مقالات

ویزای همراه آمریکا 2022 برای وابستگان دانشجویان بین المللی

ویزای همراه آمریکا

اگه برای ویزای F-1 یا M-1  آمریکا اپلای می کنید، همسر و فرزندان شما هم ممکنه بتونن ویزای همراه آمریکا رو بگیرن و به ایالات متحده سفر کرده و به همراه شما تو این کشور اقامت کنن.

قانون کلی به این صورته که اگه قصد دارید با ویزای F-1 یا M-1 در ایالات متحده تحصیل کنید، همسر و فرزندان minor شما (زیر 21 سال و مجرد) می تونن برای اقامت در ایالات متحده به همراه شما برای ویزای همراه آمریکا اقدام کنن. این افراد به دلیل اینکه همسر و فرزندان شما هستن، به طور خودکار واجد شرایط اپلای کردن برای ویزای همراه امریکا میشن. به عبارت دیگه، وابستگان دانشجویان بین المللی برای گرفتن ویزای امریکا مجبور نخواهند بود ثابت کنن که برای هدف خاصی مثلا سفر یا تحصیل به ایالات متحده میان.

دقت داشته باشید که اعضای خانواده شما به طور خودکار ویزا دریافت نخواهند کرد. همچنین توجه داشته باشید که بعضی کنسولگری ها، به ویژه اون هایی که در آسیای جنوب شرقی هستن، برای اطمینان از بازگشت دانشجویان، ویزای همراه دانشجویی آمریکا رو برای اعضای خانواده رد می کنن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

برای گرفتن ویزای همراه امریکا باید چیکار کنیم؟

ابتدا باید ثابت کنید که متقاضیان ویزای همراه آمریکا واقعاً همسر و فرزندان شما هستن.

اعضای خانواده شما همچنین باید مجموعه جداگانه ای از فرم های درخواست رو هم پر کنن. توجه داشته باشید که شما احتمالاً برخی از الزامات درخواست ویزای همراه امریکای اعضای خانواده خودتون رو قبلاً پوشش دادید، برای مثال شما از قبل اثبات کردید که منابع مالی شما برای پوشش خانواده همراه تون و خودتون کافی خواهد بود.

شرایط ویزای همراه آمریکا

ویزاهای F-2 و M-2 مخصوصا برای همسر و فرزندان قانونی دانشجویان F-1 و  M-1  ایجاد شدن. کودکان بالای 21 سال یا متاهل واجد شرایط دریافت ویزای همراه آمریکا نخواهند بود.

اگه می خواید همسر و فرزندان خودتون رو در حین تحصیل تون در امریکا به ایالات متحده بیارید، باید ثابت کنید که اون ها در واقع همسر و فرزندان شما هستن. برای انجام این کار می تونید از گواهی ازدواج و تولد رسمی، همراه با ترجمه کامل، در صورتی که به زبان انگلیسی نیستن، استفاده کنید.

شما همچنین باید از مرکز آموزشی تون تو امریکا بخواید که به جای گواهی   I-20، برای هر یک از اعضای خانواده گواهی های I-20 “SEVIS dependent” صادر کنه. باید از مرکز آموزشی مورد نظرتون در مورد الزامات و مراحل لازم برای صدور این گواهی ها سوال کنید.

بیشتر بخوانید: ویزای دانشجویی امریکا

ویزای همراه امریکا

مطمئن شید که اعضای خانواده تون غیرقابل پذیرش نیستن

هر متقاضی برای ویزای ایالات متحده، از جمله اعضای خانواده شما  که برای گرفتن ویزای همراه امریکا اقدام می کنن، باید ثابت کنن که ریسک سلامت و پزشکی، امنیتی یا سایر خطرات رو ندارن تا به اصطلاح برای دریافت ویزای آمریکا غیر قابل پذیرش یا inadmissible نشن. اگه مشخص بشه که یکی از اعضای خانواده شما غیرقابل پذیرشه، ویزای اون شخص ممکنه رد بشه، حتی اگه به سایر اعضای خانواده ویزای همراه آمریکا اعطا بشه.

سایر اعضای خانواده هم ممکنه بتونن ویزای توریستی بگیرن

اعضای خانواده که همسر و فرزندان شما نیستن، نمی تونن برای دریافت ویزای همراه امریکا اقدام کنن. به عنوان مثال، پارتنر شما در صورتی که با هم ازدواج نکرده باشید، واجد شرایط دریافت ویزای F-2 نخواهد بود.

با این حال، این اعضای خانواده می تونن یه راه دیگه رو برای همراه شدن با شما تو آمریکا امتحان کنن. ویزای B-2 (توریستی) ممکنه به اعضای خانواده یا افرادی که دارای روابط نزدیک با شما هستن، مانند والدین مسن یا پارتنر از جنس مشابه یا مخالف داده بشه. بنابراین این افراد باید برای دریافت ویزای B-2 امریکا اقدام کنن.

چک لیست اپلای ویزای همراه آمریکا

اگرچه درخواست ویزای همراه امریکای اعضای خانواده شما به درخواست ویزای شما بستگی داره، اما هر یک از اعضای خانواده شما هم باید به سهم خودشون تلاش کنن تا یک درخواست کامل رو برای اپلای ویزای امریکا تهیه کنن. ویزای همسر یا فرزندان شما در صورتی که درخواست رضایت بخشی تهیه نکنن، غیرقابل پذیرش باشن یا به نظر نرسه احتمال بازگشت به کشور خودشون وجود داشته باشه، ممکنه رد بشه.

درخواست ویزای همراه امریکای خانواده شما باید شامل موارد زیر باشه:

  • رسید پر کردن فرم DS-160، درخواست ویزای غیر مهاجرتی آنلاین
  • یک عکس دیجیتالی به سبک پاسپورت برای آپلود با فرم DS-160
  • مدرکی دال بر رابطه اعضای خانواده با شما (کپی ازدواج یا شناسنامه)
  • کپی فرم I-20 وابسته SEVIS عضو خانواده شما (دریافت شده از مرکز آموزشی شما در ایالت متحده)
  • گذرنامه (باید حداقل تا شش ماه پس از مدت اقامت مد نظر اعضای خانواده شما در امریکا اعتبار داشته باشه)
  • اسناد و مدارکی که نشون می دن اعضای خانواده شما به دلایل خاص خودشون به کشورشون باز خواهند گشت
  • کپی مدارک شما که نشون می دن می تونید شهریه مرکز آموزشی، هزینه های خودتون و هزینه های زندگی کل خانواده رو در مدت اقامت تون تو ایالات متحده بپردازید
  • هزینه ویزای امریکا

بعد از اینکه درخواست های ویزای آمریکا رو برای خودتون و اعضای خانواده همراه تون آماده کردید، گام بعدی اینه که برای مصاحبه شخصی خودتون در سفارت یا کنسولگری آمریکا آماده بشید.

زندگی با خانواده در آمریکا

سوالات رایج درباره ویزای همراه دانشجویی آمریکا

من دانشجوی F-1 یا J-1 هستم. چطور می تونم ویزای F-2 یا J-2 رو برای وابستگانم بگیرم؟

در صورتی که درخواست ویزای همراه آمریکا رو همزمان با درخواست ویزای F-1 یا J-1 انجام ندادید:

درخواست خودتون رو برای افزودن یک وابسته به I-20 یا DS-2019 در پورتال مرکز آموزشی ارسال کنید.

پس از دریافت I-20 یا DS-2019 وابسته، فرم رو در اختیار همسر و/یا فرزندان تون قرار بدید. همسر باید با نزدیک ترین کنسولگری ایالات متحده برای درخواست ویزای F-2 یا J-2 قرار ملاقات بگذاره.

همسر باید گذرنامه معتبر، I-20 یا DS-2019 وابسته، مدرک رابطه با دانشجو (به عنوان مثال، گواهی ازدواج ترجمه شده به انگلیسی)، مدرک تولد برای فرزندان تحت تکفل، و مدرکی مبنی بر تامین مالی برای مصاحبه کنسولی همراه خودش داشته باشه.

در صورتی که با ویزای همراه امریکا موافقت بشه، هر وابسته باید یک I-20 یا   DS-2019  معتبر، یک ویزای معتبر F-2/J-2 (به استثنای شهروندان کانادا) و یک پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود به آمریکا ارائه بده تا بتونه با موفقیت به ایالات متحده وارد بشه.

می تونم اعضای خانواده غیر از همسر و/یا فرزندانم رو دعوت کنم؟

فقط همسر (محدود به یک نفر) و فرزندان مجرد (زیر 21 سال) دانش آموز یا دانشجوی F-1 یا J1 واجد شرایط ورود به ایالات متحده با ویزای همراه آمریکا و در وضعیت وابسته هستن.

اغلب دانشجویان بین المللی مایلن والدین یا سایر اعضای خانواده خودشون رو برای شرکت در مراسم فارغ التحصیلی یا برای دیدار به ایالات متحده دعوت کنن. در صورتی که والدین یا سایر اعضای خانواده شما، از جمله فرزندان بالای 21 سال، بخوان به طور موقت برای بازدید وارد آمریکا بشن، می تونن برای دریافت ویزای توریستی  B-2اقدام کنن.

به عنوان یک دانشجوی F-1 یا J-1، باید یک دعوت نامه برای خویشاوندان یا اعضای خانواده خودتون بنویسید تا درخواست ویزای B-2 خودشون رو ارسال کنن. شما باید وضعیت تحصیلی و مهاجرت خودتون رو به عنوان دانشجو در مرکز آموزشی مورد نظر ثابت کنید.

آیا بیمه درمانی برای افراد تحت تکفل من در امریکا لازمه؟ چطور می تونم افراد تحت تکفل خودم رو تو طرح بیمه درمانی ثبت نام کنم؟

هزینه مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده بسیار بالاست. همه دانشجویان و افراد تحت تکفل اونها که با ویزای همراه امریکا به این کشور وارد میشن، می تونن تو یک طرح بیمه ای ثبت نام کنن که حداقل سطوح پوشش تعیین شده توسط مرکز آموزشی مورد نظر رو برای مدت زمان حضور خودشون و افراد تحت تکفل شون در امریکا تامین کنه.

این برنامه درمانی برای دانشجوها ضروریه اما اینکه آیا افرادی که با ویزای همراه به امریکا اومدن هم باید حتما بیمه درمانی داشته باشن یا نه رو مرکز آموزشی تعیین می کنه و دولت امریکا داشتن بیمه درمانی رو برای افراد تحت تکفل اجباری نکرده.

البته افراد تحت تکفل J-2 توسط وزارت امور خارجه ملزم به داشتن بیمه درمانی کافی هستن.

ویزای همراه

آیا وابستگان من می تونن در آمریکا درس بخونن؟

وابستگان F2

همسران وابسته F-2 می تونن به صورت پاره وقت در ایالات متحده تحصیل کنن، اما نمی تونن به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنن. کودکان وابسته F-2 می تونن در سطوح ابتدایی و متوسطه (مهدکودک تا کلاس دوازدهم) تحصیل کنن و همچنین می تونن تا سن 21 سالگی به صورت تمام وقت در کالج یا دانشگاه ثبت نام کنن. شرکت تو برنامه ها و کلاس های آموزشی مثل آشپزی، شنا، رانندگی، تعمیر و نگهداری خودرو برای افردای که با ویزای همراه وارد امریکا شدن مجازه.

همسران تحت تکفل F-2 که مایل به تحصیل تمام وقت تو امریکا هستن می تونن برای تغییر وضعیت به دانشجویی F-1 اقدام کنن. به همین ترتیب، به کودکان وابسته F-2 توصیه می شه قبل از تولد 21 سالگی خودشون برای تغییر وضعیت دانشجویی F-1 برای ادامه تحصیل اقدام کنن.

وابستگان J-2

یک وابسته J-2 می تونه به طور تمام وقت یا پاره وقت در ایالات متحده تحصیل کنه. کودکان وابسته با ویزای F-2 می تونن در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه (از مهدکودک تا کلاس دوازدهم) و در سطح بالاتر از دبیرستان (کالج یا دانشگاه) تحصیل کنن.

بازگشت به لیست
4 1 رای
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ashkan
Ashkan
1 سال قبل
امتیاز شما :
     

سلام
برای مادر میشه ویزای همراه آمریکا گرفت در شرایط تحصیل فرزندان در آمریکا ؟!