مقالات

تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

می دونستید سالانه هزاران دانشجوی ایرانی در آمریکا تحصیل می کنن؟ در واقع، در چند سال گذشته، تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در کالج‌ ها و دانشگاه ‌های آمریکا به‌ طور پیوسته افزایش داشته، به‌ طوری که ایران اکنون در میان ۲۵ کشور برتر مبدا دانشجویان بین ‌المللی در آمریکا، رتبه ۲۲ رو داره. این نشون می ده که تحصیل در آمریکا برای ایرانیان مقوله مهم و جذابیه.

سیستم تحصیل در آمریکا چطوریه؟

کلاس های مختلف ممکنه ساختارهای متفاوتی در دانشگاه شما داشته باشن. در حالی که برخی از کلاس ‌ها، به ‌ویژه دوره‌های ابتدایی علوم، ممکنه خیلی بزرگ باشن و عمدتاً استاد کلاس ها رو به شکل سنتی که همون حالت lecture هست اداره می کنه. سایر کلاس ‌ها رویکرد سمیناری دارن، با میزان ثبت ‌نام بسیار کمتر و تمرکز بر بحث بین دانش ‌آموزان و استاد در زمان تعیین ‌شده در مورد تکالیف یا سایر موضوعات مرتبط با کلاس.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا با لاتاری

تحصیل در آمریکا با لاتاری

کلاس های  سنتی بزرگ هم در سیستم تحصیل در آمریکا اغلب شامل گروه ‌های مباحثه کوچک‌ تری هستند که اغلب توسط دستیار آموزشی یا دانشجوی فارغ‌التحصیل رهبری می ‌شن. این گروه ها بیشتر در قالب یک سمینار برای صحبت در مورد کلاس و رسیدگی به مسائل دانشجوها گرد هم میان. به خصوص در کلاس های علوم و زبان، جلسات “آزمایشگاه” امکان تمرین عملی مهارت های آموزش داده شده، صحبت کردن و گوش دادن یا انجام آزمایش های مختلف رو فراهم می کنن.

تو سیستم تحصیل در آمریکا حتی تو کلاس های بزرگ و سنتی هم از شما انتظار می ره که در تمام کلاس ها شرکت کنید. در کلاس هایی که به صورت سمینار برگزار می شن، «مشارکت کلاسی» معمولاً عامل مهمی در محاسبه نمراته. یعنی نه تنها باید تو کلاس ها شرکت کنید، بلکه باید حضور فعالانه داشته باشید، سؤال بپرسید و تو بحث ها مشارکت کنید.

کلاس‌ ها تو سیستم تحصیل در امریکا ممکنه میزان رسمیت کمتری از اونچه شما از یک کلاس دانشگاهیی انتظار دارید داشته باشن – دانشجوها می تونن استاد راو با نام کوچکش خطاب کنن. برخی از دانشجوها هم ممکنه غذا به کلاس بیارن یا دیر بیان. با این حال، نباید هیچ پیش فرضی از خودتون در مورد کلاس ها داشته باشید – استاد هنوز مسئوله و کلاس های مختلف ممکنه متفاوت برگزار شن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

سیستم تحصیل در آمریکا روی تفکر و تحلیل اصیل و انتقادی تأکید داره. به جای یادگیری ایده های متفکران بزرگ یا حفظ فرمول ها و واژگان مختلف، اغلب از شما انتظار می ره که یک تئوری رو در موقعیت های جدید به کار ببرید، نظرات و تفسیرهای خودتون رو ارائه بدید، حتی نظریه های خودتون رو توسعه داده و آزمایش کنید. سؤال کردن یا مخالفت (مودبانه) با عقاید دیگران، حتی نظر استادتون توی سیستم تحصیل در آمریکا بی احترامی تلقی نمی شه.

دانشجویان ایرانی باید دقت داشته باشن که وقتی از شخص دیگه ای نقل قول می ‌کنید یا حتی ایده‌ های شخص دیگه ای رو بازنویسی می ‌کنید، همیشه باید منبع رو ذکر کنید. در غیر این صورت، ممکنه به سرقت ادبی «دزدیدن عقاید دیگران»، متهم شید، که تو سیستم تحصیل در آمریکا یک جرم بسیار جدیه و می ‌تونه حتی منجر به اخراج شما از دانشگاه بشه. برنامه های گرایش دانشگاهی شما باید سرقت ادبی و همچنین جزئیات نحوه استناد به منابع را با عمق بیشتری پوشش دهد.

اسکان متقاضیان تحصیل در آمریکا

دانشجوها می تونن زندگی داخل دانشگاه یا خارج از دانشگاه رو انتخاب کنن (برخی از دانشگاه ها از دانشجویان دوره لیسانس می خوان که در سال اول تحصیل در آمریکا تو محوطه (campus) دانشگاه زندگی کنن.

انواع اسکان در محوطه دانشگاه هم بسیار متفاوته: ممکنه در دانشگاه یک خوابگاه ویژه برای دانشجویان بین ‌المللی مشغول به تحصیل در آمریکا وجود داشته باشه، خوابگاه‌ هایی که تک ‌جنسیتی هستن یا مناطق ویژه تک‌ جنسیتی دارن؛ یا مثلا مسکن ویژه دانشجویان متاهل و گزینه های دیگه. هنگامی که برای اولین بار به آمریکا میاید، می تونید فرصت های شرکت تو یک برنامه “homestay” رو هم بررسی کنید – که در واقع فرصت زندگی با یک خانواده آمریکایی رو برای مدت کوتاهی برای شما فراهم می کنه که می تونه شرایط بسیار خوبی باشه.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

خدمات مشاوره دانشگاه ها برای تحصیل در آمریکا

مشاور دانشجویان بین المللی کالج یا دانشگاه شما در آمریکا اولین ایستگاه شما برای پیدا کردن پاسخ بسیاری از انواع سوالات خواهد بود. بخشی از کار این مشاور اینه که به عنوان رابط بین دانشجویان بین المللی و سایر منابع در محوطه و جامعه عمل کنه – در صورتی که مشاور شما نتونه خودش به یک سوال خاص پاسخ بده، احتمالاً کسی رو بهتون معرفی می کنه که می تونه بهتون کمک کنه.

در اکثر کالج ها و دانشگاه های آمریکا، یک مشاور علمی هم به شما اختصاص داده می شه. این شخص به طور کلی در زمینه ای که شما دارید درش تحصیل در آمریکا رو تجربه می کنید، تخصص داره و در مورد الزامات دانشگاه شما و همچنین پاسخگویی به سوالات دیگه ای که ممکنه در مورد دوره تحصیلی خودتون داشته باشید، شما رو راهنمایی می کنه. اگه به هر دلیلی می ‌خواید مشاور تحصیلی خودتون رو تغییر بدید (شاید صحبت کردن با فردی که به شما اختصاص داشته شده، مشکل باشه، یا تصمیم به تغییر رشته دارید)، باید بدونید که این اتفاق بسیار رایجه – معمولاً می ‌تونید استادی رو انتخاب کنید که دوست دارید یا فکر می کنید براتون مفید خواهد بود و ازش درخواست کنید تا مشاور شما باشه.

بیشتر بخوانید: تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل رایگان در آمریکا

بسیاری از دانشگاه ‌ها دارای مراکز مشاوره ای هستن که برای کمک به دانشجویان در مورد انواع مشکلات شخصی، از حل مشکلات خانوادگی گرفته تا تشخیص ناتوانی‌ های یادگیری حین تحصیل در آمریکا طراحی شدن. برای بازدید از این مراکز نیازی نیست مشکل «جدی» داشته باشید – برای مثال اگه به خاطر امتحانات استرس دارید یا دلتنگ خانوادتون شدید، این مراکز فرصتی برای دریافت حمایت و راهنمایی حرفه‌ ای و محرمانه حین تحصیل در آمریکا برای شما فراهم می کنن. مؤسسات آموزشی مختلف سطوح مختلفی از حمایت رو ارائه می‌ کنن و این حمایت رو به ‌صورت های متفاوتی سازمان ‌دهی می‌ کنن.

در مورد مشکلات آکادمیک، مراکز آموزشی یا خدمات ارائه شده در محوطه دانشگاه می‌ تونن کمک کنن و شما می تونن حین تحصیل در آمریکا از کمک ‌های فردی با کلاس‌ های خاص گرفته تا کارگاه ‌های مهارت‌ های نوشتاری یا پژوهشی بهره مند بشید.

برخی دیگه از منابع رایج پردیس های دانشگاه هی شامل مراکز یا دوره ‌هاییه که خدمات آموزش زبان انگلیسی رو ارائه می ‌دن، بعلاوه دفاتر پشتیبانی مسکن، دفاتری که حمایت از دانشجویان دارای معلولیت رو ترتیب می‌ دن، گروه‌ های دانشجویی از جمله گروه ‌های دانشجویان بین ‌المللی، مراکز شغلی که می تونن به نوشتن رزومه و پیدا کردن دوره های کارآموزی و سایر فرصت های حرفه ای کمک کنن و غیره.

با مشاور دانشجویان بین‌ المللی مرکز آموزشی خودتون صحبت کنید تا دقیقاً متوجه بشید که دانشگاه چه خدماتی به شما ارائه می‌ ده و همچنین نحوه دسترسی به این منابع رو هم یاد بگیرید.

تقویت زبان انگلیسی حین تحصیل در آمریکا

بسیاری از کالج ‌ها و دانشگاه ‌های آمریکا دارای مراکز آموزش زبان انگلیسی در محوطه دانشگاه هستن که می‌ تونید در اون ها شرکت کنید. مشاور دانشجویان بین ‌المللی دانشگاه شما همچنین می‌تونه شما رو در مورد کلاس‌ های زبان و منابع موجود در دانشگاه و همچنین خدمات تدریس خصوصی راهنمایی کنه. از طریق این خدمات، سایر دانشجویان دانشگاه می تونن به صورت خصوصی به شما انگلیسی تدریس کنن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا یا اروپا

تحصیل در آمریکا یا اروپا

هزینه های پزشکی حین تحصیل در آمریکا

بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی به دلیل هزینه های بالای پزشکی تو آمرکا مورد نیازه. با مشاور خودتون صحبت کنید و مطمئن شید که هم برای خودتون و هم برای اعضای خانواده که ممکنه شما رو همراهی کنن، به اندازه کافی منابع در اختیار دارید.

طرح های بیمه درمانی حین تحصیل در امریکا معمولاً مراقبت های معمول چشم یا خدمات دندانپزشکی راپو پوشش نمی دن. بسته به ترتیبات دانشگاه با شرکت بیمه، برنامه ها ممکنه “مشکلات قبلی” رو هم پوشش بدن یا ندن. در صورتی که از قبل بیماری تشخیص داده شده ای دارید که ممکنه به پوشش مداوم بیمه نیاز داشته باشه، با مشاور دانشجویی بین المللی دانشگاه خودتون در مورد اینکه آیا لازمه و اینکه در صورت لزوم چطور باید پوشش بیمه اضافی خریداری کنید صحبت کنید.

حتی با بیمه درمانی، ممکنه هنوز برخی از هزینه‌ های بهداشتی مانند پرداخت‌ های مشترک در هزین ه‌ها و نسخه ‌های پزشکان رو داشته باشید (بخشی از هزینه رو می ‌پردازید – اغلب مقدار کمی از هزینه رو – و بقیه هزینه رو بیمه می ‌پردازه). بنابراین حتما به ویژگی های بیمه درمانی تون حین تحصیل در آمریکا توجه کنید و از قبل آگاه باشید که بیمه شما چه مواردی رو پوشش می ده.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی اپلای آمریکا پاییز 2023

اپلای آمریکا پاییز ۲۰۲۳

جایی که برای مراقبت درمانی بهش مراجعه می کنید هم در هزینه ها تفاوت ایجاد می ‌کنه – اکثر دانشگاه ‌ها و کالج‌ ها با دانشجویانی که در محوطه دانشگاه زندگی می‌ کنن، امکانات مراقبت ‌های بهداشتی رو هم تو محوطه دانشگاه ارائه می دن. این مراقبت ها می ‌تونن منبع مقرون ‌به ‌صرفه‌ای برای دریافت خدمات درمانی با کیفیت حین تحصیل در آمریکا باشن، اما میزان خدمات در دسترس متفاوته و اغلب این نوع خدمات درماتنی فقط برای دانش آموزان و نه خانواده اون ها در دسترس خواهد بود.

مشاور دانشجوی بین ‌المللی شما می تونه اطلاعاتی در مورد سایر منابع مراقبت های پزشکی موجود، از جمله پزشکان خصوصی، طرح‌ های گروهی و مراکز مراقبت فوری در اختیار شما قرار بده. اتاق ‌های اورژانس بیمارستان باید فقط در مواقع اورژانسی واقعی، یعنی زمانی که ممکنه مجبور به پذیرش در بیمارستان بشید مورد استفاده قرار بگیرن – هزینه مراقبت تو اورژانس بسیار بیشتر از یک قرار ملاقات با پزشک یا کلینیک مراقبت‌ های فوریه، و ممکنه بیمه شما این هزینه ‌ها رو پوشش نده.

این اتفاق معمولا در صورتی میفته که شرکت بیمه شما پیشاپیش اطلاع داده باشه که چنین مراقبت ‌هایی رو پوشش نمی ده یا اینکه مشکلشما رو به عنوان یک تهدید فوری که نیاز به مراجعه به اورژانس داره تلقی نمی کنه.

جزئیات و توصیه های بیشتر مربوط به مراقبت های بهداشتی و بیمه حین تحصیل در آمریکا رو می تونید تو دو کتابچه منتشر شده توسط NAFSA پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اپلای رایگان آمریکا

اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا

درخواست ویزای دانشجویی آمریکا

معمولاً دانشجوها در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خودشون یا کشور محل اقامت شون درخواست می دن. اما از اونجایی که در حال حاضر سفارت یا کنسولگری آمریکا در ایران وجود نداره، امکان درخواست ویزای دانشجویی آمریکا هم در داخل ایران وجود نداره. توصیه می شوه دانشجویان و دانش پژوهان ایرانی به کنسولگری مراجعه کنند که افسران کنسولی فارسی زبان آشنا به نظام آموزشی و اسناد . مدارک ایران داشته باشه. چنین کنسولگری هایی در حال حاضر شامل کنسولگری آمریکا در آنکارا، ترکیه ایروان، ارمنستان؛ و دبی، امارات متحده عربی می شه.

به طور کلی، شما باید برای مصاحبه ویزای دانشجویی آمریکا از یک دفتر کنسولی آمریکا در کشور محل اقامت دائم خودتون وقت بگیرید، هزینه درخواست رو بپردازید و سپس فرم های تکمیل شده درخواست ویزا و موارد کمکی رو با خودتون به جلسه مصاحبه ویزا بیاوید. با این حال، رویه ها برای دفاتر کنسولی مختلف متفاوته، بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق باید با این مراکز تماس بگیرید. می توانید لینک وب سایت های کنسولی آمریکا رو اینجا پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ویزای همراه آمریکا

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

معیارهای اعطای ویزای دانشجویی آمریکا

برای اعطای ویزای دانشجویی آمریکا، افسر مهاجرت باید متقاعد بشه که متقاضی با هدف اصلی دانشجو بودن به آمریکا می روه، که واجد شرایط ویزای دانشجویی درخواست شده، مربوط به برنامه تحصیل در آمریکا که در نظر داره هست. بودجه کافی برای تکمیل این برنامه آموزشی رو خواهد داشت و قصد داره فقط برای مدت زمانی که طول می کشه تا برنامه تحصیلی خودش رو تکمیل کنه در آمریکا بمونه.

کلام آخر

کشور آمریکا با هزاران برنامه دانشگاهی متنوع، مؤسسات آموزش عالی در سطح جهانی و انعطاف پذیری بی بدیل، فرصت های فراوانی رو برای تحصیلات عالی و تحصیل در آمریکا ارائه می ده که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت!

سوالات رایج تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

می تونم تو آمریکا رژیم حلال داشته باشم؟

بله. برخی از دانشگاه ‌ها گزینه‌های برنامه غذایی رو برای دانشجویان دارای رژیم ‌های غذایی خاص، از جمله رژیم ‌های حلال ارائه می‌ دن – باید با دانشگاه خودتون مشورت کنید تا بدونید که چه گزینه‌ هایی توی دانشگاه فراهمه. یکی از وب‌سایت‌های خوب برای کمک به شما تو پیدا کردن فروشگاه ‌ها و رستوران ‌های فروش غذای حلال تو آمریکا: Zabibhah.com

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا

اپلای دکتری آمریکا

دانشجویان ایرانی می تونن تحصیل در آمریکا رو تجربه کنن؟

اگه دانشجوی ایرانی هستید، برای تحصیل در آمریکا به ویزای دانشجویی F-1 نیاز دارید. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مثل شما که آماده شروع تحصیل در خارج از کشور در ایالات متحده هستن ایجاد شده.

ایرانی ها می تونن برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنن؟

از اونجایی که در حال حاضر سفارت یا کنسولگری آمریکا در ایران وجود نداره، امکان درخواست ویزای آمریکا هم در داخل ایران وجود نداره. توصیه می شه که دانشجویان و دانش پژوهان ایرانی به کنسولگری مراجعه کنن که افسران فارسی زبان آشنا به نظام آموزشی و اسناد ایران داشته باشه.

گرفتن ویزای آمریکا برای ایرانیان سخته؟

مسائل متعددی وجود داره که اخذ ویزای آمریکا رو برای شهروندان و مقیمان ایرانی دشوارتر می کنه. نکته مهم اینه که آمریکا سفارتی در ایران نداره. صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان از طریق سفارتخانه های آمریکا در ابوظبی، آنکارا، فرانکفورت، ناپل و وین و غیره امکان پذیره.

بیشتر بخوانید: تحصیل MBA در آمریکا

تحصیل MBA در آمریکا

آیا ایرانیان می تونن به آمریکا مهاجرت کنن؟

برای گرفته اقامت دائم قانونی آمریکا، باید گرین کارت دریافت کنید. اکثر مهاجران این کار رو از طریق اشتغال، حمایت مالی خانوادگی، یا با داشتن خویشاوند نزدیک یک شهروند ایالات متحده انجام می دن که مورد آخر در میان مهاجران ایرانی رایج ترین روشه.

ایرانیان برای دریافت ویزای آمریکا به کدوم سفارت آمریکا می تونن مراجعه کنن؟

ویزای مهاجرت به آمریکا برای شهروندان و مقیمان ایران معمولا در این سفارتخانه های ایالات متحده پردازش می شوه: سفارت ایالات متحده در آنکارا، ترکیه. سفارت ایالات متحده در ابوظبی، امارات متحده عربی. سفارت ایالات متحده در ایروان، ارمنستان.

پاسپورت ایرانی چقدر قدرت داره؟

گذرنامه ایرانی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت Guide در رتبه 104 قرار داره. این پاسپورت یکی از کم قدرت ترین پاسپورت ‌های دنیا محسوب می ‌شه. دارندگان پاسپورت ایرانی تنها به 39 مقصد از جمله سریلانکا، اکوادور، ترکیه و سیشلز دسترسی بدون ویزا دارن.

کدوم شهر آمریکا بیشترین جمعیت ایرانی ها رو داره؟

تخمین زده می شه تعداد ایرانیان در سراسر آمریکا بین 500000 تا 1 میلیون نفر باشه که بیشترین تمرکز اون ها در لس آنجلسه. نیمی از ایرانیان مقیم آمریکا در لس آنجلس و جاهای دیگه کالیفرنیا زندگی می کنن، و بقیه هم عموما تو نیویورک و واشنگتن هستن.

آیا محدودیت سنی برای تحصیل در آمریکا تو دانشگاه وجود داره؟

به طور کلی، شما باید دبیرستان رو تموم کرده باشید و حداقل باید 17 سال سن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

تقویم دانشگاهی تحصیل در آمریکا چطوریه؟

سال تحصیلی معمولاً از آگوست تا می با وقفه برای تعطیلات ادامه داره. اکثر دانشگاه ها از سیستم دو ترمی، سیستم سه ماهه استفاده می کنن.

تفاوت بین undergraduate و graduate چیه؟

برنامه های undergraduate پس از دبیرستان شروع می شم و منجر به اخذ مدرک کاردانی (دو ساله) یا مدرک کارشناسی (چهار ساله) می شن. برنامه های graduate یا تحصیلات تکمیلی پس از مدرک لیسانس شروع شده و منجر به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا می شن.

بیشتر بخوانید: اپلای کارشناسی آمریکا

می شه بدون داشتن مدرک لیسانس تو یک برنامه مدرک حرفه ای شرکت کرد؟

بله، اما کار چندان ساده ای نیست و در مجموع شش سال تحصیلی با حجم زیادی از دروس داره.

امکان اخذ مدرک لیسانس و فوق لیسانس به صورت همزمان وجود داره؟

در یک برنامه تحصیلی مشترک (joint-degree program) ، دانشجوها در سال چهارم کالج، برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی رو شروع می ‌کنند و پس از فارغ‌ التحصیلی، هر دو مدرک رو کسب می ‌کنن.

مدت زمان تحصیل MBA در آمریکا چقدره؟

های MBA معمولا یک تا دو سال طول می کشن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا یا کانادا

تحصیل در کانادا یا آمریکا

می تونید حین تحصیل در آمریکا کار کنید؟

با مجوز دفتر دانشجویان بین ‌المللی، دانشجویان ایرانی می تونن در سال اول تحصیل در آمریکا تا 20 ساعت در هفته در محوطه دانشگاه کار کنن و می ‌تونن در سال ‌های بعد برای کار خارج از دانشگاه هم درخواست بدن.

تفاوت بین مطالعات آنلاین (online studies) و مطالعات از راه دور (distance studies) چیه؟

اساساً هیچ تفاوتی وجود نداره.

می تونم از دانشگاهی خارج از آمریکا به یک دانشگاه آمریکایی منتقل بشم؟

بله. اگرچه ممکنه برخی واحدها رو از دست بدید و برای تکمیل مدرک تون به زمان اضافی نیاز داشته باشید.

از کجا بفهمم که یک موسسه آموزشی تو آمریکا معتبره یا نه؟

وب سایت آموزش پس از متوسطه وزارت آموزش ایالات متحده رو جستجو کنید تا ببینید آیا موسسه آموزشی معتبره یا خیر.

الزامات مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل در آمریکا چیه؟

دانشگاه های ایالات متحده برای اطمینان از اینکه شما می تونید روان بخوانید، بنویسید و صحبت کنید، قبل از پذیرش نیاز به آزمون مهارت زبان انگلیسی تافل یا آیلتس دارن.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا

من به تحصیل در آمریکا علاقه مندم اما دانش انگلیسی من هنوز به اندازه کافی خوب نیست. چی کار می تونم بکنم؟

تعدادی برنامه برای تحصیل زبان انگلیسی در آمریکا و به صورت آنلاین و همچنین فرصت های محلی برای یادگیری زبان در آمریکا وجود داره.

بله. یک واحد (credit) در واقع میزان اعتباریه که به هر دوره اختصاص داده می شه و نشان دهنده تعداد ساعاتیه که کلاس در هر هفته با استاد برگزار می شه.

نمرات در دانشگاه های آمریکا چطور تعیین می شن؟

سیستم واحدی در مورد تحصیل در آمریکا هم صدق می کنه؟

نمرات مرتبط به تحصیل در آمریکا معمولاً توسط آزمون ‌ها، میان ‌ترم ‌ها، امتحانات نهایی، مقالات، پروژه‌ها، حضور در کلاس و میزان فعالیت در کلاس تعیین می ‌شن.

تفاوت دانشگاه دولتی و خصوصی در آمریکا چیه؟

دانشگاه های دولتی توسط دولت تامین مالی می شن و به طور کلی بزرگ تر و ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستن.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ویزای آمریکا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها