مقالات

اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا – بخش اول

اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا

وقتی قصد تحصیل خارج از کشور رو دارید، بودجه بندی و داشتن گزینه های زیاد بسیار مهمه. اما اپلای کردن برای دانشگاه های متعدد به منظور افزایش شانس پذیرش می تونه خیلی گرون تموم بشه و در نهایت به خودتون میاید و می بینید که بیشتر از هزار دلار برای اپلای کمتر از 10 برنامه خرج کردید! خوشبختانه، اپلای برای بسیاری از دانشگاه ‌های آمریکا رایگانه و بسیاری از موسسات آموزشی هم برای کسانی که فرآیند اپلای رو به صورت آنلاین انجام می ‌دن، معافیت از هزینه ‌ها رو در نظر می گیرن.

تو این مقاله، دانشگاه ها و کالج های آمریا که می شه بدون پرداخت هزینه براشون اپلای کرد رو با هم بررسی خواهیم کرد. این مقاله برای دانشجوهای بین المللی نوشته شده، اما بسیاری از این دانشگاه ها از شهروندان آمریکایی هم هزینه اپلای دریافت نمی کنن. برای هر دانشگاه، لینک هزینه های اپلای رو هم براتون اضافه کردیم.

فرایند اپلای برای کالج‌ ها و دانشگاه‌ هایی که در ادامه لیست می شن به صورت آنلاینه، بنابراین هر شخصی در هر کجای دنیا می ‌تونه با چند تا کلیک برای ادامه تحصیل تو این دانشگاه های آمریکایی اپلای کنه. بسیاری از این موسسات آموزشی، کمک های مالی زیادی رو برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی برجسته در کنار امکانات خوب، زندگی جذاب دانشگاهی و برنامه های علمی جالب ارائه می دن. این لیست رو بررسی کنید و ببینید کدوم دانشگاه ها و کالج ها برای شما و برنامه های شما مناسب ترن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

دانشگاه های آمریکا با اپلای رایگان

کالج توماس آکویناس (Thomas Aquinas College)

کالج توماس آکویناس

هزینه  اپلای

کالج توماس آکویناس یک مؤسسه کاتولیک رومیه. این دانشگاه دارای دو پردیسه: پردیس اصلی 131 هکتاری واقع در جنوب کالیفرنیا و پردیس دوم 110 هکتاری واقع در نیوانگلند. این کالج مدرک لیسانس هنر در هنرهای لیبرال و چندین گزینه کمک مالی مثل وام، اشتغال در دانشگاه و کمک هزینه ارائه می ده. حداقل 11 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد زندگی روحانی یا مذهبی شدن و 40 درصد در مراکز حرفه ای و تحصیلات تکمیلی ثبت نام کردن.

کالج کارلتون (Carleton College)

کالج کارلتون

هزینه اپلای

دانشگاه بعدی در آمریکا که هزینه ای بابت اپلای دریافت نمی کنه، کالج کارلتونه، یک موسسه خصوصی واقع در نورثفیلد، مینه سوتا. این دانشگاه رشته های مختلفی از جمله مطالعات سینما و رسانه، مطالعات محیطی، مطالعات یهودیت، علوم اعصاب و مطالعات قرون وسطی و رنسانس رو ارائه می دهه. این کالج برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسبه و تبادل فرهنگی رو تو برنامه های تحصیلی تشویق می کنه و تنوع رو بین دانشجوها و اساتید ترویج می کنه.

کالج کارلتون دارای یک بخش مجزا به نام دفتر زندگی بین فرهنگی و بین المللیه تا به دانشجویان بین المللی کمک کنه تا با محیط جدید خودشون سازگار بشن. همچنین گزینه درخواست کمک مالی هم برای این دانشگاه وجود داره. دانشجویان آسیایی، شهروندان غیرآمریکایی واجد شرایط و دانشجویان بین المللی بدون محدودیت جغرافیایی برای دریافت این کمک مالی در اولویت هستن.

کالج ولزلی (Wellesley College)

کالج ولزلی

هزینه اپلای

کالج ولزلی یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در آمریکاست. این کالج بیش از 100 ساله که زنان رو در زمینه هنرهای آزاد آموزش می ده. این کالج در سال 2018 توسط US News & World Report به عنوان سومین کالج برتر هنرهای لیبرال در ایالات متحده رتبه بندی شد. این کالج درک می کنه که برای یک خانم جوان ورود به دانشگاه چقدر می تونه دشوار باشه و به همین دلیل هم یک فرآیند اپلای و پذیرش دوستانه تر برای دانشجوها ارائه می ده.

کالج کلبی (Colby College)

کالج کلبی

هزینه اپلای

کالج کلبی یک موسسه آموزش عالیه که در واترویل، مِین واقع شده. این دانشگاه 56 رشته اصلی و 35 رشته فرعی از جمله مردم شناسی، مطالعات آسیای شرقی، محاسبات محیطی، زمین شناسی و موسیقی رو ارائه می ده.

همچنین فرصت شگفت انگیز تحصیل در سال اول کالج در سراسر کشورهای اقیانوس اطلس رو هم خواهید داشت. دانشجوها می تونن تحصیل شون رو تو سالامانکا، اسپانیا یا دیژون، فرانسه شروع کنن و با فرهنگ این کشورها آشنا بشن، دوستان بین المللی پیدا کنن و با یک خانواده محلی زندگی کنن. همچنین این فرصت رو خواهند داشت، تا زبان اسپانیایی یا فرانسوی رو بسته به کشور مورد علاقه خودشون یاد بگیرن و صحبت کنن.

کالج کنیون (Kenyon College)

کالج کنیون

هزینه اپلای

کالج کنیون یک کالج خصوصی هنرهای لیبراله که تمام جذابیت های یک جامعه کوچیک رو ارائه می ده. این دانشگاه در گامبیر، اوهایو واقع شده  و دارای یک پردیس 1000 هکتاریه که توش انجمن ‌ها، گروه ها و انواع سازمان ‌های دانشجویی فعال هستن.

این کالج دارای 33 رشته اصلی در مقطع لیسانسه. همچنین بیش از 50 گرایش اصلی، فرعی و بین رشته ای داره. اپلای برای این دانشگاه آسون و رایگانه، فقط باید یک فرم اپلای آنلاین رو پر کنید و مدارک مختلف تحصیلی رسمی تون رو ارسال کنید.

کالج اسمیت (Smith College)

کالج اسمیت

هزینه اپلای

کالج اسمیت یک موسسه آموزشی زنانه واقع در نورث همپتون، ماساچوسته که پذیرای زنان ترنس و دانشجویان در حال گذاره. این کالج مربوط به هنرهای لیبراله و هدفش توانمندسازی زنان جوانه. دانشجویان بین المللی در کالج اسمیت به شدت مورد استقبال قرار می گیرن. در حال حاضر از 68 کشور مختلف از سراسر جهان دانشجو تو این دانشگاه وجود داره. با اینکه کالج زنانه است اما برای تحصیلات تکمیلی هم خانم و هم آقا می پذیره.

58 بخش و برنامه دانشگاهی مختلف شامل فلسفه، مطالعات زنان و جنسیت، منطق، مطالعات بودایی و زبان شناسی در این کالج وجود داره.

بیشتر بخوانید: اپلای کارشناسی آمریکا

کالج رید (Reed College)

کالج رید

هزینه اپلای

کالج رید، واقع در پورتلند، اورگان، یک کالج مستقل هنر و علوم لیبراله. کالج رید یک کالج مسکونی با یک پردیس در محله ایستمورلنده که دارای معماری زیبای گوتیک و جنگل های خیره کننده است. دانشجویانی از سراسر جهان تو این کالج وجود دارن و این ویژگی به کالج احساس تنوع و فراگیری می ده. ماموریت این مرکز آموزشی، پیگیری رشد فکری و تحریک تفکر انتقادی و خلاقیت در دانشجوهاست.

کالج گرینل (Grinnell College)

کالج گرینل

هزینه اپلای

کالج گرینل یک کالج خصوصی، مختلط، مسکونی، در زمینه های هنر و علوم آزاده که در گرینل، آیووا واقع شده. تو این کالج، بیشتر از 20 دانشجو در هر کلاس وجود نداره، که این ویژگی تحصیل تو این مرکز رو به یک تجربه سفارشی تر تبدیل می کنه.

این کالج در 27 رشته اصلی با 16 گرایش مدرک ارائه می ده و بیش از 150 گروه آموزشی داره. دانشجویان بین المللی به دلیل داشتن 20 درصد از جمعیت کالج و نمایندگی 45 کشور مختلف از سراسر جهان بسیار مهم هستن. همچنین 24 درصد از جمعیت دانشجویان این دانشگاه، رنگین پوست هستن.

کالج سنتر (Centre College)

کالج سنتر

هزینه اپلای

کالج سنتر یک کالج خصوصی هنرهای لیبرال در مقطع کارشناسیه که در دانویل، کنتاکی واقع شده. این کالج بیش از 50 رشته اصلی، فرعی، برنامه های پیش حرفه ای و دو مدرکه و مشارکت های فارغ التحصیلی رو ارائه می ده. این مدارک رشته هایی از جمله علوم اعصاب رفتاری، علوم داده، تئاتر و پیش پرستاری رو پوشش می دن. امکانات کالج سنتر شامل سالن های متعدد، یک مرکز هنرهای تجسمی، کلاس های درس در فضای باز و یک مرکز مختص هنره. زندگی در محوطه دانشگاه چیزهای زیادی برای ارائه داره چون سنتر یک کالج مسکونی تمام وقته و دانشجویان می تونن به عنوان گروه هنرهای نمایشی، تیم بسکتبال، یا حتی در خدمات اجتماعی سرگرم بشن و فعالیت کنن.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی اپلای آمریکا پاییز 2023

کالج برین ماور (Bryn Mawr College)

کالج برین ماور

هزینه اپلای

کالج برین ماور یک کالج برای زنانه که در برین ماور، پنسیلوانیا واقع شده. این کالج دارای دوره های تحصیلات تکمیلی مختلط و یک برنامه پیش پزشکی بعد از لیسانسه. دانشجوها می تونن از بین تعداد زیادی از رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و علوم اجتماعی انتخاب داشته باشن. این کالج به تفکر انتقادی، خلاقیت و عادات مستقل تفکر و بیان در دانشجویان خودش اهمیت می ده و اون ها رو تو این زمینه ها تشویق می کنه.

اپلای برای کالج برین ماور به صورت آنلاین، رایگان و آسونه. 3 برنامه اپلای وجود داره: تصمیم اولیه اول و تصمیم اولیه دوم برای کسانی که کاملا متعهد به حضور در این کالج هستن و تصمیم معمولی. برای آشنایی بیشتر با برنامه های اپلای آمریکا، این مقاله رو مطالعه کنید.

کالج رودز (Rhodes College)

کالج رودز

هزینه اپلای

کالج رودز یکی دیگه از کالج های عالی در آمریکاست که اپلای کردن براش هیچ هزینه ای برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان داخلی نداره. این کالج مسکونی در ممفیس، تنسی واقع شده و یک کالج مسکونی خصوصیه. این دانشگاه یک محوطه ۱۲۳ هکتاری رو پوشش می‌ ده و به‌ خاطر ساختمان‌ های سنگی گوتیک دانشگاهیش معروفه. زندگی دانشجویی خوبی در این کالج جریان داره.

دانشجویان بین المللی و چند فرهنگی 34 درصد از جمعیت دانشجویی در کالج رودز رو تشکیل می دن و این موسسه رو برای دانشجویان بین المللی جذاب تر می کنن.

دانشگاه ساوث، سوانی (University of South, Sewanee)

دانشگاه ساوث، سوانی

هزینه اپلای

این دانشگاه که همچنین به عنوان سوانی هم شناخته می شه، یک کالج خصوصی اسقفی در تنسیه. 37 رشته اصلی، 43 رشته فرعی، 15 برنامه ویژه و برنامه های پیش حرفه ای در تجارت، بهداشت/پزشکی، آموزش، مهندسی و حقوق در این دانشگاه ارائه می شه. نکته بسیار جالب در مورد این کالج اینه که 99 درصد از دانشجویان فارغ التحصیلش در مدت شش ماه پس از فارغ التحصیلی یا مشغول به کار شدن، یا در مقطع کارشناسی ارشد مشغول شدن یا به طور فعال تو یک پروژه شرکت می کنن. این نشون می ده که میزان موفقیت بالایی برای کسانی که این موسسه آموزشی رو انتخاب می کنن وجود داره. ادامه مطلب:

اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا – بخش دوم

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها