مقالات

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

ایتالیا یکی از رهبران مشهور و بلا منازع جهان  در زمینه مد، آشپزی، هنر و معماریه و به عنوان یکی از غنی ترین کشورهای اروپایی در زمینه فرهنگ و تاریخ، شهرت شایسته ای داره. می شه یه فهرست بی پایان از انگیزه های متفاوت برای تحصیل در این کشور درست کرد: غذاهای خوشمزه، معماری نمادین، تنوع مناظر و آب و هوای مدیترانه ای و غیره. تجربه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم قطعا فراتر از انتظارات هر دانشجوی بین المللی خواهد بود.

اکثر دانشگاه ‌ها و کالج‌ های ایتالیا طیف گسترده‌ ای از رشته‌ ها رو در بیشتر زمینه های تحصیلی ارائه می ‌دن و دانشجویان بین ‌المللی آینده نگر به راحتی می ‌تونن از همه امکاناتی که کشور ایتالیا ارائه می ‌ده در حین تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم و کسب مدرک لیسانس استفاده کنن. البته اطلاع از سیستم آموزشی، روش های ارزیابی و الزامات زبان ضروریه که قبل از تحصیل در هر کشوری باید در نظر گرفته بشه.

بیشتر بخوانید: تحصیل در ایتالیا – شرایط و هزینه ها

چرا تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم؟

دانشگاه های مقرون به صرفه

دانشگاه های دولتی ایتالیا در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی کاملاً مقرون به صرفه هستن. اتباع غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در برخی موارد از شهریه های یکسان بهره مند می شن، اما در موارد دیگه، باید هزینه بیشتری بپردازن – به همین دلیل همیشه باید نرخ های شهریه ای که برای دانشجویان کشور شما اعمال می شه رو بررسی کنید تا از هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم مطلع بشید.

قلب مد و معماری

برای درک اینکه چرا ایتالیا رو به عنوان یک کشور پیشرو در زمینه مد، هنر و معماری می دونن، تنها یک بازدید از ایتالیا کافیه. میلان یک شهر برجسته و یکی از چهار پایتخت مد جهانه. از نظر معماری، سفر به شهرهای جذاب ایتالیا شما رو در معرض زیبایی و سبک منحصر به فرد ساختمان هایی قرار می ده که انگار در مسیر تکامل معماری مدرن گم شدن.

آب و هوای مدیترانه ای

 آفتاب گرم، نسیم دریا، میوه ها و سبزیجات لذیذ – همه عناصر ضروری سبک زندگی مدیترانه ای هستند که از نظر سبک زندگی و سلامتی بسیار ارزشمندن.

به عنوان مثال، ساردینیا یکی از معدود “مناطق سبز” در جهانه که ساکنانش معمولاً به سن 90 سالگی می رسن.

مکان‌های تاریخی خارق ‌العاده‌

مکان هایی که گذر زمان رو به چالش می‌ کشن. وقتایی که سر کلاس نیستید، حتما زمانی رو برای بازدید از برخی از قدیمی‌ ترین و چشمگیرترین مکان ‌های تاریخی اروپا و جهان اختصاص بدید. از کولوسئوم تا پانتئون، از معابد گرفته تا اوستیا آنتیکا، همه این مکان‌ های باورنکردنی هنوز درخشش گذشته خودشون رو دارن، هاله‌ای از عظمت که هنوز هم می‌ شه حسش کرد.

بیشتر یخوانید: تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

دانشگاه های محبوب

هر سال تحصیلی برای برنامه لیسانس در ایتالیا شامل دو ترمه که ترم اول در سپتامبر شروع می شه و در فوریه به پایان می رسه. ترم دوم سال تحصیلی از فوریه تا ژوئیه ادامه داره. مدت زمان معمول برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم در دوره لیسانس، سه یا چهار ساله.

Accademia del Lusso School of Fashion & Design

Accademia del Lusso که در سال 2005 تأسیس شد، یک مدرسه مد و طراحی در میلان ایتالیاست. این آکادمی دوره های لیسانس رو در ایتالیا ارائه می ده که دانش دانشجویان رو در زمینه مد، محصولات پیشرفته و اقلام لوکس افزایش می ده. در این آکادمی همچنین بازاریابی، مدیریت برند، طراحی مد و ارتباطات مد هم آموزش داده می شه.

رتبه بندی QS دانشگاه های جهانی 2022

500 – 600

میانگین شهریه

 16900 یورو

برنامه های برتر

  • لیسانس در طراحی مد
  • لیسانس مدیریت برند مد
  • لیسانس در سبک مد و ارتباطات

Universitat Internacional de Catalunya

UIC Barcelona در حال حاضر بیش از 4000 دانشجو داره و 16 دوره دانشگاهی رو ارائه می ده. این مرکز آموزشی یکی از بهترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم هست.

رتبه بندی QS دانشگاه های جهانی 2022

801 – 1000

متوسط ​​شهریه

10000 -11000 EUR

برنامه های برتر

  • لیسانس ارتباطات سمعی و بصری
  • لیسانس علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مطالعات بین الملل
  • لیسانس علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و حقوق

بیشتر بخوانید: بورسیه اراسموس موندوس

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

Politecnico Di Milano

Politecnico di Milano یک دانشگاه فنیه که در شهر میلان ایتالیا واقع شده. این دانشگاه همواره در بین 20 دانشگاه برتر فنی در سطح جهان قرار گرفته. این دانشگاه، تحقیقات مهندسی رو با سیستم های صنعتی ترکیب می کنه تا به نتایج با کیفیت بالا دست پیدا کنه. این دانشگاه امکان تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم رو با ارائه دوره های کارشناسی در زمینه معماری و طراحی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنه.

رتبه بندی QS دانشگاه های جهانی 2022

151 – 200

متوسط ​​شهریه

 4500-5200 یورو

برنامه های برتر

  • لیسانس معماری
  • لیسانس طراحی
  • لیسانس مهندسی

Università Cattolica del Sacro Cuore

دانشگاه Cattolica del Sacro Cuore با 12 دانشکده و پنج پردیس در سراسر ایتالیا، بزرگترین دانشگاه غیر دولتی اروپاست. این دانشگاه دارای پردیس هایی در میلان، بابرشیا، پیاچنزا و رم هست.

رتبه بندی QS دانشگاه های جهانی 2022

551 – 560

متوسط ​​شهریه

 8000-9000 یورو

برنامه های برتر

  • لیسانس اقتصاد
  • لیسانس علوم سیاسی و اجتماعی
  • لیسانس روانشناسی

Istituto Europeo Di Design

Istituto Europeo di Design نزدیک به پنجاه ساله که در زمینه آموزش و پژوهش در رشته های مختلف فعالیت می کنه. امروز IED یک سازمان جهانیه که به طور مداوم در حال گسترشه و دوره های علمی سطح اول رو برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم ارائه می کنه.

رتبه بندی QS دانشگاه های جهانی 2022

400 – 450

متوسط ​​شهریه

5000-7200 یورو

برنامه های برتر

  • لیسانس طراحی مد
  • لیسانس طراحی داخلی
  • لیسانس  طراحی ویدئو

بیشتر بخوانید: راهنمای اپلای تحصیلی ایتالیا 2022

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

فرآیند اپلای برای تحصیل در در ایتالیا با مدرک دیپلم

ابتدا باید با دانشگاه مورد نظرتون تماس بگیرید و بررسی کنید که آیا مدرک شما واجد شرایط هست یا خیر. این کار با یک پیش ارزیابی انجام داده می شه. سپس دانشگاه به شما بازخوردش رو ارائه می ده و بهتون اطلاع می ده که آیا تمام معیارهای پذیرش رو دارید یا خیر.

تو مرحله بعد باید یک پیش درخواست (pre-application) رو به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال کنید تا درخواست شما رو برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم بررسی کنن.

در پایان ماه آگوست، دانشجویان می تونن لیستی از متقاضیان پذیرفته شده برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم رو تو وب سایت سفارت یا کنسولگری ایتالیا پیدا کنن.

مدارک لازم برای اپلای

  • عکس با ویژگی های عکس پاسپورت
  • ریز نمرات تحصیلی شما
  • فرم اپلای دانشگاه
  • یک برنامه مطالعه دقیق یا شرح دوره، که باید شامل مدت دوره ها یا فعالیت های آموزشی باشه که شما گذروندید
  • توصیه نامه تحصیلی
  • رزومه تحصیلی شما
  • گواهی مهارت زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • نمونه کارهای شما

هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

در ایتالیا، هزینه های تحصیلی از جایی به جای دیگه متفاوته. اگرچه معمولاً به طور کلی در مقایسه با سایر نقاط اروپا و آمریکای شمالی هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم کمتره. به همین دلیل، دانشگاه های ایتالیا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جذاب هستن. معمولاً دانشجویانی که مدرک لیسانس رو در ایتالیا دنبال می‌ کنن هزینه های زیر رو متحمل می‌ شن:

هزینه هامبلغ
متوسط ​​شهریه 5000 یورو در سال
اسکان8400 یورو در سال
هزینه غذا2400 یورو در سال
هزینه حمل و نقل420 یورو در سال
هزینه های متفرقه2200 یورو در سال

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

برای کمک به دانشجویان در ایتالیا انواع مختلفی از بورسیه ها و کمک های مالی در دسترسه. برخی از بورسیه های برتر برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم برای دانشجویان بین المللی به شرح زیره:

بورسیهقابل اعطا بهمزایا
Politecnico di Torino International Scholarshipدانشجویان مهندسی و معماریمعافیت از شهریه
Merit and Bocconi international awardsدانشجویان متقاضی تحصیل در SDA Bocconi  معافیت از شهریه 50 درصدی  و 100 درصدی
University of Bologna study grants for international studentsدانشجویان بین المللیکمک هزینه تحصیلی 11000 یورو و معافیت کامل از شهریه
University of Cattolica International scholarshipsدانشجویان کارشناسی 37% کاهش هزینه در شهریه
University of Padova scholarship programدانشجویان مقطع کارشناسیمعافیت از شهریه + 8000 یورو در سال

این هم راهنمای کامل در مورد چگونگی ادامه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم. اگه به اندازه کافی مصمم هستی و می خوای جلو بری، همین حالا با مشاوران اپلای فور فری تماس بگیر و بهترین مشاوره رو از کسایی بگیر که خودشون قبلا این مسیر رو طی کردن.

سوالات متداول

زندگی دانشجویی در ایتالیا چطوریه؟

ایتالیا از دانشجوهای بین المللی استقبال می کنه و بهشون کمک می کنه تا با فرهنگ این کشور آشنا بشن. ایتالیایی ‌ها به طور کلی به عنوان مردمانی اجتماعی و گشاده ‌رو در دنیا معروف هستن و به شما یاد می ‌دن چطور یک زندگی شاد داشته باشید.

چند رشته علمی در سطح لیسانس در ایتالیا وجود داره؟

اگه علاقه مند به تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم هستید، می تونید تمام 57 رشته لیسانس علوم (B.Sc.) رو تو این کشور مطالعه کنید. بسیاری از دانشگاه‌ های ایتالیا، این برنامه ‌های تحصیلی رو به زبان انگلیسی ارائه می‌ دن.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها