه کنید و درخواست اپلای خودتون رو زودتر ارسال کنید

یک اپلیکیشن خوب، مهارت ها و دستاوردهای علمی شما رو نشون می ده. در حالی که به شدت توصیه می شه درخواست خودتون رو زودتر آماده کنید، به همون اندازه مهمه بدونید که تحصیلات قبلی شما و اینکه چقدر وقت و انرژی می ذارید، باعث میشه اپلیکیشن قوی تری داشته باشید.

با مطالعه سخت در سطح فعلی خودتون، در واقع گام های پیشرفت به سمت تحصیل رایگان در کانادا رو بر می دارید. نمرات و معدل شما، نمرات آزمون ها و جوایز تحصیلی و همچنین شرکت در فعالیت های خارج از برنامه، نشون دهنده جایگاه علمی شماست. این مؤلفه‌ها توسط تیم پذیرش دانشگاه مورد نظر شما بررسی می‌ شن، بنابراین بهتره این مؤلفه‌ها رو به‌ طور چشمگیری توی درخواست اپلای نشون بدید.

آماده کردن هر چه سریع تر درخواست تون می تونه شانس شما رو برای تحصیل رایگان در کانادا و اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظرتون افزایش بده. به این ترتیب، زمان بیشتری برای جمع آوری مدارک و اطلاعات لازم برای ادامه فرایند پذیرش تون خواهید داشت. در واقع، زمان بیشتری خواهید داشت تا ثابت کنید چقدر می تونید برای مرکز آموزشی هدف تون مفید باشید و تیم پذیرش رو متقاعد کنید که به اتفاق آرا شما رو بپذیرن.

فقط چون خارج از کشور تحصیل خواهید کرد، باید در نظر داشته باشید که لازمه برای ویزای دانشجویی کانادا هم اقدام کنید. دونستن اینکه چطور باید این موارد رو هر چه سریع تر انجام بدید، می تونه به شما کمک کنه زمان و منابع خودتون رو بهتر و هوشمندانه تر مدیریت کنید.

برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنید

کانادا بدون شک یه جای عالی برای ادامه تحصیل در دانشگاهه. همچنین اگه قصد داشته باشید برای همیشه تو این کشور بمونید، فرصت های شغلی زیادی هم وجود داره. با این حال، ممکنه هنگام اقامت خارج از کشور با مشکلات مالی مواجه بشید و بر خلاف زمانی که تو کشور خودتون هستید، کمک گرفتن از خانواده و بستگان ممکنه چندان راحت نباشه.

درخواست و پذیرش بورسیه تحصیل در کانادا می تونه کمک زیادی به امور مالی شما بکنه. نگاهی به برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی بیندازید. با گرفتن یه بورسیه تحصیلی خوب، می تونید تحصیل رایگان در کانادا رو به واقعیت تبدیل کنید.

دانشگاه ها و موسسات خصوصی مختلفی در کانادا از طریق برنامه های بورسیه، دانشجویان بین المللی رو جذب می کنن. علاوه بر این، دولت کانادا هم با ارائه بورسیه تحصیلی و جوایز برتر به دانشجویان ممتاز از مطالعات بین المللی حمایت می کنه.

برای دانشگاه های مقرون به صرفه اقدام کنید

اگه درخواست های بورسیه شما پذیرفته نشدن، نگران نباشید. با یه تحصیلات مقرون به صرفه در کانادا، هنوز می تونید به اهداف تحصیلی خودتون برسید. دوره های کارشناسی در کانادا سالانه بین 20000 تا 30000 دلار کانادا برای پوشش شهریه دریافت می کنن. هزینه های تحصیل در کانادا هم ممکنه بسته به برنامه مورد نظر شما متفاوت باشه، پزشکی و دندانپزشکی پر هزینه ترین و رشته های علوم انسانی ارزان ترین هستن.

شما می تونید برای پیدا کردن دانشگاه های مقرون به صرفه در کانادا جستجو کنید و درخواست بدید. برخی از بهترین مقاصد در این مورد دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه رجینا و دانشگاه آتاباسکا هستن. تحصیل در این دانشگاه ها در کانادا به شما کمک می کنه تا تقریبا به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنید. هزینه تحصیل در این مدارس از 1700 تا 20000 دلار کانادا در سال متغیره.

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان کارشناسی در کانادا

دانشگاه تورنتو بورسیه های بین المللی Lester B. Pearson رو برای دانشجویان برجسته بین المللی ارائه می ده. این بورسیه معتبر به دریافت کنندگان پوشش کامل شهریه، کتاب، هزینه های جانبی و اقامت در طول مدت تحصیل 4 ساله در مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو رو اعطا می کنه.

به غیر از هزینه شهریه، ذکر این نکته ضروریه که تحصیل در کانادا مستلزم پوشش سایر هزینه های زندگی و اقامت شما هم هست. در حالی که برخی از دانشگاه ها برای هزینه های تحصیلی بورسیه ارائه می دن، بهتره برای بورسیه هایی اقدام کنید که می تونن کل هزینه های اقامت شما در کانادا رو پوشش بدن و به شما امکان تحصیل رایگان در کانادا به صورت واقعی رو می دن.

دانشگاه یورک هم چندین برنامه بورسیه تحصیلی رو برای دانشجویان بین المللی فهرست کرده که یکی از اون ها بورسیه بین المللی International Entrance Scholarship of Distinction هست که هر سال 35000 دلار به گیرنده اعطا می کنه و بسته به عملکرد دانشجو، تا چهار سال قابل تمدیده.

دانشگاه بریتیش کلمبیا، یکی دیگه از دانشگاه های معتبر در کانادا، چندین بورسیه تحصیلی و جوایز ورودی مبتنی بر شایستگی و نیاز رو برای متقاضیان بین ‌المللی فهرست می‌ کنه. جایزه بین ‌المللی Karen McKellin International Leader of Tomorrow Award و جایزه دانشجویی بین‌ المللی  Donald A. Wehrung International Student Award کمک هایی متناسب با نیاز مالی فعلی دریافت‌ کننده بهش ارائه می‌ دن.

دانشگاه کارلتون هم چندین بورسیه و جوایز ورودی برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیره از جمله One Riordon Scholarship و بورسیه Prestige Scholarship که هزینه های شهریه رو به صورت کامل پوشش می دن. تمامی دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دانشگاه کارلتون که میانگین امتیاز پذیرش اونها حداقل 80٪ هست، برای دریافت Entrance Awards for International Students در نظر گرفته میشن. این بورسیه تحصیلی تا 4000 دلار سالانه رو به صورت قابل تمدید تا چهار سال ارائه می ده.

این بورسیه ها می تونن به شما برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در کانادا کمک کنن.

بیشتر بخوانید: تحصیل MBA و DBA در کانادا

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در کانادا

گذروندن دوره کارشناسی ارشد در کانادا بدون شک برای رزومه شما عالی خواهد بود. همچنین فرصت های بیشتری رو برای رشد حرفه ای شما در اختیارتون میگذاره. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به طور کلی پر هزینه ست، اما برخی از دانشگاه ها بورسیه هایی رو برای جذب دانشجویان بین المللی برجسته ارائه می دن.

دانشگاه کلگری چندین جایزه و بورسیه از ارائه دهندگان مختلف رو در وب سایت خودش فهرست می کنه. برخی از جوایز موجود در دانشگاه کلگری عبارتند از: برنامه بورسیه تحصیلیAlberta Innovates Graduate Student Scholarships که 26000 دلار برای دریافت کنندگان تا دو سال فراهم می کنه و بورسیه تحصیلی Alberta Graduate Excellence Scholarship که ارزش اون 11000 دلاره.

دانشگاه مک گیل در کبک هم بورسیه‌های تحصیلی از جمله بورسیهArbour Foundation Scholarship رو فهرست می‌کنه که به متقاضیان موفق تا سقف 10000 دلار پرداخت می کنه و Arbour Foundation Scholarship که مبلغ 19000 دلار رو با یکبار امکان تمدید اعطا می‌کنه.

دانشگاه مانیتوبا برنامه کمک Graduate Fellowship رو ارائه می ده. متقاضیان موفق به دریافت این بورسیه، سالانه 14000 دلار بسته به عملکرد تحصیلی شون تا دو سال دریافت می کنن.

این بورسیه های دانشگاهی و فدرال فرصت هایی رو برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنن تا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رو به صورت رایگان در کانادا دنبال کنن.

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان دکتری در کانادا

کانادا همچنین برنامه های بورسیه و جوایز مختلفی رو هم برای جذب دانشجویان بین المللی علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا ارائه می ده. بورسیه The University of Manitoba Graduate Fellowship یا UMGF برای دانشجویان دکترا هم در نظر گرفته می شه. متقاضیان موفق، سالانه 18000 دلار دریافت می کنن که تا چهار سال قابل تمدیده. این دانشگاه همچنین بورسیه هایVanier Canada Graduate Scholarships  رو هم به ارزش 50000 دلار سالانه برای حداکثر سه سال تحصیل در مقطع دکترا ارائه می ده.

دانشگاه کلگری هم بورسیه های Vanier Canada Graduate Scholarships رو به همراه جوایز ورودی خودش ارائه می ده که به متقاضیان موفق 12000 تا 35000 دلار ارزش بورسیه اختصاص میده و همچنین بورسیه دکتری Izaak Walton Killam Doctoral Scholarship رو هم ارائه می ده که ارزشش 36000 دلار برای دو ساله.

در نهایت، دانشگاه بریتیش کلمبیا بورسیه Graduate Global Leadership Fellowship رو با ارزش سالانه 18200 دلار به اضافه هزینه های شهریه برای چهار سال تحصیل ارائه میده.

از طریق این بورسیه ها، دانشجویان بین المللی می تونن به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنن. امیدوارdم این مقاله در مورد تحصیل رایگان در کانادا براتون مفید بوده باشه. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها