مقالات

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان می تونه یک فرصت هیجان انگیز باشه و به دانش آموزان یک فرصت عالی برای دستیابی به دیدگاه های جدید ارائه بده. با این حال، با وجود مدارس زیادی که می تونید از بین شون انتخاب کنید، پیدا کردن مدرسه مناسب و بهترین راه برای اپلای تحصیلی آمریکا می تونه کمی چالش برانگیز باشه. خوشبختانه، چندین مسیر مختلف برای تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان به عنوان یک دانش آموز بین المللی وجود داره و هر یک از این مسیرها تجربه متفاوتی رو به دانش آموز ارائه می دن.

چرا تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

دانش آموزان بین المللی که تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان رو انتخاب می کنن، قطعا یک تجربه مثبت خواهند داشت. دانش آموزان خارجی می تونن تجربه ایده آل خودشون رو بر اساس اهداف و بودجه شون انتخاب کنن. از شهرهایی مثل بوستون، سانفرانسیسکو، لس آنجلس، واشنگتن دی سی با فرهنگ و جاذبه های درجه یک گرفته تا شهرهای کوچک برای تجربه تبادل واقعی زندگی آمریکایی – تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان یک تجربه باورنکردنی خواهد بود.

بسیاری از دبیرستان های آمریکا علاوه بر تحصیلات رایج، دروسی مثل پیش مهندسی، پزشکی ورزشی، کشاورزی، فیلمسازی، معماری و غیره رو هم ارائه می دن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

محل زندگی حین تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

دانش آموزانی که تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان رو انتخاب می کنن، دو تا گزینه برای انتخاب محل زندگی شون دارن:

• زندگی با یک خانواده میزبان آمریکایی

• زندگی دانشجویی در خوابگاه

زندگی با یک خانواده آمریکایی

بسیاری از خانواده های آمریکایی تو خونه های خودشون پذیرای دانشجوهای بین المللی هستن.

مزیت این نوع محل زندگی اینه که به دانش آموزان یک تجربه واقعی از زندگی با یک خانواده آمریکایی رو ارائه می ده. به این ترتیب دانش آموزانی که تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان رو انتخاب کردن، تو موقعیتی قرار می گیرن که همه انگلیسی رو به عنوان زبان اصلی شون صحبت می کنن. تنها 1 یا 2 دانش آموز خارجی در هر خانه حضور دارن.

به عنوان عضوی از یک خانواده میزبان، معنای زندگی به عنوان یک آمریکایی رو تجربه خواهید کرد. خانواده میزبان شما رو با فرهنگ ایالات متحده آشنا می کنه و به شما کمک می کنه در این کشور جدید احساس راحتی کنید. شما یک فرصت عالی برای بهبود مهارت ربان انگلیسی هم خواهید داشت.

خانواده‌های میزبان به دانش آموزان بین المللی کمک می ‌کنن انگلیسی رو تمرین کنن، فرهنگ محلی رو باهاشون به اشتراک می گذارن، به سؤالات شون پاسخ می دن و در صورت نیاز ازشون حمایت می کنن.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در آمریکا 2022

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

زندگی در خوابگاه در مدرسه شبانه روزی

زندگی در خوابگاه در یک مدرسه شبانه روزی، این امکان رو برای دانش آموزانی که تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان رو انتخاب کردن فراهم می کنه که نزدیک محل برگزاری کلاس های خودشون زندگی کنن. این طوری دیگه هرگز نگران دیر رسیدن به کلاس نخواهید بود!

تو خوابگاه ها دانش آموزان بین المللی با سایر دانش آموزان دبیرستانی آمریکایی و خارجی زندگی می کنن. بزرگسالان ناظر هم تو خوابگاه ها زندگی می کنن و به دانش آموزان راهنمایی و پشتیبانی مستمر ارائه می دن. این یک فرصت فوق العاده برای دانش آموزانیه که تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان رو انتخاب کردن تا بلافاصله با دوستان جدید پیدا کنن و احساس کنن بخشی از یک جامعه بزرگ تر هستن. در خوابگاه‌ ها، فضایی مشترک برای صحبت، استراحت، مطالعه، تماشای فیلم، یا بازی کردن دانش آموزان وجود داره. خوابگاه ها همیشه دارای امکانات جداگانه برای پسران و دختران هستن.

همه چیز در فاصله چند قدمی دانش آموز خواهد بود و دانش آمورت بین المللی هرگز احساس تنهایی نخواهند کرد. بعد از کلاس ها، دانش آموزان می تونن به ورزش ‌های مختلف بپردازی و فعالیت‌ های آخر هفته هم شامل رویدادهای ورزشی، سفر به موزه‌ های محلی یا دانشگاه‌ های معروف، مهمانی‌ های پیتزا و شب ‌های بولینگه. به این ترتیب وقتی دانش آموزان بین المللی دلتنگ می شن یا شوک فرهنگی رو تجربه می کنن، هرگز تنها نخواهند بود.

یکی از بهترین مزایای زندگی در خوابگاه غذاست! بسیاری از مدارس شبانه روزی آمریکا سرآشپزهای حرفه ای رو استخدام کرده و از مواد ارگانیک استفاده می کنن. هر روز منوی متنوعی از گزینه های سالم و خوشمزه برای دانش آموزانی که مشغول تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان هستن، وجود داره.

انتخاب دبیرستان در آمریکا

یکی از مزایای بزرگ تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان، طیف گسترده ای از مدارس برای انتخابه. چه یک دبیرستان دولتی رو انتخاب کنید یا خصوصی، مدرسه ای که دوره های معتبر دانشگاهی رو ارائه می ده یا مدرسه ای که روی سایر برنامه های فوق برنامه تمرکز داره، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود داره.

در مرحله اول، مهمه در نظر بگیرید که چه مدت می خواید تو آمریکا تحصیل کنید، چون دانش آموزان بین المللی به طور کلی فقط می تونن تا 12 ماه در یک مدرسه دولتی ثبت نام و تحصیل کنن، در حالی که افرادی که در مدارس خصوصی ثبت نام کردن می تونن کل دوران تحصیل شون رو تو مدرسه انتخابی بگذرونن البته تا زمانی که سایر شرایط ویزای تحصیلی آمریکا رو برآورده کنن.

مدارس خصوصی و مدارس دولتی در آمریکا می تونن تجربیات متفاوتی رو ارائه بدن. مدارس دولتی که توسط مالیات دهندگان آمریکایی تأمین مالی می شن و باید از برنامه درسی تعیین شده ایالتی پیروی کنن، می تونن تجربه ای نزدیک تر به تجربه ای که یک دانش آموز معمولی آمریکایی تجربه می کنه رو به دانش آموزان بین المللی ارائه بدن. اگرچه دانش ‌آموزان بین ‌المللی برای حضور در مدارس دولتی هم باید شهریه بپردازن، اما این هزینه معمولاً کمتر از هزینه مدارس خصوصیه. صرف نظر از نوع مدرسه ای که برای ثبت نام انتخاب می کنید، فقط مدارسی که در برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) ثبت نام کردن می تونن دانش آموزان بین المللی رو بپذیرن.

باید در نظر داشته باشید که آیا مدرسه شما یک برنامه دانشجویی بین ‌المللی داره یا خیر، مکان مدرسه. گزینه‌ های مسکن هم باید بررسی بشن. سازمان‌ های بین‌المللی مبادله دانشجویی تأسیس شده و تأیید شده می‌ تونن به شما تو پیدا کردن مدرسه مناسب برای تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان کمک کنن، یا می‌توانید با استفاده از ابزار جستجوی مدرسه وزارت امنیت داخلی (DHS) تحقیقات تون رو تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

نحوه اپلای برای تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

اگه تو برنامه تبادل دانش آموز شرکت نمی کنید، باید برای پذیرش در دبیرستانی که می خواید توش ثبت نام کنید درخواست بدید یا به اصطلاح اپلای کنید. هر دبیرستان تو آمریکا ممکنه مدارک متفاوتی از شما بخواد اما به طور کلی مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان شامل موارد زیر می شه:

انگیزه نامه تحصیلی

• صورت‌ های مالی برای اثبات اینکه می ‌تونید هزینه ‌های تحصیل و زندگی تون رو پرداخت کنید

• اثبات مهارت زبان، به عنوان مثال از طریق نمره تافل

• ریز نمرات

برخی از مدارس ممکنه به مقاله، مصاحبه یا توصیه نامه تحصیلی هم نیاز داشته باشن. پس از پذیرش برای ثبت نام، می تونید برای درخواست ویزای آمریکا اقدام کنید.

بهترین گزینه های ویزا

دو نوع اصلی ویزا وجود دارi که می تونید برای تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان برای گرفتن شون اقدام کنید: ویزای تبادل بازدید کننده J-1 و ویزای دانشجویی F-1. در صورتی که به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل فرهنگی که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده حمایت می شه در دبیرستان شرکت می کنید، می تونید برای ویزای J-1 به عنوان دانشجوی تبادلی درخواست بدید.

اگه خارج از برنامه مبادله در دبیرستان تحصیل می کنید، می تونید برای ویزای F-1 درخواست بدید، صرف نظر از اینکه یک سال در یک مدرسه دولتی در آمریکا تحصیل می کنید یا یک سال یا بیشتر در یک مدرسه خصوصی قصد ادامه تحصیل رو دارید. برای انجام این کار، باید فرم I-20 (گواهی واجد شرایط بودن وضعیت دانشجویی غیرمهاجر) رو از مسئول مدرسه تعیین شده (DSO) خودتون  دریافت کنید. پس از دریافت این فرم، می تونید برای ویزای F-1 اقدام کنید.

هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

مگر اینکه دانشجوی مبادله ای با ویزای J-1 باشید، باید هزینه کامل مدرسه ای که در اون تحصیل می کنید رو صرف نظر از دولتی یا خصوصی بودنش بپردازید. مبلغ دقیق از مدرسه ای به مدرسه دیگه متفاوته، اما معمولا بین 3000 تا 10000 دلار در سال برای مدارس دولتی متغیره. می تونید انتظار داشته باشید که برای یک مدرسه خصوصی هزینه بیشتری بپردازید.

قبل از اینکه بتونید برای ویزای F-1 خودتون درخواست بدید، باید این مبلغ رو به همراه هزینه 350 دلاری I-901 SEVIS برای دارندگان ویزای F-1 بپردازید. ممکنه لازم باشه تو جلسه مصاحبه و زمانی که وارد آمریکا می ‌شید، مدرک پرداخت رو ارائه بدید، بنابراین باید سابقه پرداخت خودتون رو در دسترس داشته باشید. دانشجویان مبادله ای با ویزای J-1 معمولاً مجبور به پرداخت هزینه مدرسه نیستن، اما همچنان باید هزینه 220 دلاریI-901 SEVIS  رو برای دارندگان ویزای J-1 بپردازن.

رایج ترین راه برای پرداخت هزینه های شهریه و هزینه های اپلای برای دانشجویان از طریق خانواده است، چون دانشجویان بین المللی نمی تونن برای دریافت کمک مالی از دولت ایالات متحده درخواست بدن. برخی از مدارس خصوصی ممکنه به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه بدن. همچنین می تونید برای دریافت وام خصوصی از یک وام دهنده خصوصی آمریکایی درخواست بدید.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

سوالات رایج درباره تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

آیا دبیرستان های آمریکا دانش آموز بین المللی می پذیرن؟

به عنوان یک دانش‌آموز بین ‌المللی، می‌تونید در هر دبیرستانی که دارای گواهینامه دانشجویی و تبادل بازدیدکننده (SEVP) باشه، تحصیل کنید. از طریق DHS می تونید مدارس رو بر اساس نوع تحصیل و مکان شون جستجو کنید.

آیا دبیرستان های دولتی در آمریکا برای دانش آموزان بین المللی رایگان هستند؟

تحصیل در دبیرستان های دولتی برای دانش آموزان آمریکایی رایگانه، اما دانش آموزان بین المللی باید هزینه پرداخت کنن. طبق گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، این هزینه ها معمولاً بین 3000 تا 10000 دلار برای یک سالیه که دانش آموزان بین المللی امکان تحصیل در مدارن دولتی آمریکا رو دارن.

آیا دانشجویان بین المللی می تونن به صورت رایگان در آمریکا تحصیل کنند؟

چه یک دبیرستان دولتی رو انتخاب کنین چه یک دبیرستان خصوصی، باید شهریه پرداخت کنید. هزینه حضور در دبیرستان دولتی یا خصوصی می تونه به طور قابل توجهی متفاوت باشه. در ایالات متحده، شهروندان منطقه، مدارس متوسطه دولتی رو با منابع محلی و ایالتی تأمین می کنن. به طور کلی دبیرستان های دولتی ارزان تر از دبیرستان های خصوصی هستند.

حین تحصیل در دبیرستان در آمریکا کجا می تونم زندگی کنم؟

می تونید یک خانواده میزبان برای زندگی پیدا کنید، تو خوابگاه های مدارس شبانه روزی زندگی کنید، یا محل اقامت خودتون رو داشته باشید.

می تونم حین تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان کار کنم؟

اگه از طریق برنامه تبادل با ویزای J-1 در یک دبیرستان در آمریکا تحصیل می کنید، نمی تونید کار کنید. اگه ویزای F-1 دارید، ممکنه بتوانید کار کنید، اما فقط تحت شرایط خاص.

حین تحصیل در آمریکا در مقطع متوسطه می تونم سفر کنم؟

بله. هر دو دسته از دارندگان ویزا می تونن برای مدت کوتاهی به خارج از ایالات متحده سفر کنند، اما قبل از خروج، باید تاریخ انقضای ویزای F-1 یا J-1 خودتون رو تأیید کنید و همچنین بررسی کنید که برای چند بار ورود معتبره. علاوه بر این، باید مطمئن شید که فرم I-20 شما (برای دارندگان ویزای F-1) یا فرم DS-2019 (برای دارندگان ویزای J-1) توسط DSO شما یا افسر برنامه مربوطه قبل از ترک آمرکیا، برای سفر امضا شده.

بیشتر بخوانید: تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

می تونم با ویزای F-1 یا J-1 انتقالی بگیرم؟

بله، می تونید انتقالی بگیرید. برای دانش آموزانی که ویزای F-1 دارن، باید با DSO در دبیرستان فعلی خودتون و مدرسه ای که می خواید بهش منتقل شید صحبت کنید. اگه ویزای J-1 دارید، باید یک سازمان حامی دیگه پیدا کنید و با اون ها هماهنگ کنید.

می تونم با ویزای B2 تو آمریکا مدرسه برم؟

طبق مقررات فدرال، غیرمهاجران B-1 و B-2 (بازدیدکنندگانی که برای اهداف تجاری و تفریحی در ایالات متحده هستن) از ثبت نام در دوره های تحصیلی در برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان ایالات متحده (SEVP) منع شدن.

دبیرستان شماره 1 آمریکا کدومه؟

طبق آمار وزارت آموزش و پرورش ایالات متحد. دبیرستان عمومی شماره 1 این کشور دبیرستان علوم و فناوری توماس جفرسون در الکساندریا، ویرجینیا است.

ساعت های مدرسه در آمریکا چطوریه؟

ساعت های مدرسه تو مدارس ابتدایی و دبیرستان می تونن متفاوت باشن، اما معمولاً مدرسه ها تو آمریکا از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر یا 3.30 بعد از ظهر فعال هستند، با یک ساعت برای ناهار. تو مقطع دبیرستان، دانش آموزان شش کلاس یک ساعته یا چهار کلاس نود دقیقه ای (با ده دقیقه استراحت بین کلاس ها) رو می گذرونن. فعالیت های فوق برنامه و ورزش، برای بعد از ساعت مدرسه برنامه ریزی شدن.

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان چند سال طول می کشه؟

چهار سال. اغلب در مدارس چهار ساله سطوح مختلف به ترتیب، سال اول (freshman)، دوم (sophomore)، سوم (junior) و چعارم (senior نام گذاری می شن.

دبیرستان های برتر آمریکا کدومن؟

• دبیرستان علوم و فناوری توماس جفرسون

• دبیرستان مگنت آکادمیک

• آکادمی دیویدسون نوادا

• دبیرستان مقدماتی کالج پیتون

• مدرسه مطالعات پیشرفته

• آکادمی علوم و هنر سامنر

سیستم دبیرستان ها در آمریکا چطوریه؟

دبیرستان ها در آمریکا از کلاس نهم تا دوازدهم رو ارائه می دن. برخی از مدارس هم از پایه دهم تا دوازدهم رو ارائه می دن. کلاس نهم معمولاً حدود 14 سالگی شروع می شود و دانش آموزان معمولاً در حدود 18 سالگی فارغ التحصیل می شوند. در برخی موارد، high school و middle school در یک مدرسه با هم ترکیب می شن که از کلاس ششم یا هفتم تا کلاس دوازدهم ادامه داره.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی اپلای آمریکا پاییز 2023

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

فرزند من می تونه با ویزای بازدیدکننده تو آمریکا مدرسه بره؟

در حالیکه فرزندان شما می تونن با ویزای بازدید کننده تو یک مدرسه دولتی پذیرفته بشن، اما حضورشون بر خلاف قانون مهاجرته. اگه بخواید فرزندان تون رو با ویزای visitor تو آمریکا مدرسه بفرستید، به احتمال زیاد ویزای خودتون رو از دست خواهید داد و به طور بالقوه شانس خودتون برای دریافت سایر ویزاها در آینده یا حتی بازگشت به آمریکا رو هم از دست خواهید داد.

تعطیلات تابستانی در آمریکا چقدره؟

در ایالات متحده، تعطیلات تابستانی تقریباً سه ماه و نیمه و دانش ‌آموزان معمولاً سال تحصیلی رو بین اواخر ماه مه و اواخر ژوئن به پایان می ‌رسونن و سال جدید رو بین اوایل آگوست و اوایل سپتامبر آغاز می ‌کنن.

مدارس در آمریکا چه ساعتی باز می شن؟

در آمریکا، یک روز معمولی دبیرستان از ساعت 7:30 صبح شروع می شه و حدود ساعت 15:00 از دوشنبه تا جمعه به پایان می رسه. فعالیت های فوق برنامه معمولاً بعدازظهرها و اوایل عصر در طول هفته برنامه ریزی می شن. با این حال، ممکنه برخی از فعالیت های فوق برنامه در تعطیلات آخر هفته هم برنامه ریزی بشن.

مدرسه خصوصی شماره 1 آمریکا کدومه؟

شماره 1 آکادمی فیلیپس

شماره 2 مدرسه هاروارد-وستلیک

شماره 3 آکادمی فیلیپس اکستر

شماره 4 مدرسه ترینیتی

کدوم ایالت آمریکا بهترین دبیرستان ها رو داره؟

ماساچوست در صدر تمام ایالت های دیگه آمریکا با بالاترین درصد دبیرستان های دولتی برتر قرار داره.

مدارس آمریکا چند روز تعطیلی دارن؟

تعطیلات مدارس در آمریکا از ایالتی به ایالت دیگه متفاوته، اما بیشتر شامل تعطیلات بهاریه که یک هفته در ماه مارس یا آوریله. بعد از این تعطیلات، بسته به منطقه و ایالت، 10 یا 11 هفته تعطیلات تابستانی از اواخر ماه مه تا اوایل آگوست وجود داره. ایالات متحده همچنین چند روز تعطیل در روز شکرگزاری و کریسمس هم داره.

سیستم آموزشی تو آمریکا چطوریه؟

سیستم آموزشی ایالات متحده معمولاً به سه سطح تقسیم می ‌شه: ابتدایی (پایه‌های K-5)، راهنمایی (پایه‌های 6-8) و دبیرستان (پایه‌های 9-12). برخی از مناطق این سیستم رو تغییر می دن.

دبیرستان در آمریکا از چه پایه ای شروع می شه؟

دبیرستان در آمریکا معمولاً از کلاس نهم شروع می شه. این پایه شامل نوجوانان در حدود سنین 13 تا 15 ساله می شه.

بیشتر بخوانید: اپلای کارشناسی آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

کدوم ایالت آمریکا از نظر آموزش کمترین سطح رو داره؟

ویرجینیای غربی کم سوادترین ایالت آمریکاست. ویرجینیای غربی آخرین رتبه رو برای دستیابی به تحصیلات با کمترین سهم افراد تحصیل کرده داره.

در آمریکا دبیرستان از چه سنی شروع می شه؟

اگه ایالت ساختار مدرسه راهنمایی رو اجرا کنه، دانش ‌آموزان در حدود سن 14 سالگی به دبیرستان می ‌رن. در سیستم راهنمایی، دانش‌ آموزان یک سال بعد، معمولاً در حدود 15 سالگی، دبیرستان رو شروع می کنن.

دبیرستان تو آمریکا اجباریه؟

دانش‌ آموزان معمولاً قبل از فارغ‌ التحصیل شدن و گرفتن دیپلم و واجد شرایط پذیرش شدن در آموزش عالی، در ۱۲ سال تحصیلی در دوره های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شرکت می‌ کنن. تحصیل تا سن 16 سالگی (در برخی ایالت ها 18سالگی) اجباریه.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها