مقالات

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

خیلی ها این سوال رو تو ذهن شون دارن که آیا امکان تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم وجود داره یا نه. خیلی خلاصه بخوایم بهتون بگیم جوابش این می شه: خیر. امکان تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم وجود نداره، به این معنا که آمریکا مدرک دیپلم ایران رو به رسمیت نمی شناسه و قبول نداره.

اما راه هایی هم برای ادامه تحصیل درآمریکا با مدرک دیپلم وجود داره که تو این مقاله می خوایم یه سری اطلاعات در مورد این راه ها و به طور کلی چالش‌ هایی که ممکنه برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم باهاشون مواجه بشید، گردآوری بهتون ارائه بدیم.

در هر صورت بدونید که توی این راه تنها نیستید و می تونید روی کمک ما تو مجموعه اپلای فور فری حساب کنید. فرق ما با بقیه موسساتی که تو زمینه مهاجرت تحصیلی فعالیت می کنن اینه که مشاوران مجموعه ما، افرادی مثل خود شما هستند که تونستن تو مسیر مهاجرت تحصیلی موفق باشن و حالا آماده ان تا تجربیات شون رو در اختیار شما هم قرار بدن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

ادامه تحصیل در آمریکا

آمریکا دارای بزرگ ترین جمعیت دانشجویان بین المللی در جهانه، با بیش از 1,000,000 دانشجو که قصد دارن تجربیات تحصیلی و زندگی خودشون رو تو ایالات متحده گسترش بدن. تقریباً 5 درصد از کل دانشجویانی که تو آمریکا ثبت نام کردن، دانشجویانی هستن که برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم اقدام کردن و این تعداد همچنان در حال افزایشه. آموزش بین المللی در کشور آمریکا از اواسط دهه 1950 رشد قابل توجهی داشته. در اون زمان تعداد ثبت نام های دانشجویان بین المللی 35000 نفر بوده.

برای اینکه بتونید تصمیم بگیرید که آیا تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم برای شما گزینه مناسبی هست یا نه، اطلاعات ارزشمندی رو در مورد جنبه های مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تحصیل در آمریکا براتون گردآوری کردیم.

بیشتر بخوانید: تحصیل رایگان در آمریکا

پس در وهله اول باید تصمیم بگیرید که آیا تحصیل در آمریکا ارزشش رو داره یا نه؟ جواب ما به این سوال کاملا صریحه. بله، تحصیل در آمریکا قطعا ارزشش رو داره. با تحصیل در آمریکا، شما این فرصت رو خواهید داشت که یک پروفایل آموزشی قانع کننده ایجاد کنید که به شما کمک می کنه در آینده به راحتی بتونید یه شغل عالی پیدا کنید. همچنین دانشگاه های آمریکا فرصت های بورسیه زیادی رو برای تشویق دانشجویان بین المللی مشتاق به تحصیل در این کشور ارائه می دن.

فرهنگ دانشجویی تو دانشگاه های آمریکا رو هم آکادمیکه و هم در عین حال جذاب و فان. کلاس ها از نظر آکادمیک با تکالیف چالش برانگیزی همراه هستن و بسیاری از دانشجو یا برای کمک به پرداخت شهریه تحصیل در آمریکا خودشون به صورت پاره وقت کار می کنن. بسیاری از دانشگاه های آمریکا دارای امکانات بسیار عالی و سطح بالایی هستن، هم برای ورزش و هم برای تحصیل. آزمایشگاه های سطح بالا، استادیوم های ورزشی بزرگ، استخرهای سرپوشیده مجهز، کتابخانه های عظیم و غیره همگی بخشی از ویژگی های تحصیل در آمریکا هستن.

اکثر دانشجوهای آمریکایی تو محوطه دانشگاه یا اطراف اون زندگی می کنن. والدین این دانشجوها اغلب تو شهر یا ایالتی غیر از شهر دانشگاه فرزندشون زندگی می کنن. تو فرهنگ آمریکایی این معمولا اولین طعم استقلال و دوری از ساختارهای خانوادگی برای دانشجوهای آمریکاییه.

تحصیل تو آمریکا برای تمرین انگلیسی شما هم بسیار مفید خواهد بود. آمریکایی ها معمولا با کمال میل با غریبه ها صحبت می کنن و به طور کلی خیلی راحت با دیگران ارتباط برقرار می کنن.

انواع موسسات آموزش عالی در آمریکا

  • دانشگاه های پژوهشی دکتری
  • دانشگاه ها و دانشکده های جامع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
  • کالج های کارشناسی
  • مدارس هنر
  • موسسات تخصصی
  • آموزشکده های فنی و حرفه ای بعد از  دوره دبیرستان
تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

مدارک تحصیلی مختلف در آمریکا

  • دیپلم دبیرستان
  • دیپلم حرفه ای
  • گواهینامه
  • مدرک کاردانی
  • لیسانس
  • درجه اول حرفه ای
  • فوق لیسانس
  • گواهی تحصیلات پیشرفته
  • درجه تخصصی آموزش
  • دکتری

بیشتر بخوانید: اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

ایالات متحده معتبرترین دانشگاه ها و کالج های جهان رو داره. بنابراین، جای تعجب نیست که آمریکا یک مقصد بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی باشه. سیستم تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم، بسیاری از دوره های زبان و همچنین مدارک تخصصی رو ارائه می ده.

دولت آمریکا الزامات بسیار سختگیرانه ای رو برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم دبیرستان در نظر گرفته و تنها دانش آموزانی که مدارس اون ها توسط ایالات متحده تایید شده باشه، دارای مدرک دیپلم در نظر گرفته می شن.

متاسفانه هیچ کدوم از دبیرستان های ایران مورد تایید دولت آمریکا نیستن.

بنابراین دانشجویانی که دیپلم خودشون رو تو ایران گرفتن می تونن تو دوره های دیپلم در آمریکا شرکت کنن و سپس با اخذ مدرک دیپلم شون برای ادام تحصیل در آمریکا اقدام کنن. نگران نباشید این دوره ها کوتاه مدت هستن و نیازی نیست دوباره تمام عمرتون رو صرف گرفتن مدرک دیپلم کنید. در ادامه بیشتر در مورد این دوره ها و شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم توضیح خواهیم داد.

دوره های دیپلم در آمریکا

دوره های دیپلم در آمریکا از طریق مدارس فنی یا کالج های محلی ارائه می شون و کوتاه تر از دوره های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه ها هستن.

این دوره ها برای افرادی که می خوان حین تحصیل در آمریکا شغل هم داشته باشن بسیار عالیه.

تو آمریکا، بودجه اکثر کالج ها از طریق شهریه دانشجویان تامین می شه.

دوره های دیپلم در ایالات متحده معمولاً 12 تا 18 ماه با حدود 8 ساعت مطالعه در هفته طول می کشن.

مؤسسات آموزشی در آمریکا برنامه های دیپلم بسیاری رو ارائه می دن که می شه براشون درخواست با اپلای کرد و پذیرش گرفت.

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

بیشتر بخوانید: ویزای همراه آمریکا 2022

شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

• داشتن مدرک آیلتس در زبان انگلیسی با حداقل نمره 6

• داشتن ریز نمرات خوب به طور کلی بالای 16 یا داشتن معدل کل بالای 16

• گواهی قبولی در آزمون (SAT)

اخذ مدرک دیپلم در آمریکا

برای پذیرش تو دانشگاه های ایالات متحده و ادامه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم؛ مدرک شما با اعتبارنامه معتبر می تونه توسط هر یک از سازمان های صادر بشه:

  • شورای اعتباربخشی دانشکده ها و مدارس مستقل (ACICS)
  • شورای آموزش از راه دور (DETC)
  • کمیسیون آموزش عالی ایالات میانه (MSCHE)
  • انجمن مدارس و دانشکده های نیوانگلند (NEASC-CIHE)
  • انجمن مرکزی کالج ها و مدارس شمالی (NCA-HLC)
  • کمیسیون شمال غرب در کالج ها و دانشگاه ها (NWCCU)
  • انجمن کالج ها و مدارس جنوب (SACS)
  • دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان انجمن غربی مدارس و کالج ها (WASC-ACSCU)

ادامه تحصیل در آمریکا پس از اخذ دیپلم

پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک دیپلم در آمریکا، برای ورود به دوره ای که می خواید توش ادامه تحصیل بدید، باید شرایط ورود به کالج یا دانشگاه مورد نظر ر. بررسی کنید. همچنین باید شرایط اپلای و تحصیل در اون رشته خاص در دانشگاه یا موسسه رو هم حتما چک کنید.

شرایط کار حین تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در آمریکا نسبت به سایر کشورها معمولا بالاتره. به همین دلیل دانشجویان بین المللی همیشه در تلاش هستن تا با کار کردن حین تحصیل در آمریکا امرار معاش کنن  از پس هزینه هاشون بر بیان. دانشجوها تو آمریکا اجازه دارن در حین تحصیل در آمریکا به مدت 10 ساعت در هفته کار کنن. حقوق دانشجویی تو این کشور بین 12 تا 15 دلار (دلار) در هر ساعت کار تخمین زده می شه.

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری هم به ترتیب اجازه کار 20 و 30 ساعت در هفته رو خواهند داشت. آژانس های کاریابی تو این کشور وجود دارن که موقعیت های کار دانشجویی رو به متقاضیان معرفی می کنن. دانشجویان با ارسال رزومه کاری و تحصیلی خودشون به این موسسات می تونند از فرصت های شغلی دانشجویی برای کار حین تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم مطلع شده و شروع به کار کنن.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ویزای تحصیلی آمریکا

نتیجه گیری

دانشجویانی که برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم اقدام می کنن، باید دارای مدرک دیپلم مورد تایید دانشگاه های آمریکا باشن. لازمه بدونید که متاسفانه مدرک تحصیلی مدارس ایرانی برای تحصیل در آمریکا با دیپلم مورد تایید دانشگاه های این کشور نیست. بنابراین دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا دیپلم خودشون رو از ایران گرفتن، ابتدا باید دوره های ویژه ای رو تو کالج های آمریکا بگذرونن. پس از فارغ التحصیل شدن از این دوره هاريال افراد می تونن برای ادامه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم اقدام کنن.

تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شه. دوره پیوسته کارشناسی به این صورته که دانشجویان با مدرک دیپلم مستقیما وارد دوره 4 ساله کارشناسی می شن. اما در کارشناسی ناپیوسته، دانشجویان ابتدا باید یک دوره 2 ساله رو بگذرونن که منجر به اخذ مدرک کاردانی می شه. پس از اخذ مدرک کاردانی، دانشجوها می تونن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی تو آمریکا اقدام کنن.

مهم ترین شرایط پذیرش تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم عبارتند از:

• داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6

• داشتن معدل بالای 16

• قبولی در آزمون ورودی SAT

لازم به ذکره که دانشجویانی که معدل بالای 16 ندارن بهتره برای ادامه تحصیل تو دوره های کارشناسی ناپیوسته اقدام کنن.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها