مقالات

بهترین دانشگاه های فرانسه 2022

بهترین دانشگاه های فرانسه

فرانسه کشوری در اروپای غربی  با جغرافیای متنوعه و مکان‌ های تاریخی زیبای زیادی رو تو خودش جا داده. فرانسه تاریخچه ای طولانی و پر از دستاوردهای هنری و علمی داره. کشوری که با فرهنگ منحصر به فرد خودش تعریف می شه و با غذاهای، مد و ادبیات خودش روی اکثر کشورهای جهان تأثیر گذاشته.

فرانسه سرشار از شاهکارهای معماری قدیمی مثل برج ایفل، مونت سنت میشل، قلعه ورسای و غیره هست. علاوه بر این، فرانسه یک مرکز تجاری بین المللیه که دلیل دیگه ای برای بازدید همه مردم دنیا از این کشور جذابه. تو این مطلب به بررسی بهترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحصیل در فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه 2022

آیا فرانسه مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللیه؟

دانشگاه های فرانسه از شهرت علمی بالایی برخوردار هستن. چندین دانشگاه در این کشور از قرن سیزدهم وجود داشتن و بزرگ ترین متفکران و هنرمندان جهان رو تولید کردن. در حال حاضر، بیش از 250000 دانشجوی بین‌ المللی در فرانسه وجود داره که از فرصت ‌های آموزشی و پژوهشی درجه یک برخوردار هستن.

تحصیل در فرانسه نسبت به بسیاری دیگه از کشورها با میانگین 200 یورو یا 250 دلار آمریکا برای مقطع کارشناسی مقرون به صرفه تره. دانشگاه های دولتی شهریه مقرون به صرفه ای رو درخواست می کنن، چون بودجه شون توسط دولت تامین می شه. از سوی دیگه، دانشگاه های خصوصی(grandes écoles)   برنامه های بورسیه تحصیلی ارائه می دن.

هزینه زندگی در فرانسه ممکنه کمی بالاتر از کشورهای همسایه باشده. با این حال، دانشجویان واجد شرایط دریافت نرخ های یارانه ای از محل اقامت گرفته تا حمل و نقل به موزه ها و موارد دیگه هستند. اکثر مردم فرانسه چند زبانه هستن. با این حال، یادگیری زبان فرانسه در طول تحصیل در این کشور همیشه ایده خوبیه.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در فرانسه

بیشتر بخوانید: 8 کشور برتر برای ادامه تحصیل

دانشجویان بین المللی می تونن حین تحصیل در فرانسه کار کنن؟

دانشجویان بین المللی بدون در نظر گرفتن سطح تحصیلی شون مجاز به کار در فرانسه هستن. اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می تونن به دلخواه خودشون در این کشور کار کنن. شهروندان غیر اتحادیه اروپا می تونن پس از دریافت ویزای دانشجویی طولانی مدت (VLS-TS) شروع به کار کنن.

همه دانشجوها مجاز به 964 ساعت کار در سال هستند. این مدت معادل 60 درصد اشتغال تمام وقت یا حدود 20 ساعت در هفته می شه. دوره های کارآموزی، قرارداد جداگانه ای در مورد مدت زمان، حقوق و غیره دارن.

اکثر دانشگاه های فرانسه قراردادهای کاری رو تو محوطه دانشگاه هم ارائه و برگزار می کنن. این شغل ها شامل آموزش، کمک به معلولان، کمک در فعالیت‌ های ورزشی و سایر کارهای مربوط به دانشگاهه. در طول ترم تحصیلی (1 سپتامبر تا 30 ژوئن)، دانشجویان مجاز به 670 ساعت کار هستن. در زمان استراحت (1 ژوئیه تا 31 آگوست) میزان کار تا 300 ساعته.

دانشجویان بین المللی می تونند پس از فارغ التحصیلی تو فرانسه بمونن؟

پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلان شهروند اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس می تونند بلافاصله کار کنن و در فرانسه بمونن. برای فارغ التحصیلان غیر اروپایی ابتدا باید قرارداد کاری با حقوق یک و نیم برابر حداقل دستمزد منعقد بشه.

در حالی که هنوز به دنبال کار هستن، فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا/EEA می تونن برای اجازه اقامت موقت یا Autorisation Provisoire de Séjour (APS) درخواست کنن. این مجوز برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار، دوازده ماه اعتبار داره. هنگامی که APS شما نزدیک به انقضا شد، می تونید وضعیت خودتون رو به یک مجوز اقامت نزدیک به شغل خودتون، مانند کارمند، کارآفرین یا محقق تغییر بدید.

بیشتر بخوانید: تحصیل در نروژ

بهترین دانشگاه های فرانسه 2022

برترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی

Paris Sciences et Lettres University (PSL Research University / PSL)

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

Paris Sciences et Lettres University (PSL Research University / PSL)

دانشگاه Paris Sciences et Lettres بهترین دانشگاه فرانسه برای دانشجویان بین المللی]. این موسسه با ادغام پنج موسسه از جمله یک مدرسه عادی، یک موسسه مهندسی و یک رصدخانه تاسیس شد. PSL به طور قابل توجهی در 11 دانشکده در رشته های علمی گسترده ای مثل علوم فیزیکی، علوم زیستی، اقتصاد، علوم انسانی، هنرهای خلاق و غیره رشد کرده. PSL در ریاضیات، فیزیک و بوم شناسی بالاترین رتبه رو داره. این دانشگاه در طول سال ‌ها متفکران برجسته ‌ای از جمله لویی پاستور، ژان پل سارتر، ژاک دریدا و میشل فوکو رو تولید کرده.

دانشکده تحقیقاتی PSL به طور مداوم در رتبه بندی دانشگاه های اصلی در زمینه تدریس و تحقیق قرار می گیره. این دانشگاه روابط نزدیکی با دانشگاه ‌های بین ‌المللی مثل کمبریج، برکلی و دانشگاه نیویورک برقرار کرده.

École Polytechnique

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

École Polytechnique

École Polytechnique، یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی، در سال 1794 به عنوان یک آکادمی نظامی زیر نظر ناپلئون اول تأسیس شد. این دانشگاه یک نیروی محرکه اصلی در عصر روشنگری و انقلاب صنعتی در فرانسه بود. در حال حاضر، این دانشگاه یکی از منتخب ترین دانشگاه های فرانسه هست که به عنوان grandes écoles شناخته می شن. جنبه نظامی این دانشگاه با گذشت زمان کم رنگ تر شده، اما این موسسه معتبر با شهرت بالایی در تدریس و تحقیق علم، فناوری و مهندسی به کار خودش ادامه می ده.

École Polytechnique یک موسسه چند رشته ایه که حوزه‌های علمی-تکنولوژی رو با علوم انسانی و اجتماعی درگیر می‌ کنه تا توسعه علمی و اقتصادی مسئولانه رو ارتقا بده. روحیه کارآفرینی و چشم انداز بین المللی این دانشگاه، فرصت های گسترده ای رو به دانشجویان در سراسر جهان ارائه می دهه.

بیشتر بخوانید: بورسیه DAAD 2022

دانشگاه سوربن

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن به عنوان یک دانشگاه رسمی تحقیقاتی عمومی در سال 2018 با ادغام چندین مؤسسه فرانسوی تأسیس شد. ریشه این دانشگاه به کالج سوربن بر می گرده که در سال 1201 به عنوان موسسه ای برای دانش آموزان استثنایی تاسیس شد. در حال حاضر، این دانشگاه با ارائه آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا به دانشجویان بین المللی، نام و میراث خودش رو حفظ کرده. این دانشگاه در سه دانشکده سازماندهی شده: علوم انسانی، علوم و مهندسی، و پزشکی.

مدارک لیسانس و دکترا در دانشگاه سوربن در فرانسه و سراسر جهان مشهور هستن. دانشگاه سوربن همچنین با دانشگاه های معتبر دیگه ای مثل کالج کینگ لندن و دانشگاه مک گیل شریکه.

دانشگاه پاریس

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس یک دانشگاه جامع با شهرت دیرینه در فلسفه و الهیاته. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در فرانسه است. دانشگاه پاریس به همراه دانشگاه بولونیا، اولین مدرک دکترا رو در جهان اعطا کرد. امروزه، این دانشگاه برتر فرانسه دوره‌های نوآورانه ‌ای رو در زمینه ‌های مختلف از جمله علوم و فناوری، پزشکی، علوم اجتماعی، هنر، علوم انسانی و زبان ارائه می ‌ده.

دانشگاه پاریس-ساکلی

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

دانشگاه پاریس-ساکلی

دانشگاه پاریس ساکلی، یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌ المللیه. در رتبه بندی موضوعی، این دانشگاه بزرگ در ریاضیات در رتبه اول جهانی قرار گرفه و پس از آن در رشته فیزیک در جایگاه نهم قرار داره.

دانشگاه پاریس-ساکلی دارای بیش از 300 واحد تحقیقاتیه که توسط دانشکده های دکتری این دانشگاه اداره می شن. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، این دانشگاه روی پذیرش دانشجویان با پیشینه ها و ملیت های مختلف تاکید داره.

Télécom Paris (ENST / Télécom)

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

Télécom Paris (ENST / Télécom)

Télécom Paris یک دانشگاه دولتیه که به تحقیقات مهندسی اختصاص داره. تلکام پاریس با نام مستعار MIT فرانسه، آموزش های چند رشته ای و تخصصی رو برای مهندسین در سطوح لیسانس و فوق لیسانس ارائه می ده.

مانند سایر دانشگاه های بزرگ فرانسه، Télécom یک فرآیند پذیرش انتخابی داره و بیش از یک سوم دانشجویان این دانگشاه، دانشجویان بین المللی هستن.

École des Ponts ParisTech (ENPC / Ponts)

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

École des Ponts ParisTech (ENPC / Ponts)

École des Ponts ParisTech در سال 1747 برای آموزش مقامات مهندسی در ارائه کنترل کارآمد بر کارهای زیرساختی جاری در کشور تأسیس شد.

از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد تا مقطع دکترا، École des Ponts یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی با ارائه امکانات آموزشی در سطح جهانی و آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی به شمار می ره. این دانشگاه با دانشگاه های فرانسوی و بین المللی مانند جورجیا تک و برکلی همکاری نزدیکی داره.

École Normale Supérieure de Lyon (ENS de Lyon / ENSL)

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

École Normale Supérieure de Lyon (ENS de Lyon / ENSL)

École Normale Supérieure de Lyon یک دانشگاه دولتیه که به آموزش معلمان اختصاص داره. این دانشگاه در دو پردیس واقع شده که واحدهای هنری و علمی اون رو از هم جدا می کنه. پردیس مونود بخش های علوم طبیعی و تجربی رو در خودش جای داده و بخش های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی رو هم می تونید در پردیس دکارت پیدا کنید.

بسیاری از دانشجویان در ENS de Lyon پس از فارغ التحصیلی در ازای حمایت مالی در طول تحصیل خودشون به عنوان کارمند دولتی مشغول به فعالیت می شن. این دانشگاه علاوه بر مسئولیت های مدنی خودش، میزبان نوآوری های کسب و کارهای نوپا، به ویژه در علوم کامپیوتر و فناوری پزشکی هم هست.

دانشگاه مونپلیه (UM)

دفتر پذیرش

هزینه های تحصیل

دانشگاه مونپلیه (UM)

دانشگاه مونپلیه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه و جهانه. این دانشگاه برتر فرانسه برای دانشجویان بین المللی در سال 1220 به عنوان دانشکده هنر تاسیس شد. سپس دانشکده پزشکی، توسط دانشمندانی که در دانشکده های پزشکی اسپانیا آموزش دیده بودند، تأسیس شد. این دانشگاه امروز رشته‌های مرتبطی مانند علوم انسانی، حقوق، علم و فناوری رو رو هم ارائه می ده.

بیشتر بخوانید: تحصیل در ایتالیا

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها