مقالات

تحصیل رایگان در ایتالیا 2022

تحصیل رایگان در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا گزینه های بسیار محبوبی برای دانشجویان در سراسر جهان هستن. این کشور دارای برخی از معتبر ترین موسسات آموزشی در هر زمینه تحصیلیه و سطح بالایی از فرصت های تحصیلی رو به دانشجویان بین المللی ارائه می ده. به همین دلیل تقریباً 32000 دانشجوی بین المللی در کشور ایتالیا مشغول به تحصیل هستن. اگرچه ایتالیا می تونه یک مقصد رویایی برای تحصیل باشه، اما هزینه های زندگی و تحصیل تو این کشور ممکنه کمی سنگین باشه. به همین دلیل می خوایم تو این مقاله در مورد راهکارها و فرصت های تحصیل رایگان در ایتالیا در سال 2022 با هم صحبت کنیم.

امکان تحصیل رایگان در ایتالیا در سال های اخیر باعث مهاجرت تعداد بسیار زیادی دانشجوی بین المللی به این کشور، به ویژه از هند و نیجریه شده. این دانشجویان نه تنها تحصیل رایگان در ایتالیا رو تجربه می کنن، بلکه فرصت هایی هم برای کسب درآمد در این فرآیند در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: تحصیل در ایتالیا – شرایط و هزینه ها

تحصیل رایگان در ایتالیا 2022

نحوه تحصیل رایگان در ایتالیا

هر چه سریع تر برای اپلای آماده بشید

برای واجد شرایط بودن برای تحصیل رایگان در ایتالیا با بورسیه تحصیلی مناسب، پیشینه تحصیلی قبلی شما باید بی عیب و نقص و پر از نتایج عالی باشه. نتایج تحصیلی و درخواست های ارسالی اولین عناصری هستن که صلاحیت شما رو برای تحصیل رایگان در ایتالیا به مراجع داوری نشون می دن.

داشتن یک برنامه اپلای به خوبی سازماندهی شده برای دریافت بورسیه تحصیلی بسیار مهمه و آماده کردن زودهنگام درخواست، کلید موفقیت شماست. اینطوری می تونید با دریافت مشاوره مناسب، برنامه اپلای خودتون رو به موقع و در صورت نیاز تغییر یا ارتقا بدید و اینطوری شانس خودتون برای تحصیل رایگان در ایتالیا رو بیشتر کنید.

درخواست کمک مالی از دانشگاه های ایتالیا

دریافت بورسیه تحصیلی مناسب، کلید تحصیل رایگان در ایتالیا و حتی کسب درآمد بیشتره. بسیاری از دانشگاه های درجه یک ایتالیا بورسیه های تحصیلی کامل و معافیت از هزینه های تحصیل رو تو پکیج بورسیه های خودشون ارائه می دن. مطمئن شید که دانشگاه های مورد نظر و مناسب ترین بورسیه ها رو شناسایی و انتخاب می کنید.

پس از انتخاب بهترین دانشگاه‌ ها برای ادامه تحصیل، به الزامات و شرایط فهرست شده دانشگاه توجه کنید. بعد از اینکه  تمام شرایط رو برآورده کردید، برای دریافت بورسیه تحصیلی به منظور تحصیل رایگان در ایتالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی اقدام کنید.

ترکیبی از سوابق درخشان تحصیلی و یک برنامه اپلای مشخص به شما کمک می ‌کنه در میان متقاضیان متعدد دیگه متمایز بشید و به شما این امکان رو می ‌ده تا بورسیه تحصیلی رویایی تون رو دریافت کنید. این مسیر یک راه آسان برای تحصیل رایگان در ایتالیا، کاهش هزینه ها و حتی کسب درآمد در حین تحصیل در اختیار شما قرار می ده.

انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه در ایتالیا

درخواست برای تحصیل تو دانشگاه های مقرون به صرفه در ایتالیا در وهله اول، کاهش کل هزینه های تحصیل و در وهله دوم پر کردن این هزینه ها با بورسیه رو بسیار آسون تر می کنه.

بسیاری از دانشگاه های دولتی و برخی از کالج های خصوصی در ایتالیا وجود دارن که با حفظ کیفیت آموزشی، بسیار هم مقرون به صرفه هستن و شهریه شون بسیار کمتر از هزینه های متوسط تحصیل در ایتالیاست. با انتخاب یک دانشگاه مقرون به صرفه و دریافت یک بورس تحصیلی خوب در ایتالیا، هزینه های تحصیل شما تقریبا یه صفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: دانشگاه های برتر برای تحصیل در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی

در دانشگاه بولونیا، دانشگاه بوکونی و دانشگاه پادووا، دانشجویان بین ‌المللی می ‌تونن با دریافت بورسیه ‌های تحصیلی، تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی رو تجربه کنن.

بورسیه دانشگاه بولونیا

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: معافیت از شهریه، کمک هزینه 11,000 یورو (12,400 دلار آمریکا)

دانشگاه بولونیا (یونیبو) قدیمی ترین دانشگاه در غرب در نظر گرفته می شه و همچنین یکی از بالاترین رتبه ها رو داره. کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی یکی از بهترین کمک هزینه هاییه که می تونید برای تحصیل رایگان در ایتالیا دریافت کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که این بورسیه تحصیلی فقط برای یک سال تحصیلی در دسترس خواهد بود.

بورسیه دانشگاه بوکونی

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: شهریه کامل، اقامت رایگان

یکی دیگه از فرصت های بورس تحصیلی عالی که دانشجویان بین المللی می تونن برای تحصیل رایگان در ایتالیا ازش بهره ببرن، توسط دانشگاه بوکونی که با عنوان هاروارد ایتالیا شناخته می شه ارائه می شه. باید توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی این دانشگاه به چند دانشجوی منتخب کارشناسی اعطا می شه.

این دانشگاه بورسیه هایی ارائه می ده که شهریه کامل رو پرداخت می ‌کنن که هر سال تقریبا بالغ بر 12000 یورو می ‌شه. همچنین مسکن رایگان در اقامتگاه‌ های پردیس دانشگاه هم ارائه می ‌شه. اگه دانشجو بتونه در سال اول تحصیلش 50 واحد پاس کنه، این بورسیه به مدت 2 سال به این فرد اعطا می شه.

بورسیه دانشگاه پادووا

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: کمک هزینه تحصیلی، 8000 یورو (9020 دلار) بورسیه سالانه

دانشگاه پادووl در میان 10 دانشگاه برتر ایتالیا قرار داره که فرصت های بورس تحصیلی عالی رو هم ارائه می ده. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تحصیل می کنن در دسترسه.

برای داوطلبان تحصیل در دوره کارشناسی، این بورسیه تحصیلی برای مدت 3 سال در دسترسه. دانشجویانی که تو این دانشگاه ثبت نام کردن نیاز به درخواست برای دریافت بورسیه ندارن، چون به طور خودکار بر اساس موقعیت ها و نتایج گذشته شون انتخاب می شن.

تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه های ایتالیا بورسیه های بسیاری رو ارائه می دن که به دانشجویان کارشناسی ارشد امکان تحصیل رایگان در ایتالیا رو می ده. دانشجویان بین المللی با دریافت این جوایز می تونن تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد رو در دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه بوکونی و دانشگاه پادووا تجربه کنن.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: معافیت از شهریه، 10000 یورو (11300 دلار) کمک هزینه سالانه

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polimi) که بهترین دانشگاه برای مهندسی در ایتالیا محسوب می شه، بهترین فرصت های بورسیه تحصیلی رو برای دانشجویان کارشناسی ارشد (MSc) ارائه می ده. به طوری که دانشجویان می تونن بدون هیچ هزینه ای، تحصیل رایگان در ایتالیا رو با بهترین کیفیت آموزشی تجربه کنن. این بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی به دانشجویان بین المللی ارائه شده و در 3 بخش طبقه بندی می شه که همه این سطوح معافیت کامل از شهریه رو ارائه می دن.

بورسیه سطح پلاتینیوم، 10000 یورو در سال، بورسیه طلایی 5000 یورو و بورس تحصیلی نقره ای فقط هزینه تحصیل رو ارائه می ده. انتخاب بر اساس نتایج تحصیلات قبلی دانشجو خواهد بود.

بورسیه دانشگاه بوکونی

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: شهریه کامل، اقامت رایگان

دانشگاه بوکانی درست مانند دانشجویان کارشناسی، فرصت های مشابه و حتی بهتری رو برای دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می ده. همانند بورسیه دوره کارشناسی، این بورسیه فقط برای دو سال ارائه می شه.

میزان معافیت از شهریه 14000 یورو در ساله. دانشجویان طبق معمول تسهیلات اقامتی در محوطه دانشگاه رو دریافت می کن و برای واجد شرایط بودن نیازی به درخواست نیست. دانشجویان به طور خودکار توسط دانشگاه انتخاب می شن.

بورسیه دانشگاه پادووا

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: معافیت از شهریه، 8000 یورو (9020 دلار) بورسیه سالانه

دانشگاه پادووا همچنین بورسیه هایی رو هم برای برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می ده تا دانشجویان بین المللی بتونن تحصیل رایگان در ایتالیا رو تجربه کنن. درست مانند دوره کارشناسی، برنامه بورسیه بین المللی دانشگاه پادووا به مدت 2 سال برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد رو در این دانشگاه دنبال می کنن در دسترس خواهد بود.

دانشجویان بین المللی که در دوره های به زبان انگلیسی تحصیل می کنن واجد شرایط دریافت این بورسیه هستن. ارزش بورس تحصیلی 8000 یورو هست و معافیت کامل از شهریه رو ارائه می ده و برای دریافتش هم به هیچ درخواستی نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای اپلای تحصیلی ایتالیا 2022

رتبه دانشگاه های برتر ایتالیا 2022

تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع دکتری

بورسیه Scuola Normale Superiore de Pisa

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: کمک هزینه برای اسکان، غذای رایگان

برای فرصت های تحقیقاتی پیشرفته، این بورسیه برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی در نظر گرفته می شه.

بورسیه های دانشگاه پلی تکنیک تورین EDISU Piemento

لینک بورسیه

مبلغ بورسیه: اقامت رایگان، بورسیه دوسالانه

یکی دیگه از فرصت های دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع دکترا توسط دانشگاه پلی تکنیک تورین، یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی در جهان، ارائه می شه. بورسیه های تحصیلی و خدمات اقامتی EDISU Piemonte برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شه.

علاوه بر معافیت کامل از پرداخت هزینه تحصیل، این بورس تحصیلی تا 5200 یورو هم به دانشجو ارائه می ده. علاوه بر این خدمات اقامتی هم ارائه می شه.

سوالات متداول تحصیل رایگان در ایتالیا

آیا تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی رایگانه؟

بسیاری از دانشجویان بین المللی با دریافت بورسیه هایی که در این مقاله بهشون اشاره شد، تحصیل رایگان در ایتالیا رو تجربه می کنن. برخی از این بورسیه ها کل شهریه رو پوشش می دن. برخی از دانشگاه ها هم به صورت کمک هزینه تحصیلی خدماتی رو برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرن.

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدره؟

در ایتالیا، تحصیل در مقطع کارشناسی در مؤسسات آموزشی دولتی می تونه بین 900 یورو (1000 دلار آمریکا) تا 4000 یورو (4800 دلار آمریکا) در سال هزینه داشته باشه که میانگین اون تقریباً 1500 یورو (1800 دلار آمریکا) در ساله. هزینه های سالانه در دانشگاه های خصوصی هم معمولاً بین 6000 تا 20000 یورو (7200 دلار آمریکا تا 24100 دلار آمریکا) متغیره.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها