مقالات

مشاوره اپلای فرانسه

مدارک مورد نیاز اپلای تحصیلی فرانسه

اگه می خواید در کشوری تحصیل کنید که تنوع بالایی داره و در عین حال از شهرت علمی عالی هم برخورداره، فرانسه کشور مناسب شماست. کشور فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللیه و یک محیط عالی رو برای همه دانشجویان بین المللی ارائه می ده. در صورتی که نیاز به مشاوره اپلای فرانسه دارید، این مطلب می تونه براتون مفید باشه.

چرا تحصیل در فرانسه؟

به بیان ساده، سیستم آموزش عالی فرانسه یکی از بهترین ها در جهانه. با شهریه های به نسبت پایین، اپلای فرانسه برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه تر از بسیاری کشورهای اروپایی دیگس. مؤسسات آموزشی فرانسه کیفیت آموزشی رو ارائه می دن که به راحتی با سایر کشورهای برتر در این زمینه رقابت می کنه.

اپلای فرانسه به ویژه برای کسانی که مایل به مطالعه در موضوعات مرتبط با تجارت و بیزنس هستن، انتخاب بسیار خوبیه. این کشور یک قطب بین المللی برای آموزش تجارت و مدیریته و دانشگاه های کسب و کار زیادی در رتبه‌ بندی جهانی داره.

فرانسه دارای 71 دانشگاه دولتیه که همه اون ها توسط دولت تامین می شن و آموزش عالی رو با قیمت بسیار مقرون به صرفه ای به همه دانشجویان داخلی یا بین المللی ارائه می دن. همچنین تعدادی دانشگاه خصوصی (grandes écoles) هم وجود داره.

سال تحصیلی از سپتامبر یا اکتبر شروع می شه و بسته به برنامه و موسسه آموزشی در ماه مه یا ژوئن به پایان می رسه. تو هر سال تحصیلی دو ترم وجود داره که پس از امتحانات نهایی در پایان ترم اول با یک دوره استراحت، ترم دوم شروع می شه.

دانشگاه های فرانسه از این فرمت محبوب برای آموزش عالی در سراسر اتحادیه اروپا استفاده می کنن: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا. دوره کارشناسی به مدت 6 ترم (3 سال) طول می کشه و تحصیلات کارشناسی ارشد 4 ترم (2 سال) زمان می بره. مدرک دکترا رو هم می تونید تو 6 ترم (3 سال) دریافت کنید. همچنین هر دانشگاه تو فرانسه دارای یک سیستم ارجاع کارآموزی و یک دفتر خدمات شغلی هم هست. به این ترتیب شما همیشه از جدیدترین فرصت های کارآموزی و شغلی در دسترس مطلع خواهید بود.

شرایط تحصیل در فرانسه

بیشتر بخوانید: راهنمای تحصیل در فرانسه

اپلای فرانسه – هزینه زندگی و تحصیل

 هزینه های تحصیل

نرخ شهریه در موسسات آموزشی دولتی در فرانسه توسط دولت تعیین می شه و بسیار مقرون به صرفه ست. نرخ شهریه در موسسات آموزش عالی دولتی فرانسه برای دانشجویان داخلی و بین المللی یکسانه.

هزینه های تحصیل هر سال تعیین می شن. متوسط ​​هزینه شهریه سالانه برای تحصیل در مقطع کارشناسی کمتر از 200 یورو (زیر 250 دلار آمریکا) هست. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نرخ ها در حدود 259 یورو (حدود 305 دلار آمریکا) و برای تحصیلات دکترا حدود 393 یورو (460 دلار آمریکا) خواهد بود. علیرغم این هزینه ها، اپلای فرانسه یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللیه که به دنبال آموزش عالی با کیفیت هستن.

این نرخ ها فقط برای مؤسسات دولتی اعمال می شن. اگه می خواید در یک موسسه خصوصی تحصیل کنید، نرخ ها بسیار بالاتره و تا 10000 یورو (12000 دلار آمریکا) در سال می رسه.

همچنین برای کسانی که مایل به اپلای فرانسه هستن، بورسیه ها و طرح های خاصی هم وجود داره. برخی از محبوب ترین این کمک های مالی عبارتند از کمک های مالی از وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه، کمک های مالی توسط مرکز ملی تحقیقات علمی (CNRS)، جوایز شوراهای منطقه ای و برنامه های اراسموس موندوس.

هزینه های زندگی

برخلاف نرخ شهریه، هزینه های زندگی در فرانسه بیشتر از کشورهای همسایه ست. خوشبختانه، دانش آموزان اغلب واجد شرایط دریافت نرخ یارانه ای در رستوران ها و حمل و نقل هستن. همچنین مسکن تخصصی برای دانشجویان هم وجود داره که برای دانشجویان بین المللی که مایل به اپلای فرانسه هستن در دسترسه. هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر پایین تره. این مسئله رو می تونید هنگام تصمیم گیری در مورد محل تحصیل در نظر داشته باشید.

دانشجویان بین المللی چندین انتخاب برای اقامت در فرانسه خواهند داشت. شما می تونید با پرداخت حدود 120 یورو در ماه در خوابگاه های دانشگاهی زندگی کنید. اما تقاضا برای این خوابگاه ها بسیار زیاده. انتخاب بر اساس معیارهای اجتماعیه و معمولا این خوابگاه ها به دانشجویان مبادله ای یا بورسیه داده می شه. اجاره یک آپارتمان خصوصی تو فرانسه حدود 457 تا 542 یورو هزینه داره.

دانشجویان علاقه مند به اپلای فرانسه این گزینه رو دارن که برای دریافت کمک هزینه از طریق Caisse d’Alocation Familiale (CAF) محلی خودشون درخواست بدن. درخواست دادن رایگانه و در صورتی که واجد شرایط باشید می تونید تا 35 درصد از اجاره خودتون رو ماهانه پس بگیرید.

سایر هزینه های زندگی می تونه شامل موارد زیر باشه:

• برق، گاز، اینترنت – 60 یورو در ماه

• لوازم مورد نیاز برای تحصیل – 50 یورو در ماه

• کارت سفر یا کارت حمل و نقل – 70 یورو در ماه

• بلیط رفت و برگشت قطار – 25 یورو

• مواد غذایی – 250 یورو در ماه

• غذا خوردن در بیرون از منزل – به طور متوسط ​​12 یورو

• عضویت در باشگاه – 38 یورو در ماه

بسیاری از گالری‌ ها و موزه‌ ها برای افراد زیر 26 سال رایگان هستن. فرانسه یکی از بهترین کشورها برای استفاده از تخفیف دانشجوییه، بنابراین همیشه ارزشش رو داره که وقتی بیرون می ‌رید در این مورد سوال کنید.

شرایط تحصیل در فرانسه

مشاوره اپلای فرانسه

نحوه اپلای فرانسه به عنوان یک دانشجوی بین المللی بسته به نوع دوره ای که براش درخواست می کنید و همچنین سطح تحصیلی مورد نظرتون متفاوته. اگه برای یک Grandes Écoles درخواست می دید، باید مستقیماً باهاشون تماس بگیرید. اگه برای دوره لیسانس اپلای می کنید، باید از پلتفرم اپلیکیشن Parcoursup استفاده کنید. اگه متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، باید مانند دانشجویان فرانسوی مستقیماً با موسسه آموزشی تون تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اپلای، شرایط مورد نیاز و هر مهلتی که باید رعایت بشه، باید با موسسه انتخابی خودتون تو فرانسه تماس بگیرید. به طور کلی، احتمالاً باید مدرکی ارائه بدید مبنی بر اینکه بودجه کافی دارید و می تونید بیمه درمانی داشته باشید.

ویزای دانشجویی فرانسه

در صورتی که مایل به اپلای فرانسه هستید، مهمه که در مورد تمام شرایط احتمالی ویزای دانشجویی فرانسه اطلاعات کافی داشته باشید.

متقاضیان اپلای فرانسه از خارج از اتحادیه اروپا باید ویزا داشته باشن که شامل اجازه اقامت (VLS-TS) می شه. اعتبار این ویزا یک ساله و در صورت لزوم می تونید بعدا تمدیدش کنید. برای دریافت این ویزا باید یک فرم درخواست تکمیل کنید و همچنین عکس های پاسپورت OFII (اداره مهاجرت و ادغام فرانسه)، مدارک صلاحیت، گواهی عدم سوء پیشینه پلیس مبنی بر نداشتن سابقه کیفری جدی، رو هم ارائه بدید. در صورتی که دوره تحصیلی شما به زبان فرانسه باشه باید مدرکی ارائه بدید که نشون می ده می تونید فرانسوی صحبت کنید و همچنین لازمه اثبات کنید که توانایی مالی کافی دارید. پس از ورود به فرانسه، باید با OFII تماس بگیرید (شاید نیاز به معاینه پزشکی هم داشته باشید).

اگه اهل کشوری خارج از اتحاده ارویپا هستید، باید برای اقامت خودتون در فرانسه بیمه درمانی بخرید. این بیمه بسته به سطح پوشش، حدود 20 تا 50 یورو در ماه هزینه داره.

دانشجویان بین المللی باید ثابت کنن که می تونن تحصیلات خودشون رو از نظر مالی حمایت کنن. شما باید حدود 7400 یورو در سال داشته باشید تا ثابت کنید می تونید بدون نیاز به کار کردن از خودتون حمایت کنید. با این حال، دانشجویان بین المللی مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته هستن، بنابراین فرصت هایی برای کسب درآمد بیشتر هم وجود داره.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در فرانسه

اپلای فرانسه – زبان

بسیاری از فرانسوی ها به زبان هایی غیر از زبان خودشون هم صحبت می کنن. اما برای توانایی برقراری ارتباط موثر و تحصیل در فرانسه باید زبان فرانسه رو بلد باشید. دانشجویان بین المللی که به زبان فرانسه مسلط هستن، با تحصیل و زندگی روزمره در فرانسه خیلی راحت کنار میان. اگه احساس می کنید زبان فرانسه شما به اندازه کافی خوب نیست، دوره های آموزش زبان زیادی برای دانشجویانی که می خوان مهارت های زبانی خودشون رو کامل کنن در دسترس خواهد بود. معاشرت با مردم محلی و تلاش برای صحبت کردن به زبان فرانسوی هم قطعا راه خوبی برای بهبود توانایی های زبانی شماست.

در عین حال می تونید برای اپلای فرانسه به زبان انگلیسی هم ادامه تحصیل بدید و ارتباط برقرار کنید. با این حال، دانشجویان بین المللی همچنان تشویق به یادگیری زبان فرانسه و بهبود مهارت های زبانی خودشون می شن. به این مسئله به عنوان یک مانع، نگاه نکنید، بلکه اون رو یک چالش مثبت در نظر بگیرید. تسلط به زبان فرانسه در رزومه شما قطعا عالی به نظر خواهد رسید و برای آینده شغلی شما یک نکته مثبت خواهد بود. به خصوص اگه هدف شما از اپلای فرانسه در نهایت مهاجرت و اقامت تو این کشور باشه.

در صورتی که دوره تحصیلی شما به زبان فرانسه تدریس بشه، باید با شرکت در یکی از آزمون های تایید شده ثابت کنید که به اندازه کافی به این زبان تسلط دارید. در صورتی هم که دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی ارائه می شه، باید مهارت زبان انگلیسی خودتون رو ثابت کنید.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها