مقالات

دانشگاه های برتر برای تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های برتر برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا همه چیز داره: مناظر شگفت ‌انگیز، تاریخی و چشمگیر و غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع. ناگفته نمونه که اولین دانشگاه در اروپا، نزدیک به هزار سال پیش هم تو این کشور تأسیس شد.

امروزه، چندین مؤسسه آموزشی ایتالیا در میان دانشگاه‌ های برتر اروپا قرار دارن. این هم شامل دانشگاه‌ های سنتی چند صد ساله مثل دانشگاه بولونیا، دانشگاه ساپینزا رم یا دانشگاه پادوآ می‌ شه – هم دانشگاه ‌های مدرن و جوان ‌تری مثل روما تور ورگاتا یا دانشگاه میلان. اگه قصد تحصیل در ایتالیا رو دارید، انتخاب از بین ده ها دانشگاه برتر ایتالیا در سطح جهانی، ممکنه کمی براتون دشوار باشه.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های برتر برای تحصیل در ایتالیا

رتبه دانشگاه های برتر ایتالیا 2022

دانشگاهرتبه QS 2022رتبه THE 2022
Politecnico di Milano142351
University of Bologna166172
Sapienza University of Rome171197
University of Padua242201
University of Milan316301
Politecnicodi Torino334601
University of Pisa388401
Vita-Salute San Raffaele University390201
University of Naples Federico II242401
University of Trento440351

بیشتر بخوانید: راهنمای اپلای تحصیلی ایتالیا

چرا دانشگاه های ایتالیا؟

درک اینکه چرا ایتالیا یک مکان محبوب برای تحصیله دشوار نیست. ایتالیا یکی از غنی ترین فرهنگ های روی کره زمین رو دارد که تلفیقی از آداب و رسوم و سنت های 20 منطقه این کشوره.

ایتالیا که در قلب جنوب اروپا قرار داره، مناظر زیادی داره: از پیست های آلپ در شمال ایتالیا تا سواحل مدیترانه در جنوب این کشور. تو ایتالیا هر بار که وارد منطقه جدیدی می شید، فکر می کنید از مرزهای بین المللی عبور کردید و وارد یک کشور دیگه شدید!

ایتالیا یک ترکیبی فوق العاده از تاریخ خیره کننده، سنت آکادمیک، و تحقیق و آموزش نوآورانه رو ارائه می ده. در زادگاه اولین دانشگاه اروپا، بسیاری از دانشگاه های ایتالیا امروزه جزو بهترین‌ های جهان هستند. دانشجویان بین ‌المللی دسته دسته به این کشور اروپای جنوبی مهاجرت می کنن تا آموزش ‌های با کیفیت جهانی رو دریافت کنند و از la dolce vita – “زندگی شیرین” لذت ببرن.

در واقع دانشجو بودن تو ایتالیا چیزی فراتر از دریافت یک مدرک با کیفیت بالا و تجربه کاری ارزشمنده. ایتالیا یک کشور شگفت ‌انگیزه و این فرصت رو به شما می ‌ده تا بین با یک فرهنگ غنی و بین المللی تبادل برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: بورسیه DAAD 2022

رتبه دانشگاه های برتر ایتالیا 2022

سوالات متداول

آیا ایتالیا برای دانشجویان بین المللی جای خوبیه؟

ایتالیا یک مقصد بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللیه. این کشور آموزش عالی با کیفیت رو با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تری نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارائه می ده. حدود 32000 دانشجوی بین المللی در ایتالیا وجود دارن.

آیا تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی رایگانه؟

تحصیل در تمامی مقاطع برای دانش آموزان و دانشجویان از تمامی ملیت ها به شرط اینکه ساکن ایتالیا باشن رایگانه. متأسفانه، دانشجویان بین المللی حق تحصیل بدون شهریه رو ندارن.

شهریه دانشگاه در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی چقدره؟

در ایتالیا، متوسط شهریه ​​برنامه های کارشناسی در مؤسسات دولتی می تونه بین 900 یورو (1000 دلار آمریکا) تا 4000 یورو (4800 دلار آمریکا) در سال هزینه داشته باشه. هزینه های سالانه در دانشگاه های خصوصی معمولا بین 6000 تا 20000 یورو (7200 دلار آمریکا تا 24100 دلار آمریکا) متغیره.

بیشتر بخوانید: اهمیت مشاوره برای اپلای

هزینه زندگی در ایتالیا چقدره؟

به دانشجویان بین المللی توصیه می شه که حداقل 850-900 یورو در ماه برای هزینه هایی مثل اسکان (بر اساس اشتراک)، غذا، حمل و نقل و پوشاک و غیره در نظر بگیرن. شهرهای ارزون ‌تر ایتایلا، پیزا، پادوآ و تورین هستن.

برای ویزای دانشجویی ایتالیا چقدر موجودی بانکی لازمه؟

اثبات اینکه شما از حمایت مالی برخوردار هستید (حداقل 467.65 یورو در ماه برای سال تحصیلی، مجموعاً 6.079.45 یورو در سال) برای موفقیت در دریافت ویزای ایتالیا اهمیت داره.

دانشجویان بین المللی تو ایتالیا چقدر می تونن درآمد داشته باشن؟

میانگین حقوق پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا: حداقل دستمزد در هر ساعت 7 یورو هست. بنابراین بر این اساس می تونید تا 140 یورو در هفته و 560 یورو در ماه کسب درآمد کنید.

طول دوره های تحصیلی تو ایتالیا چقدره؟

مدت زمان برنامهحداقل سن
کالج1-3 سال16+
لیسانس (دولتی)3 سال17+
MBA2 سال 20+
کارشناسی ارشد1-2 سال20+

کدوم دانشگاه در ایتالیا هزینه اپلای نداره؟

دانشگاه تورین

دانشگاه تورین یکی از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه های ایتالیاست که هزینه اپلای درخواست نمی کنه. دانشگاه تورین به عنوان یک دانشگاه بزرگ با بیش از 67000 دانشجوی همزمان طبقه بندی می شه. کمیته پذیرش درخواست های اتباع خارجی رو بدون پرداخت هزینه درخواست می پذیرن.

ویزای ایتالیا معمولا به چه دلایلی ریجکت می شه؟

کمبود بودجه برای پوشش هزینه های اقامت و سفر یکی از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای ایتالیاست. سفارت باید مطمئن بشه که شما بودجه کافی برای پوشش اقامت خودتون در ایتالیا رو دارید.

آیا می شه بعد از فارغ التحصیلی تو ایتالیا بمونم؟

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می تونن تو این کشور/یا کشور دیگه ای در اروپا بمونن، به شرطی که اجازه اقامت بگیرن، شغلی پیدا کنن یا کسب و کار خودشون رو ایجاد کنن. ثبت مشاغل فردی در ایتالیا وضعیت قانونی اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا (شنگن) رو هم برای افراد فراهم می کنه.

دانشگاه های ایتالیا به آیلتس نیاز دارن؟

اگه می خواید تو دوره ای تو ایتالیا تحصیل کنید که به زبان انگلیسی ارائه می شه، باید تو یکی از آزمون های زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک یا تافل iBT نمره مورد نظر دانشگاه رو کسب کنید.

آیا می تونم بدون آیلتس در ایتالیا تحصیل کنم؟

دانشجویانی که تحصیلات قبلی خودشون رو از یک مؤسسه آموزشی انگلیسی زبان به پایان رسوندن می تونن بدون آیلتس شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا رو داشته باشن. دانش آموزان باید گواهی چاپ شده در یک اظهارنامه یا گواهی رسمی رو به عنوان مدرکی ارائه کنن که ثابت می کنه تحصیلات قبلی اون ها به زبان انگلیسی بوده.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب استاد برای اپلای دکتری

رتبه دانشگاه های برتر ایتالیا 2022

چه مشاغلی برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا وجود داره؟

بسیاری از مشاغل بخش خدمات مثل رستوران های فست فود، سوپرمارکت ها، انبارها و غیره، همگی برای ارتباط روزانه به سطح زبان ایتالیایی نیاز دارن. با این حال، دانشجویان بین المللی در بسیاری از فرصت های شغلی آنلاین یا مشاغل فضای دیجیتال مثل گرافیک، طراحی وب، کتاب های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی می تونن درآمد مناسبی داشته باشن.

دوره لیسانس تو ایتالیا چقدر طول می کشه؟

چهار سال

مدت زمان تحصیل بستگی به دوره تحصیلی داره، پزشکی حداقل شش سال و حقوق پنج سال طول می کشه. جدای از این استثنائات، مدت معمول مدرک لیسانس در ایتالیا سه یا چهار ساله. علاوه بر این، برنامه های تبادل و انتقال اعتبار هم برای دانشجویان دوره کارشناسی در ایتالیا در دسترسه.

آیا محدودیت سنی برای تحصیل در ایتالیا وجود داره؟

دانشجو باید حداقل 17 سال سن داشته باشه. برای سنین بالا هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا وجود نداره.

آیا می تونم بدون اینکه ایتالیایی بلد باشم تو ایتالیا تحصیل کنم؟

اگرچه تعداد زیادی از ایتالیایی ‌ها به میزان مناسبی به زبان انگلیسی صحبت می ‌کنن، اما دونستن حداقل زبان ایتالیایی می ‌تونه شما را به محض ورود به این کشور تو موقعیت های بهتری قرار بده. اما در صورتی که یک دوره و رشته تحصیل رو پیدا کنید که به زبان انگلیسی ارائه می شه، برای پذیرش دونستن زبان ایتالیایی ضرورتی نداره.

یادگیری زبان ایتالیایی آسونه؟

موسسه خدمات خارجی (FSI) زبان ایتالیایی رو یکی از آسون‌ ترین زبان ‌ها برای یادگیری می ‌دونه. یادگیری این زبان بسیار سریع تر از زبان هایی مثل روسی و چینی اتفاق میفته. مثلا برای یاد گرفتن زبان روسی، تقریباً دو برابر ساعت های کلاسی برای یاد گرفتن زبان ایتالیایی زمان نیاز دارید تا به همون سطح تسلط برسید.

آیا می تونم در حین تحصیل خانوادم رو هم به ایتالیا بیارم؟

ویزا برای اعضای خانواده همراه (“familiari al seguito”) به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می ده تا به همراه اعضای خانواده خودشون وارد ایتالیا بشن. حتی افرادی که دارای ویزای تحصیلی هستن در موارد و شرایطی که قانون پیش بینی کرده، می تونن برای همراهی اعضای خانواده شون درخواست ویزا کنن.

جریمه اقامت بیش از حد در ایتالیا چیه؟

ممکنه بلافاصله، تنها در عرض چند ساعت یا پس از چند روز اخراج شید. از سوی دیگه، اگه در حین داشتن ویزای خودتون، درگیر فعالیت‌ های غیرقانونی یا حتی قانونی مالی بشید، به احتمال زیاد در ایتالیا بازداشت می ‌شید و باید منتظر محاکمه باشید.

بیشتر بخوانید: بورسیه اراسموس موندوس 2022

رتبه دانشگاه های برتر ایتالیا 2022

کلام آخر

ایتالیا به همراه چین بیش از هر کشور دیگه ای در جهان مکان های میراث جهانی یونسکو رو تو خودش جا داده. این جاذبه‌ ها، در کنار غذاهای معروف و تاریخ غنی ایتالیا، به همراه تجربه تحصیل تو بهترین دانشگاه های جهان با قیمت مناسب تر در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، تنها برخی از دلایلی هستن که باعث می شن، ایتالیا هر ساله در میان پربازدیدترین کشورهای جهان قرار بگیره.

اگه فکر می‌کنید ایتالیا مقصد مناسبی برای تحصیل شماست، برای اطلاع از بهترین موسسات این کشور بر اساس رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهانی در سال 2022، می تونید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها