مقالات

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان – راهنمای 2022

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

هزاران دانشجوی بین المللی، آمریکا رو به عنوان مقصد تحصیلی خودشون خارج از کشور انتخاب می کنن. یکی از مشکلات اصلی در مسیر تحصیل در آمریکا امتحان تافل یا آیلتسه. اکثر دانشگاه های آمریکا به عنوان یکی از معیارهای پذیرش، به نمره خوب در این آزمون ها نیاز دارن. به همین دلیله که بسیاری از دانشجویان بین المللی دنبال تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان هستند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در آمریکا زبان انگلیسی زبان اول شون نیست. برخی شون ممکنه دوره های زبان انگلیسی رو گذرونده باشن، اما به سطح مهارت لازم برای شرکت در امتحانات تافل و آیلتس آکادمیک نرسیده باشن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان امکان پذیره؟

برای اخذ پذیرش دانشگاه ها و تحصیل در آمریکا، باید معیارهای خاصی رو رعایت کنید:

اگه انگلیسی زبان مادری شماست، نیازی به شرکت در آزمون آیلتس یا تافل یا هر آزمون مهارت زبان انگلیسی دیگه ای ندارید.

اگه هر نوع تحصیلات آکادمیک رو برای حداقل یک سال در آمریکا گذروندید، در بیشتر موارد نیازی به ارائه گواهی آزمون زبان انگلیسی نیز ندارید.

برخی از دانشگاه های ایالات متحده به دانشجویان برنامه فشرده زبان (IELP)  ارائه می دن.

همچنین برخی از برنامه های تابستانی در آمریکا وجود دارده که دانش آموزان و دانشجوها می تونن برای پیشرفت مهارت زبان انگلیسی خودشون تو اون ها شرکت کنن تا بتونند در نهایت تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان رو تجربه کنن.

برخی از دانشگاه ها در آمریکا برای کسانی که پذیرش مستقیم دریافت نکردن دوره های آموزشی ارائه می ده. به خصوص دانش آموزان و دانشجویانی که حداقل شرایط زبان انگلیسی رو ندارند.

بسیاری از دانشگاه های آمریکا به آزمون های آیلتس یا تافل برای دانش آموزانی که قبلاً تحصیلات متوسطه/ دبیرستان یا مدرک لیسانس شون رو به زبان انگلیسی خوندن، نیاز ندارن.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

برنامه IELP در آمریکا چیه؟

چندین دانشگاه در آمریکا وجود داره که برای پذیرش نیازی به آیلتس یا تافل ندارن و برای شما امکان تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان رو فراهم می کنن. این دانشگاه ‌ها به دانشجوها اجازه می‌ دن حتی با پیش ‌زمینه انگلیسی صفر هم ثبت‌ نام کنند، تنها در صورتی که در برنامه فشرده زبان انگلیسی یا برنامه IELPشرکت کنن.

دانشجوها بسته به سطح مهارت زبان انگلیسی خودشون باید یک دوره انگلیسی رو بگذرونن. برنامه IELP به دانشجوها کمک می کنه تا مهارت های زبان انگلیسی خودشون رو تقویت کنن (تقویت توانایی های در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) و برای تحصیل در دانشگاه آماده بشن.

دانشجویان بین المللی بسته به وضعیت خودشون می تونن بین دوره فشرده انگلیسی تمام وقت یا پاره وقت یکی رو انتخاب کنند. دانشجویانی که ویزای دانشجویی F-1 دارن، باید در یک دوره تمام وقت 20 ساعت در هفته ثبت نام کنند. با این حال، برای دانشجویانی که با ویزای B یا F-2 در آمریکا زندگی می کنند، تحصیل پاره وقت مناسب تره.

برنامه های زبان و فرهنگ آمریکایی  (ALCPs)

دانشجویان بین المللی معمولاً این دوره رو برای کسب اعتبار علمی به عنوان بخشی از برنامه مدرک کالج یا دانشگاه شون می گذرونن. با این حال، قبل از ثبت نام، به سطح متوسط ​​یا پیشرفته زبان انگلیسی نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان – لیست دانشگاه ها

در ادامه لیستی از دانشگاه های آمریکا که نیازی به آیلتس / تافل ندارند آورده شده:

دانشگاه کلرادو

برای تحصیل در دانشگاه کلرادو بدون مدرک زبان، دانشجو باید ثابت کنه که اهل یک کشور انگلیسی زبانه یا یک سال تحصیلی رو به عنوان دانشجو در ایالات متحده آمریکا تحصیل کرده یا دو سال تحصیلی رو در یک کشور انگلیسی زبان دیگه گذرونده.

این دانشگاه آزمون انگلیسی Duolingo رو به عنوان یک جایگزین برای آیلتس یا تافل می پذیره.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

دانشگاه درکسل

دانشجوها دو گزینه برای تحصیل در دانشگاه درکسل بدون آیلتس یا تافل دارن. اولین مورد پیوستن به برنامه تابستانی آمادگی دانشگاه (UPSP) و دومی پیوستن به برنامه FCBP هست.

FCBP یک سال آموزشی پیش نیاز در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللیه که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد هستند. علاوه بر این، دانشگاه درکسل آزمون انگلیسی Duolingo رو هم می پذیره.

دانشگاه آرکانزاس

یکی دیگه از گزینه ها برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان دانشگاه آرکانزاسه. این دانشگاه برنامه IELP (برنامه فشرده زبان انگلیسی) رو برای دانشجویان بین المللی ارائه می ده.

 دانشگاه دیتون

برای پذیرش در دانشگاه دیتون، دانشجوها می تونن تو برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP) شرکت کنند.

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

اگه بتونید ثابت کنید که زبان انگلیسی در دوران تحصیلات متوسطه یا لیسانس شما زبان آموزشی تون بوده، می تونید در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا بدون نیاز به مدرک زبان تحصیل کنید.

دانشگاه نیواورلئان

دانشگاه نیواورلئان یک برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP) رو برای دانشجویان بین المللی ارائه می ده.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

دانشگاه دلاور

دانشجویان بین المللی می تونن قبل از شروع تحصیل در دانشگاه دلاور بدون نیاز به ارسال نمرات آزمون آیلتس یا تافل، یک برنامه آمادگی تحصیلی یک ساله رو دنبال کنن.

این دانشگاه پذیرش مشروط رو بر اساس تکمیل برنامه و دستیابی به سطح مورد نیاز زبان انگلیسی ارائه می ده.

دانشگاه آلابامای شمالی

برای دانشجویان بین المللی که به دنبال پذیرش و تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان هستند، دانشگاه آلابامای شمالی برنامه زبان انگلیسی رو به عنوان زبان دوم (ESL) ارائه می ده.

دانشگاه رایس

هیچ شرایط خاصی برای زبان انگلیسی در دانشگاه رایس وجود نداره. اگه بتونید ثابت کنید که سطح زبان انگلیسی تون به اندازه کافی مناسبه، بخش پذیرش درخواست شما رو بدون نمره آزمون آیلتس یا تافل ارزیابی می کنه.

توجه داشته باشید که تمامی دانشگاه های موجود در این لیست آزمون انگلیسی Duolingo (DET) رو هم می پذیرن.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی اپلای آمریکا پاییز 2023

دانشگاه نورث وود

برای اپلای تحصیل در دانشگاه نورث وود، اگه بتونید مدرکی ارائه بدید که نشون بده زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی شما در طول تحصیلات متوسطه یا مدرک لیسانس (نه به عنوان زبان خارجی یا زبان دوم انتخابی) ارائه می شده، می تونید فرآیند پذیرش رو بدون نیاز به نمره تافل یا آیلتس تکمیل کنید.

دانشگاه ملی لوئیس

دانشگاه ملی لوئیس به قصد تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان دارن، تحت این شرط پذیرش می ده: متقاضی باید تحصیلات متوسطه یا لیسانس خودش رو با زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی به پایان رسونده باشه.

دانشگاه ایالتی نیویورک

دانشگاه ایالتی نیویورک هم برنامه های فشرده زبان انگلیسی (IELP) و هم برنامه انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) رو ارائه می ده تا دانشجویان بین المللی رو از رعایت شرایط مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل معاف کنه.

بیشتر بخوانید: ویزای همراه آمریکا

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

سوالات متداول تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

می توانم بدون تافل در آمریکا تحصیل کنم؟

این یک فرض رایجه که دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیلات عالی در ایالات متحده آمریکا یا کانادا به نمرات تافل یا آیلتس نیاز دارند. اگرچه در بیشتر موارد این فرض معتبره، اما همیشه هم درست نیست. امکان تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان وجود داره و شما می تونید بدون نیاز به نمره امتحان تافل یا آیلتس از بعضی دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیرید.

کدوم آزمون زبان انگلیسی برای تحصیل در آمریکا لازمه؟

آزمون های تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) و آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) رایج ترین آزمون های زبان برای تحصیل در دانشگاه های آمریکایی هستند و گزینه ها آزمون دولینگو هم برای پذیرش تو بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده وجود داره.

می تونم بدون تافل ویزای F1 بگیرم؟

TOEFL  توسط ادراه مهاجرت از شما درخواست نمی شه. در واقع این مرکز آموزشی انتخابی شماست که برای اینکه مطمئن بشه شما تو صحبت کردن / نوشتن / درک زبان مهارت کافی رو دارید، ممکنه از شما نمره آزمون های مختلف زبان از جمله تافل رو تقاضا کنه. پس در واقع این مسئولیت دانشگاهه که قبل از صدور I-20 مهارت انگلیسی فرد متقاضی رو بررسی کنه.

تحصیل در آمریکا بدون GRE امکان پذیره؟

بسیاری از دانشگاه های آمریکا وجود که بدون نمره GRE هم دانشجو می پذیرند. در واقع این مرکاز آموزشی برای پذیرش نیازی به نمره GRE ندارند. البته باید دقت داشته باشید که معمولاً همه دانشگاه های برتر برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به نمره GRE (به استثنای برخی موارد) نیاز دارند. اما دانشگاه هایی که رتبه پایین تری دارن معمولاً نمره تافل و GRE نمی خوان.

کدوم کشور برای تحصیل بدون نیاز به آیلتس بهترینه؟

بسیاری از کشورهای مطرح برای تحصیل بدون مدرک زبان از جمله آیلتس یا تافل وجود دارن. این کشورها عبارتند از آلمان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، مالزی، استرالیا و غیره.

کدوم آزمون ها برای تحصیل در آمریکا لازمن؟

از آزمون‌ های مهارت زبان گرفته تا آزمون ‌های ویژه هر برنامه، شرایط آزمون برای تحصیل در آمریکا بر اساس دوره‌ای که انتخاب کردهید متفاوته. به طور کلی، آیلتس / تافل به غیر ار در برخی از دانشگاه های آمریکا، تو بقیه موارد مورد نیازه در حالی که GMAT و GRE برای تحصیل در آمرکا تو رشته های تحصیلات تکمیلی مورد نیازه.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها