مقالات

راهنمای جامع تحصیل در کانادا در سال 2022 برای دانشجویان ایرانی – بخش اول

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا به یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین المللی و به ویژه ایرانی تبدیل شده. کانادا یکی از امن ترین مکان ها برای زندگی در جهانه. کانادا (به ویژه شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور) دارای تنوع فرهنگی فراوانی هستن که واقعاً برای دانشجویان خارجی که از همه جای دنیا برای تحصیل در کانادا میان محیط مناسبی رو فراهم می کنه.

چرا تحصیل در کانادا؟

کانادا آموزش رو جدی می گیره

می دونستید کانادا تحصیل کرده ترین کشور جهانه؟ در واقع، بیش از نیمی از ساکنان کانادا دارای مدرک دانشگاهی هستن. دانشجو بودن تو کانادا باید خیلی جالب باشد، نه؟

دانشگاه های کانادا جزو بهترین موسسات آموزشی جهان هستن

برخی از برترین دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی در کانادا واقع شدن و دانشجویان از سرتاسر جهان به کانادا میان تا بتونن تو این دانشگاه ها تحصیل کنن.

با تحصیل در کانادا شما این شانس رو خواهید داشت که در کنار برخی از باهوش ترین و بازترین ذهن های جهان کار و تحصیل کنید.

انعطاف پذیری و تنوع آموزشی

کانادا انواع موسسات آموزش عالی رو داره: دانشگاه ها، کالج ها، پلی تکنیک ها و cégeps (مدارس حرفه ای). بنابراین بسته به اهدافی که دارید، می تونید مدل سازمانی متناسب با نیازهای خودتون رو انتخاب کنید.

مدارک بسیار معتبر

فارغ التحصیلان کالج ها و دانشگاه های کانادا در بازار کار از ارزش بالایی برخوردار هستن و افرادی که تو کانادا تحصیل می کنن می تونن تو هر زمینه ای که بهش علاقه دارن، مشاغل عالی پیدا کنن.

فرهنگ کانادایی تنوع رو تشویق می کنه

مهم نیست چه کسی هستید، از کجا اومدید، یا می خواید تو چه رشته ای تحصیل کنید، کانادایی ها آماده استقبال گرم از شما هستن. این کشور آمریکای شمالی تلاش زیادی می کنه تا اطمینان حاصل کنه که دانشجویان بین المللی ایمن هستن، باهاشون منصفانه رفتار می شه و از شرکت تو آموزش و سبک زندگی کانادایی خوشحال هستن.

چرا تحصیل در کانادا

بیشتر بخوانید: تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل در کانادا چطوریه؟

آموزش عالی کانادا به دلیل انعطاف بالاش شهرت داره و دانشجویان در سطح دانشگاه از نظر حضور در کلاس، الزامات دوره و تکالیف از انعطاف بالایی برخوردارن.

با این حال، دانش‌آموزان هنوز باید قوانین کلاسی که توسط اساتید تعیین می‌شن رو رعایت کنن و بدونن که تو هر دوره چه انتظاراتی ازشون میره.

به طور کلی، دوره های تحصیلی، کلاس هایی به سبک سمینار مبتنی بر بحث و گفتگو هستن. معمولا تو این کلاس ها گروه های کوچک تری از دانش آموزان در حال بحث یا پرسش درباره موضوعات مختلف هستن. همچنین کلاس های معمولی به سبک سخنرانی و تدریس استاد رو هم خواهید دید، به ویژه برای موضوعاتی که دانشجویان زیادی دارن (علوم رایانه، پزشکی، تجارت و غیره). ساختار دوره ها به محتوا یا موضوع تدریس بستگی داره.

تو کانادا چی بخونیم؟

برای تحصیل در کانادا، تنوع بالایی وجود داره. دانشگاه‌های هر شهر بزرگ در تمام استان‌ها مدرک‌هایی را تو طیف گسترده‌ای از رشته‌ها ارائه میدن – از تاریخ هنر تا علوم اعصاب و تا حسابداری و مهندسی نرم‌افزار.

شهرهای اصلی کانادا

اگرچه کانادا کشور بزرگیه، اما از نظر جغرافیایی، اکثر ساکنانش در جنوبی ترین منطقه کشور زندگی می کنن. برخی از بزرگ ترین شهرهای این کشور همچنین دارای دانشگاه ها و موسسات بسیار معتبری هستن:

  • مونترال
  • کبک
  • تورنتو
  • ونکوور

نحوه اپلای برای تحصیل در کانادا

هر دانشگاه تو کانادا، سیستم مخصوص به خودش رو تو وب سایتش داره که به دانشجوها اجازه می ده برای انتخاب برنامه های تحصیلی درخواست بدن و ثبت نام کنن. بنابراین، بعد از اینکه دانشگاه مورد نظر خودتون رو انتخاب کردید، می تونید فرایند اپلای رو به شیوه درخواستی اونها پیش ببرید و مدارک تون رو ارسال کنید.

برخی از مدارک اساسی که برای انتخاب هر برنامه ای برای تحصیل در کانادا بهشون نیاز دارید:

  • اسکن مدارک تحصیلی شما (دبیرستان یا لیسانس)
  • کارنامه / سوابق دوره های تحصیلی قبلی شما
  • اسکن پاسپورت شما
  • CV شما
  • نمرات آزمون ها
  • اثبات توان تامین هزینه یا داشتن کمک هزینه تحصیلی
  • توصیه نامه (بین 2-3)
  • نمونه کارها و/یا نگارش ها

آماده شدن برای تحصیل در کانادا

دوره های آمادگی بگذرونید

این نوع دوره‌ها به دانشجویان کمک می‌کنن تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنن. یک برنامه پیش از M.B.A، پیش از وکالت یا پیش از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگه ای که به شما امکان می ده در نهایت بتونید تو برنامه تحصیلی مورد نظر خودتون تحصیل کنید رو امتحان کنید.

تقویت زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی تون رو بهتر کنید

اگه تو مقطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا شرکت می کنید. تو کانادا، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت تو کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب هست. دوره های آمادگی زبان همچنین شما رو برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها هم آماده می کنن.

آزمون های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

برای درخواست تحصیل در کانادا، باید مدرکی ارائه بدید که نشون میده شما به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارید.
مدارک مورد قبول توسط دانشگاه های کانادا عموما عبارتند از:

  • PTE آکادمیک
  • تافل
  • آیلتس
  • C1 Advanced یا C2 Proficiency

با این حال، همیشه باید وب سایت دانشگاه خودتون رو بررسی کنید تا مطمئن بشید که الزامات مورد نظر اونها دقیق چیه.

برای اپلای ویزای دانشجویی چه مدارکی لازم است؟

وقتی برای ویزای تحصیل در کانادا اپلای می کنید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید ثابت کنید اینه که می تونید در طول برنامه تحصیلی تون خودتون رو ساپورت کنید. برای تحصیل در کانادا، ازتون می خوان ثابت کنید که اگه قصد دارید در هر استانی به جز کبک تحصیل کنید، می تونید ماهانه 833 دلار کانادا بپردازید، یا اگه قصد تحصیل در کبک رو دارید، 917 دلار کانادا / در حال حاضر تو حساب بانکی شما هست یا اینکه می تونید این مبلغ رو از یه منبع دیگه تامین کنید.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل تو بعضی از دانشگاه های بین المللی کانادا ممکنه مجبور نباشن ثابت کنن که به اندازه کافی انگلیسی رو به خوبی صحبت می کنن. البته داشتن این مهارت های زبانی تضمین می کنه که شما می تونید تو تحصیل در کانادا و کلاس هاتون موفق بشید و بتونید تو کانادا به زندگی تون ادامه بدید.

دانشجویان ایرانی قبل از ورود به کانادا نیازی به انجام تست پزشکی ندارن.

دانشجویان ایرانی نیازی به ایجاد حساب بانکی محدود نخواهند داشت. این نوع حساب بانکی مقدار پولی رو که می‌تونید هر ماه برداشت کنید محدود می‌کنه و فقط در زمان ورود به کانادا به شما امکان دسترسی به اون رو می‌ده.

مجوز تحصیل در کانادا

اگه دانشجوی ایرانی هستید، برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل نیاز دارید. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مثل شما ایجاد شده که آماده ادامه تحصیل در خارج از کشورشون و در کانادا هستن.

چقدر طول می کشه تا ویزام رو بگیرم؟

حتماً برای درخواست ویزاتون زمان بیشتری در نظر بگیرید. بلافاصله پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظرتون، می تونید فرایند درخواست برای مجوز تحصیل در کانادا رو آغاز کنید. شما باید حداقل 4-6 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی دانشگاه خودتون برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا درخواست بدید.

پس از درخواست، حدود 42 روز برای تصمیم گیری و دریافت نتیجه صبر کنید.

مراحل اصلی برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا

دانشجویان ایرانی برای دریافت ویزای تحصیلی که بهشون امکان تحصیل در کانادا رو می ده، این مراحل رو باید طی کنن:

می تونید به صورت آنلاین یا فرم کاغذی برای ویزا اقدام کنید. هیچ مرکز درخواست ویزایی در ایران وجود نداره، بنابراین برای گرفتن بیومتریک باید به خارج از کشور سفر کنید و در صورت درخواست به صورت کاغذی مدارک خودتون رو ارسال کنید. مقامات کانادایی درخواست ویزا در ترکیه رو به ایرانی ها توصیه می کنن. بسته به شرایط شما، پس از بررسی درخواست تون، این امکان وجود داره که برای مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا دعوت بشید.

دانشجویان ایرانی ممکنه در طول فرآیند درخواست ویزا مجبور به ارائه مشخصات بیومتریک بشن. بیومتریک شما اساساً یک شناسه دیگه (مثل اثر انگشت و تصاویر) هست که کشورها برای اهداف امنیتی از شما درخواست شون می کنن.

در طول فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کانادا، باید تو مصاحبه ویزا شرکت کنید.

مجوز تحصیل در کانادا معمولا حداکثر تا مدت یه دوره تحصیلی 3 ماهه اعتبار داره. بنابراین برای اینکه بتونید کل دوره تحصیلی خودتون رو بگذرونید و توی کانادا بمونید، ممکنه لازم باشه چند مرتبه ویزای خودتون رو تمدید کنید. اگه می خواید پس از پایان دوران تحصیل در کانادا تو این کشور بمونید، باید برای یه ویزای دیگه یا تمدید ویزا از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.

هزینه ویزای دانشجویی کانادا

هزینه ویزای دانشجویی کانادا

برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا، باید هزینه ای معادل 150 دلار کانادا بپردازید. بسته به وضعیت شما، مقامات کانادایی به شما اجازه می دن این هزینه رو به صورت آنلاین، در محل در مرکز درخواست ویزا یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

دانشجویان ایرانی برای ویزای تحصیلی کانادا نیازی به دریافت بیمه درمانی نخواهند داشت.

برای بیومتریک خودتون باید 85 دلار کانادا دیگه هم بپردازید. همچنین باید هزینه سفر خودتون به مرکز درخواست ویزا در ترکیه یا هر مقصد دیگه ای در خارج از کشور رو هم در نظر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی کانادا می تونید به وب سایت مهاجرت کانادا مراجعه کنید. مشاوران اپلای فور فری هم برای راهنمایی شما تو این مسیر و به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی شون با شما آماده ان.

راهنمای جامع تحصیل در کانادا در سال 2022 برای دانشجویان ایرانی – بخش دوم

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحصیل در کانادا برای ایرانیان […]

trackback

[…] راهنمای جامع تحصیل در کانادا در سال 2022 برای دانشجویان ا… […]

trackback

[…] راهنمای جامع تحصیل در کانادا در سال 2022 برای دانشجویان ا… […]