مقالات

بورسیه اراسموس موندوس 2022 – تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپایی

بورسیه اراسموس موندوس
  • مهلت ثبت نام
  • 31 دسامبر 2022
  • آغاز ثبت نام
  • 8 فوریه 2022
  • دسته بندی
  • بورسیه تحصیلی اروپا
  • نوع بورسیه
  • بورسیه کامل
  • محل تحصیل
  • اروپا

بورسیه اراسموس موندوس که یک بورسیه کامل تحصیلیه برای دوره سال های 2022-2023 هم اکنون قابل اپلای کردن هست. شما با به دست آوردن بورسیه اراسموس موندوس قادر خواهید بود با تامین کامل هزینه تحصیل و زندگی تون تو دانشگاه های اروپایی به عنوان دانشجوی بین المللی ادامه تحصیل بدید. این در واقع یک فرصت استثنائی برای ارسال درخواست و اپلای و تحصیل رایگان در یک مقصد اروپایی در سال جاریه.

بورسیه اراسموس موندوس (Erasmus Mundus) چیه؟

اراسموس موندوس یکی از معتبرترین بورسیه های اروپاست که امکان اپلای کردن برای بورسیه های سال تحصیلی 2022 اون هم اکنون بازه. بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس این فرصت رو به دریافت کنندگانش میده تا تو دانشگاه ها و کشورهای اروپایی تو مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنن. این موضوع با در نظر گرفتن اینکه تحصیل و زندگی در بسیاری از شهرهای اروپایی می تونه خیلی پر هزینه باشه برای خیلی افراد می تونه یک گزینه کاملا استثنایی باشه. دریافت کنندگان این بورسیه می تونن تو 3 تا 4 کشور مختلف تو اروپا تحصیل کنن. علاوه بر این، این افراد همچنین فرصتی هم برای گذروندن دوره کارآموزی در طول دو سال تحصیل خودشون خواهند داشت. تعداد بورسیه های تحصیلی موجود 2500 عدد هست. شروع به کار این بورسیه هم از سال 2003 بوده.

دانشجویان از سراسر جهان می تونن برای ادامه تحصیل تو مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تو اروپا با دریافت بورسیه اراسموس مندوس درخواست بدن. این بورسیه توسط کمیسیون اروپا حمایت میشه. هدف از ارسال دانشجویان به کشورهای اروپایی توسط بورسیه اراسموس موندوس تبادل فرهنگ و دانش بین دانشجویان کشورهای مختلفه.

بورسیه اراسموس یکی از سخاوتمندانه ترین بورسیه های تحصیلی در جهانه. دریافت کنندگان این بورسیه می تونن از 12 تا 24 ماه بودجه تحصیلی دریافت کنن. جالبه بدونید که تمامی هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو، توسط بورسیه اراسموس موندوس پوشش داده میشه.

کسانی که بورسیه اراسموس موندوس رو دریافت می کنن، از کشور مقصد ویزای شنگن به اعتبار 1 یا 2 سال دریافت می کنن که قابلیت تمدید هم داره.

آخرین مهلت درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی اراسموس تو هر برنامه تحصیلی متفاوته. بنابراین متقاضیان لازمه وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خودشون رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهلت درخواست بررسی کنن و یا با افراد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشن.

مشاوره اراسموس موندوس

مزایای دریافت بورسیه اراسموس موندوس در سال 2022

مزایای بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس عبارتند از:

  • کمک هزینه ماهیانه 1100 تا 1500 یورو
  • معافیت از شهریه
  • کمک هزینه سفر
  • بلیط هواپیما برای سفرهای بین المللی
  • کمک هزینه سفر برای زمانی که دریافت کننده بورسیه، در طول دوره تحصیلی خودش به کشور دیگه ای نقل مکان کنه.
  • امکان اعطای ویزای کار پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد یا دکترا وجود داره. این امتیاز به این افراد امکان می ده حتی پس از تحصیل شون هم بتونن تو کشور مورد نظر خودشون زندگی کنن.

بورس تحصیلی اراسموس موندوس مثل بورسیه تحصیلی فولبرایته اما برای تحصیل تو اروپا است. مزایای هر دوی این بورسیه ها تقریباً مشابه همه. دانشجویانی که مایل به تحصیل تو اروپا هستن، قطعا باید برای دریافت این بورسیه اقدام کنن.

تو این برنامه بورس تحصیلی، دریافت کنندگان می تونن تو سه دانشگاه و کشور اروپایی تحصیل کنند. در پایان، این افراد مدرک دوگانه ای دریافت می کنن که توسط دو مؤسسه اروپایی به اونها اعطا می شه.

یکی از مزایای بسیار مهم بورسیه اراسموس موندوس اینه که ضمانت بازپرداختی وجود نداره و دانشجو بعد از اتمام دوره تحصیلش مجبور نیست کار کنه یا تعهد خدمتی برای پس دادن مبلغ بورسیه تحصیلی داشته باشه.

بیشتر بخوانید: بورسیه DAAD 2022 آلمان

شرایط اپلای برای بورسیه اراسموس موندوس

متقاضیان بالقوه باید تو ماه سپتامبر یا اکتبر برای دریافت آیلتس یا تافل اقدام کنن (در صورتی که مراکز آزمون به دلیل وضعیت همه گیری تعطیل باشن، متقاضیان می تونن به هماهنگ کنندگان مربوطه ایمیل بزنن و ازشون بخوان که از ارائه نمرات آزمون معاف بشن).

دقت داشته باشید که تحصیل تو اکثر برنامه های بورسیه اراسموس موندوس به زبان انگلیسی هست و شما به هر حال باید سطح قابل قبولی از مهارت های زبان انگلیسی رو داشته باشید. همچنین از اونجایی که تعداد متقاضیان دریافت این بورسیه معمولا بالاست، داشتن نمرات بالا تو آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می تونه خیلی به دانشجوی متقاضی کمک کنه.

برخی از برنامه ها هستن که آزمون های زبان دیگه ای مثل آزمون Duolingo English Proficiency رو می پذیرن. برای دوستانی که با این آزمون آشنا نیستن، این یه آزمون جایگزین برای آیلتسه و مزیتش اینه که به دانش‌آموزان اجازه می‌ده از خونه امتحان بدن.

همه متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی اراسموس مندوس باید حداقل نمره 6.5 رو تو آیلتس داشته باشن. خبر خوب اینکه در بسیار موارد شرکت تو آزمون های GRE یا GMAT ضروری نیست.

همچنین برای دریافت بورسیه نیازی به تماس با اساتید نیست. فقط باید به وب سایت رسمی برنامه مربوطه خودتون مراجعه کنید و دستورالعمل های ارائه شده اونجا رو دنبال کنید.

سابقه کار هم لازم نیست.

تمامی متقاضیان دریافت بورسیه اراسموس موندوس باید حداقل 16 سال تحصیل کرده باشن.

هیچ محدودیت سنی برای درخواست و اپلای وجود نداره.

تحصیل رایگان با ارسموس موندوس

دانشجویانی بودن که علیرغم داشتن نمرات پایین، بورسیه تحصیلی اراسموس رو دریافت کردن. بنابراین دانشجویان با نمرات متوسط هم می تونن شانس خودشون رو امتحان کنن.

به دو تا توصیه نامه تحصیلی هم نیاز دارید. البته این نیاز تو هر برنامه متفاوته. متقاضیان باید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع از وب سایت برنامه ای که قصد دارن براش درخواست بدن، آخرین اطلاعات رو دریافت کنن.

گواهی اقامت هم مورد نیازه. این گواهی تضمین می کنه که تو پنج سال گذشته به مدت یک سال یا بیشتر در اروپا اقامت نداشتید. این گواهی نیاز به تایید قانونی هم داره.

مدارک و ریز نمرات قبلی هم مورد نیازه.

یک انگیزه نامه تحصیلی هم باید داشته باشید. دقت داشته باشید که طول انگیزه نامه تحصیلی ممکنه تو هر برنامه متفاوت باشه. با این حال، برخی از برنامه ها هیچ محدودیتی مشخص نمی کنن.

مقاله طرح مطالعه یا پروپوزال پروژه تحقیقاتی هم باید داشته باشید.

روند درخواست برای دریافت بورسیه اراسموس موندوس

برای شروع اپلای به صورت آنلاین و دریافت بورس تحصیلی اراسموس موندوس سال 2022 باید مراحل زیر رو طی کنید:

متقاضیان باید به وب سایت بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس مراجعه کنن و از اونجا با هماهنگ کنندگان برنامه ارتباط بر قرار کنن.

این لینک شامل تمام برنامه هاییه که با این بورسیه تحصیلی ارائه می شن.

برنامه های تحصیلی موجود با بورسیه اراسموس موندوس

وب سایت رسمی بورسیه اراسموس موندوس تمامی مراحل ارسال درخواست رو توضیح داده.

آخرین تاریخ ارسال درخواست برای هر برنامه متفاوته. فرایند اپلای میتونه در هر زمانی بین دسامبر تا فوریه انجام بشه.

دانشجویان می تونن حداکثر سه برنامه رو که می خوان تو اونها تحصیل کنن به ترتیب اولویت انتخاب کنن.

حداکثر زمان استفاده از بورسیه اراسموس موندوس 5 ساله.

پذیرش در 2 مرحله انجام میشه که متقاضی پس از قبولی تو مرحله اول باید خودش رو برای مرحله دوم که مصاحبه هست و معمولا از طریق اسکایپ انجام میشه آماده کنه.

خیلی از افراد ممکنه بار اول برای دریافت بورسیه رد بشن. اما دقت داشته باشید که این رد شدن هیچ مانعی برای تلاش مجدد تو سال تحصیلی آتی برای فرد ایجاد نمی کنه.

نکاتی برای موفقیت و دریافت بورسیه اراسموس موندوس

به افزایش دانش خودتون تو زمینه ای که براش اپلای می کنید ادامه بدید. مصاحبه‌های دریافت بورسیه اراسموس موندوس فنی هستن و برای بعضی افرد قبول شدن توی اونها ممکنه کمی سخت باشه. بنابراین، هر چقدر که دانش بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت این بورسیه هم خواهید داشت.

یک انگیزه نامه تحصیلی تاثیرگذار بنویسید. در واقع یک انگیزه نامه تحصیلی قوی می تونه تنها چیزی باشه که می تونه به شما کمک کنه، به خصوص اگه نمرات و معدل تون به اندازه کافی خوب نباشه.

بهتره گرایش مورد نظر شما برای ادامه تحصیل با استفاده از بورسیه اروسموس موندوس، با رشته و گرایشی که قبلا در اون تحصیل کردید یکسان یا بسیار مشابه باشه.

فعالیت های مشترک، فوق برنامه و دوره های آنلاینی که ممکنه انجام داده باشید هم می تونن تاثیر مثبتی داشته باشن. دوره های آنلاین مخصوصاً زمانی مفید هستن که در حال تغییر رشته هستید.

خوبه که بتونید دلایل قانع کننده ای برای محق بودن خودتون جهت دریافت این بورسیه ارائه کنید.

مهلت درخواست بورسیه اراسموس موندوس

مهلت درخواست بورسیه های اراسموس موندوس در سال 2022 در اکثر دانشگاه های اروپایی، دسامبر 2022 برای پذیرش در سال 2023 تعیین شده.

اپلای بورسیه اراسموس موندوس

با توجه به مزایای زیادی که بورسیه اراسموس موندوس داره، نمیشه به سادگی از کنارش گذشت. خیلی وقتا دلیل اینکه بسیاری از دانشجویان با استعداد ما زیاد به فرصت های اینچنینی توجه نمی کنن و سراغ شون نمیرن، صرفا اینه که در موردشون اطلاعات درست و کافی ندارن. مشاوران ما تو اپلای فور فری آماده ان تا راهنمایی های لازم رو تو این زمینه به شما عزیزان ارائه بدن. همچنین برای اون دسته از دوستانی که نیاز به آموزش بیشتر در این زمینه دارن، اپلای فور فری پکیج معلم خصوصی بورسیه اراسموس موندوس رو تهیه و تدارک دیده.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها