مقالات

اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا – بخش دوم

اپلای free آمریکا

اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا – بخش اول

کالج همپشایر (Hampshire College)

کالج همپشایر

هزینه اپلای

کالج همپشایر یک کالج خصوصی واقع در آمهرست، ماساچوست آمریکاست. این کالج که در سال 1970 تاسیس شده یک موسسه آموزش عالی جوان به حساب میاد. در کالج همپشایر، دانشجوها رشته های تحصیلی رو انتخاب نمی کنن بلکه اون ها رو ایجاد می کنن. به این ترتیب که دانشجوها با یک کمیته کار می کنن تا یک رشته رو از یک لیست انتخاب کرده و سفارشی سازی کنن؛ رشته هایی شامل مطالعات آفریقا، مطالعات حقوق، فیلم، ویدئو، عکاسی و غیره.

این موسسه آموزش عالی با داشتن بیش از 70 گروه مطالعاتی و همچنین ورزش های بین دانشگاهی و طیف گسترده ای از رویدادها و فعالیت های دانشگاهی و برنامه های تفریحی در فضای باز، زندگی دانشجویی جالبی رو ارائه می ده که اقامت و تحصیل رو برای دانشجویان لذت بخش تر می کنه.

کالج لوئیس و کلارک (Lewis & Clarke College)

کالج لوئیس و کلارک

هزینه اپلای

کالج بعدی در آمریکا که بدون هزینه می شه براش اپلای کرد، کالج لوئیس و کلارکه که در پورتلند، اورگان واقع شده. این دانشگاه دارای سه مرکز اصلیه: دانشکده هنر و علوم در مقطع کارشناسی، دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش و مشاوره، و دانشکده حقوق. طبق گزارش US News & World، این کالج در بین 100 کالج برتر هنرهای لیبرال در ایالات متحده قرار داره. کالج لوئیس و کلارک به عنوان هفتاد و دومین کالج برتر هنرهای لیبرال در کشور رتبه بندی شده. همچنین رتبه 51 در تدریس در مقطع کارشناسی و 89 برای “بهترین ارزش” رو داره.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

دانشگاه ترینیتی (Trinity College)

دانشگاه ترینیتی

هزینه اپلای

دانشگاه ترینیتی یک دانشگاه خصوصی واقع در سن آنتونیو، تگزاسه. پردیس این دانشگاه در منطقه تاریخی مونته ویستا، شش مایلی جنوب فرودگاه بین المللی سن آنتونیو واقع شده. این دانشگاه در سال 1869 تأسیس شده.

دانشگاه ترینیتی محیطی صمیمی با کلاس‌های کوچیک ارائه می ‌ده تا دانشجوها بتونن در حین یادگیری و به چالش کشیدن خودشون، احساس راحتی کنن. 49 رشته اصلی، 61 دوره فرعی و چندین برنامه میان رشته ای و مشاوره شامل مطالعات چین، علوم زمین شناسی، مالی، ریاضی و مطالعات شهری در این دانشگاه ارائه می شه.

کالج ووستر (The College of Wooster)

کالج ووستر

هزینه اپلای

کالج ووستر یک کالج خصوصیه که در سال 1866 تأسیس شده. همه دانشجویان ووستر (تقریباً2000 نفر) قادر به توسعه مهارت های ارتباطی و نوشتاری عالی همراه با توانایی های انتقادی و تحلیلی و خلاقیت در فرآیند یادگیری خودشون هستن. دانشجوها باید قبل از پایان تحصیلات خودشون، یک پروژه تحقیقاتی رو تکمیل کنن. هر دانشجو باید با راهنمایی یک استاد راهنما در مورد موضوع مورد علاقه خودش کار کنه.

تو این کالج، می‌تونید رشته های مختلفی مثل مطالعات دیجیتال، ‌حقوق و مطالعات جنسیت رو انتخاب کنید.

کالج جونیاتا (Juniata College)

کالج جونیاتا

هزینه اپلای

کالج جونیاتا یک کالج خصوصی و مختلط در هانتینگدون، پنسیلوانیا است که در سال 1876 تأسیس شده. در حال حاضر این کالج از 45 کشور مختلف جهان دانشجو داره. دانشجویان جونیاتا اغلب در عرض 4 سال یا کمتر فارغ ‌التحصیل می ‌شن و 95 درصد از این افراد در مدت شش ماه پس از فارغ ‌التحصیلی مشغول به کار یا تحصیلات تکمیلی می ‌شن.

فرایند اپلای به صورت آنلاین، از طریق برنامه مشترک (Common App) یا برنامه ائتلاف (Coalition App) انجام می شه. فقط باید مطمئن شید که دانشگاه جونیاتا رو به عنوان یک گزینه انتخاب کرده و برنامه رو پر کنید. زمانی که درخواست پذیرش شما تکمیل شد و در حال بررسی قرار گرفت، به شما اطلاع داده خواهد شد.

کالج پرسبیتریان (Presbyterian College)

کالج پرسبیتریان

هزینه اپلای

کالج پرسبیتریان یک کالج خصوصی پروتستان در کلینتون، کارولینای جنوبیه. این کالج در سال 1880 توسط کشیش ویلیام پلامر جیکوبز تأسیس شد. این مرکز آموزشی به دلیل داشتن کلاس ‌های کوچک و صمیمی و بهترین اساتید کارولینای جنوبی و همچنین مکان‌ های زیبای دانشگاه، شناخته شدست.

دانشگاه اوهایو وسلیان (Ohio Wesleyan University)

دانشگاه اوهایو وسلیان

هزینه اپلای

دانشگاه اوهایو وسلیان یک دانشگاه خصوصی در دلاور، اوهایو است که در سال 1842 توسط رهبران متدیست و ساکنان محلی به عنوان یک موسسه غیر فرقه ای تأسیس شد. این دانشگاه یکی از اعضای اوهایو پنج، کنسرسیومی از کالج های هنرهای لیبرال اوهایو است. این مرکز آموزشی یک پردیس دانشگاهی و مسکونی به مساحت 200 جریب داره که شامل حفاظتگاه حیات وحش کراوس و رصدخانه پرکینزه.

دانشگاه اوهایو وسلیان با داشتن افرادی از 60 کشور مختلف که 10 درصد از جمعیت دانشجویی رو تشکیل می دن، آشکارا از دانشجویان بین المللی استقبال می کنه. برای اینکه شما هم یکی از این دانشجوها باشید، تنها کافیه یک فرم درخواست پذیرش رو پر کنید، یک مقاله بنویسید، و گواهی مهارت انگلیسی، سوابق تحصیلی خودتون و یک توصیه نامه تحصیلی ارسال کنید.

دانشگاه دریک (Drake University)

دانشگاه دریک

هزینه اپلای

یکی دیگه از دانشگاه ‌های آمریکا، که می تونید بدون پرداخت هزینه براش اپلای کنید، دانشگاه دریکه؛ یک دانشگاه خصوصی واقع در دس موینس، آیووا که برنامه‌ های کارشناسی و کارشناسی ارشد در داروسازی، حقوق و تجارت ارائه می ‌ده. این دانشگاه یک تجربه عالی از زندگی دانشجویی، انجمن های اجتماعی و فعالیت های سرگرم کننده مثل کنسرت، نمایش، شب های فیلم، کمدی و افتتاحیه گالری رو ارائه می ده.

اگه اهل ورزش هستید، دانشگاه دریک چندین تیم ورزشی برای زنان و مردان داره که از جمله اون ها می شه به تیم های والیبال، سافت بال، فوتبال، گلف و دو و میدانی اشاره کرد. پردیس این دانشگاه پیشنهادات غذایی زیادی داره. بنابراین حتما می تونید غذاهایی که با ترجیحات شما مطابقت دارن، از جمله غذاهای گیاهی، کافی شاپ ها و منوهای برنامه ریزی شده رو پیدا کنید.

کالج های هوبارت و ویلیام اسمیت (Hobart and William Smith Colleges)

کالج های هوبارت و ویلیام اسمیت

هزینه اپلای

کالج‌های هوبارت و ویلیام اسمیت، کالج‌ های خصوصی واقع در ژنو، نیویورک هستن که در سال 1797 تأسیس شدن. در اصل، این کالج ها دو مؤسسه مجزا بودن – کالج هوبارت برای مردان و کالج ویلیام اسمیت برای زنان – اما در طول سال ‌ها با هم متحد شدن.

این کالج ها لیسانس علوم، لیسانس هنر و کارشناسی ارشد هنر رو ارائه می دن. برخی از رشته های موجود در این کالج ها عبارتند از: مطالعات اجتماعی انتقادی، مطالعات آمریکای لاتین و نویسندگی و بلاغت. همچنین موارد فرعی مثل مطالعات کارآفرینی و مطالعات صلح هم وجود داره.

طبق راهنمای کالج ها و رتبه ‌بندی ماهنامه واشنگتن در سال 2019، کالج ‌های هوبارت و ویلیام اسمیت در رتبه‌بندی Nation for Service در رتبه دوم قرار دارن.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی اپلای آمریکا پاییز 2023

کالج سنت جان (St. John’s College)

کالج سنت جان

هزینه اپلای

کالج سنت جان یک کالج خصوصی با دو پردیسه: یکی در آناپولیس، مریلند، و دیگری واقع در سانتافه، نیومکزیکو. این موسسه آموزشی فقط یک مدرک لیسانس در هنرهای لیبرال ارائه می ده، و همچنین دو مدرک کارشناسی ارشد هم ارائه می ده: یکی در هنرهای لیبرال و دیگری در مطالعات کلاسیک شرقی.

کالج سنت جان زندگی پردیس جالبی داره چون فعالیت ‌ها و گروه ‌های دانشجویی مختلفی مثل گروه هنرهای تجسمی و نمایشی، گروه روزنامه ‌نگاری و ادبیات و یک گروه خدماتی و داوطلبانه رو برای دانشجویان علاقه‌ مند ارائه می ‌ده.

کالج بلویت (Beloit College)

کالج بلویت

هزینه اپلای

کالج بلویت یک کالج خصوصی هنرهای لیبرال واقع در بلویت، ویسکانسینه و در سال 1846 توسط گروه Friends for Education، گروهی از پیشگامان نیوانگلند، تأسیس شده. با نرخ ثبت نام بیش از 1400 دانشجو، این موسسه آموزشی بخشی از کالج های وابسته غرب میانه، کنسرسیومی از کالج های خصوصی هنرهای لیبراله. این کالج رشته های تحصیلی رو ارائه می ده که دانشجویان به راحتی می تونن باهاشون ارتباط برقرار کنن. در واقع یک سوم از دانشجوهای این کالج، تحصیل در دو رشته به صورت همزمان رو انتخاب می کنن.

دانشگاه ترانسیلوانیا (Transylvanian University)

دانشگاه ترانسیلوانیا

هزینه اپلای

دانشگاه ترانسیلوانیا که به طور گسترده با نام ترنسی شناخته می شه، یک دانشگاه خصوصی واقع در لکسینگتون، کنتاکیه که در سال 1780 به عنوان اولین دانشگاه در کنتاکی تاسیس شد. این موسسه آموزش عالی، 36 برنامه اصلی و برنامه ‌های مهندسی دو مدرکه رو ارائه می ‌کنه. بسیاری از معاونان سابق رئیس جمهور، سناتورهای دیوان عالی، نمایندگان، فرمانداران و سایر سیاستمداران ایالات متحده فارغ التحصیل دانشگاه ترانسیلوانیا هستن.

این دانشگاه هزینه ای بابت اپلای دریافت نمی کنه و دارای جمعیتی بالغ بر 300000 نفر با پردیسی در چند قدمی مرکز شهره، بنابراین دانشجویان می تونن انواع رستوران ها و تفریحات شبانه رو در نزدیکی محل سکونت خودشون پیدا کنن. این نزدیکی به مرکز شهر، همچنین هنگام مصاحبه های شغلی یا رفتن به محل کار در شهر هم یک امتیاز بزرگ محسوب می شه.

بیشتر بخوانید: اپلای دکتری آمریکا

دانشگاه ساوث وسترن (Southwestern University)

دانشگاه ساوث وسترن

هزینه اپلای

دانشگاه ساوث وسترن قدیمی ترین دانشگاه تگزاسه که در سال 1873 تاسیس شده. این دانشگاه در جورج تاون قرار داره و 40 مدرک لیسانس در هنر، هنرهای زیبا، علوم و موسیقی ارائه می ده. همچنین، برنامه های بین رشته ای و پیش حرفه ای هم تو این دانشگاه وجود داره.

کالج اورسینوس (Ursinus College)

کالج اورسینوس

هزینه اپلای

کالج اورسینوس یک کالج خصوصیه که در کالج ویل، پنسیلوانیا واقع شده و در سال 1869 تاسیس شده. این کالج دارای محوطه دانشگاهی به وسعت 170 هکتاره که فقط 25 مایل دورتر از شهر بزرگ فیلادلفیاست.

کالج اورسینوس 60 دوره تحصیلی با گرایش هایی مثل اخلاق کاربردی و آمار زیستی و رشته های فرعی مثل مربیگری و مطالعات فیلم ارائه می ده. همچنین زمینه های تخصصی مثل اخترفیزیک، ارتباطات و فرهنگ و روزنامه نگاری رو هم ارائه می ده.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها