مقالات

مشاوره اپلای کانادا

مشاوره اپلای کانادا

دومین کشور بزرگ جهان، کانادا، یک مقصد بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللیه. کانادا به عنوان یکی از رهبران جهان در آموزش عالی، طیف وسیعی از فرصت ها و تجربیات رو به دانشجویان ارائه می ده که بهره مند شدن ازشون معمولا مستلزم دریافت کمک و راهنمایی های لازم در زمینه مشاوره اپلای کانادا می شه.

در این راستا تیم اپلای فور فری که از دانشجوهایی مثل خود شما تشکیل شده که موفق به جامه عمل پوشوندن به رویای ادامه تحصیل در خارج از کشور شدن، آمادن تا در زمینه مشاوره اپلای کانادا، راهنمایی های لازم رو به شما عزیزان ارائه بدن.

با پیست های اسکی زیبا در استان بریتیش کلمبیا، شهرهای شلوغ کبک، ونکوور، تورنتو و مونترال، دشت های خیره کننده در استان مانیتوبا، رشته کوه های چشمگیر و مردمی آرام در سراسر این کشور، کانادا واقعا همه چیز رو برای ارائه به شما داره.

بنابراین اصلا تعجب آور نیست که بخواید در مورد مشاوره اپلای کانادا اطلاعات بیشتری به دست بیارید، چون زمانی که مطلقاً ندونید اصلا از کجا باید شروع کنید، ممکنه به غلط احساس کنید که هدفی که انتخاب کردید دست نیافتنه. در صورتی که به هیج وجه به این شکل نیست.

همچنین از اونجایی که هر دانشگاه – و حتی هر برنامه تحصیلی – قوانین و الزامات خاص خودش رو داره، همه چیز می تونه به نظرتون بیش از حد پیچیده بیاد. برای همینه که مشاوره اپلای کانادا می تونه قدم اول برای داشتن یه تصویر صحیح و دقیق از هدفی که برای خودتون انتخاب کردید باشه.

ما اینجا تو مقاله مشاوره اپلای کانادا سعی کردیم، کل فرآیند رو براتون به مراحل قابل مدیریت تقسیم کنیم.

مشاوره اپلای کانادا

مراحل اپلای کانادا

1.    مطمئن شید که شرایط اپلای کانادا رو دارید

موفق شدن در اپلای کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی یک شبه اتفاق نمیفته، بنابراین مطمئن شید که حداقل از یک سال قبل برنامه ریزی برای اپلای کانادا رو شروع کردید. به شرایط اپلای و پذیرش دوره های مختلف توجه کنید و ببینید برای هر کدوم شون دقیقا چه مدارکی نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید که مدارکی که برای اپلای کانادا در یک استان نیاز دارید ممکنه با مدارکی که برای استان دیگه نیاز داشته باشید کاملاً متفاوت باشن.

با این حال، معمولا برای اپلای کانادا در مورد همه دانشگاه ‌ها، به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک پاسپورت به روز
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی و/یا فرانسوی
  • مدرکی مبنی بر اینکه چطور هزینه تحصیل خودتون رو تامین خواهید کرد

2.    برنامه تحصیلی و دانشگاه خودتون رو انتخاب کنید

برای اپلای کانادا، باید یک رشته مشخص رو تو یک دانشگاه مشخص انتخاب کرده و برای پذیرش درخواست بدید.

برتی دریافت ویزای دانشجویی کانادا و مجوز تحصیل باید حتما دانشگاهی رو انتخاب کنید که در لیست موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) قرار داره. همچنین باید مطمئن باشید که در صورت قبولی و موفقیت اپلای کانادا، می خواید تو دانشگاه هایی که انتخاب می کنید تحصیل کنید چون اپلای کانادا برای هر برنامه تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می کنید هزینه های جداگانه داره.

3.    تو امتحان زبان انگلیسی / فرانسه شرکت کنید

آیلتس احتمالاً بهترین گزینه برای آزمون مهارت زبان انگلیسی جهت اپلای کانادا باشه چون همه دانشگاه ها و کالج های کانادا اون رو می پذیرن. همچنین می تونید تو امتحانات Cambridge English: Advanced یا TOEFL هم برای اپلای کانادا شرکت کنید.

اگه می خواید تو بخش فرانسوی زبان کانادا تحصیل کنید، احتمالاً برای اپلای کانادا به آزمون مهارت زبان فرانسه نیاز دارید. رایج ترین آزمون در این مورد TEF  هست اما می تونید تو امتحانات DALF، DELF یا TCF هم شرکت کنید.

هزینه برای هر امتحان از حدود 100 دلار کانادا به بالا است، بنابراین مطمئن شید که تو وب سایت مربوطه بررسی کنید که هزینه امتحان تو کشور شما چقدره. برای اپلای کانادا شرکت در آزمون زبان رو از قبل رزرو کنید تا مطمئن شید که یک تاریخ مناسب برای دادن امتحان دریافت می ‌کنید و نتایج آزمون خودتون رو به موقع برای اپلای کانادا دریافت خواهید کرد.

4.    برای اپلای کانادا اقدام کنید

همانطور که اشاره شد، فرایند اپلای کانادا از رشته ای به رشته دیگه و از دانشگاهی به دانشگاه دیگه بسیار متفاوته. بنابراین، لازمه با دانشگاه های مورد علاقه خودتون تماس بگیرید تا اون ها بسته های درخواستی خودشون رو براتون ارسال کنن که فرآیند فرایند اپلای رو به شما قدم به قدم توضیح می ده، گزینه دیگه استفاده از خدمات مشاوره اپلای کانادا هست تا بتونید با کم ترین هزینه، بهترین مسیر رو انتخاب کنید و حتما بهش دست پیدا کنید.

هزینه اپلای کانادا برای هر برنامه تحصیلی در هر دانشگاه می تونه از حدود 100 دلار کانادا (78 دلار آمریکا) تا 250 دلار کانادا (195 دلار آمریکا) متغیر باشه. بنابراین، با این هزینه ها، خوبه قبل از اپلای، با مشاوره اپلای کانادا مطمئن بشید که حتما شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظرتون رو دارید.

بعد از اپلای، کاری جز صبر کردن وجود نداره…

بعد از پذیرش اپلای، تایید کنید که می خواید تو دوره انتخابی تون تو دانشگاه  شرکت کنید و نامه پذیرش (acceptance letter) رو از دانشگاه دریافت کنید. بعداً به این نامه نیاز خواهید داشت، بنابراین مطمئن شید که یه جای امن نگهش می دارید.

5.    برای مجوز تحصیل اقدام کنید

می تونید برای ویزای خودتون به صورت آنلاین یا شخصاً در مرکز درخواست ویزا تو کشور خودتون درخواست بدید. باید هزینه ویزا 150 دلار کانادا (117 دلار آمریکا) رو هم بپردازید.

باید مدارک زیر رو ارائه بدید:

  • نامه پذیرش از دانشکاه DLI
  • گذرنامه فعلی
  • اثبات اینکه می تونید خودتون رو از نظر مالی حمایت کنید

اگه تو استان کبک تحصیل می کنید، به گواهی پذیرش کبک (CAQ) هم نیاز دارید که دانشگاه برای شما ارسال می کنه.

ممکنه از شما خواسته بشه که مدارک دیگه ای هم ارائه بدید که می تونه شامل بیومتریک شما باشه که برای شما 83 دلار کانادا (65 دلار آمریکا) هزینه داره و / یا همچنین یک جلسه مصاحبه.

مشاوره اپلای کانادا

6.    برنامه ریزی سفرتون رو شروع کنید

بعد از اینکه مجوز تحصیل تون پذیرفته شد، وقتشه که چمدون تون رو بردارید و شروع به برنامه ریزی کنید.

حتما تاریخ شروع ویزای خودتون رو دوباره بررسی کنید تا مطمئن شید که زمانی که قراره به کانادا برسید – شگفتی های ناخوشایند در انتظار شما نباشن.

بالاخره زمانش رسیده که جدی تر به محل اقامت تون فکر کنید و شروع به رزرو بلیط هواپیما، قطار، قایق و غیره و غیره کنید. پیشنهاد ما به شما اینه که از فرایند جستجو و بحث در مورد محل اقامت تون لذت ببرید. همچنین حتما از دانشگاه تون بپرسید که آیا در این زمینه کمک و پشتیبانی ارائه می کنه یا خیر.

تو این مرحله از اپلای کانادا شما یک تاریخ مشخص برای آغاز ماجراجویی تون در کانادا دارید. بنابراین خوبه دقیق تر به جزئیات چیزهایی که ممکنه بخواید با خودتون به کانادا ببرید هم فکر کنید.

7.    برای شروع تحصیل به کانادا برسید

تمام مدارک لازم رو در یک مکان قابل دسترس در کیف دستی خودتون نگه دارید تا بتونید هر چیزی که برای اثبات هویت و دلیل حضورتون در کانادا نیاز دارید رو به راحتی به افسران مهاجرت کانادا تحویل بدید.

بعد از اینکه این مرحله از مهاجرت رو پشت سر گذاشتید، می تونید از هیجانش نهایت لذت رو ببرید و جشن بگیرید!

فرایند اپلای کانادا حالا که اینطوری مرحله به مرحله و قدم به قدم توصیح داده می شه به نظر دیگه خیلی پیچیده و سخت نیست. فراموش نکنید که همیشه و تو هر مرحله ای می تونید برای راهنمایی و مشاوره اپلای کانادا روی کمک ما تو مجموعه اپلای فور فری حساب کنید.

26 دانشگاه کانادا با بالاترین نرخ پذیرش در سال 2022

سوالات متداول مشاوره اپلای کانادا

زمان بندی اپلای کانادا چطوریه؟

دانشجویان بین المللی که قصد اپلای کانادا رو دارن، 2 تا فرصت دارن. آخرین مهلت اپلای کانادا برای ثبت نام زمستانی 1 سپتامبر هست. ثبت نام تابستانی از 15 ژانویه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و زودتر برای دانشجویان کارشناسی آغاز می شه.

چه مقدار پول برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی نیاز دارم؟

در مقایسه با بسیاری از کشورها، تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. احتمالاً برای پوشش شهریه سالانه بین 20000 تا 30000 دلار کانادا نیاز خواهید داشت. البته این محدوده فقط یک میانگینه و بسته به موسسه و برنامه ای که براش اپلای کردید متفاوت خواهد بود.

ورود به دانشگاه های کانادا سخته؟

ورود به دانشگاه های کانادا، در مقایسه با دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، نسبتا آسونه. یکی از دلایلش هم اینه که تعداد افراد در کانادا در مقایسه با ایالات متحده بسیار کمتره.

می توانم با ویزای دانشجویی در کانادا ازدواج کنم؟

بله، با ویزای دانشجویی می تونید در کانادا ازدواج کنید. شرط اصلی رسیدن به سقف سنیه که در اکثر استان ها 18 ساله. پس از رسیدن به این سن، می تونید در کانادا ازدواج کنید.

چقدر طول می کشه تا دانشگاه های کانادا به اپلای پاسخ بدن؟

مدت زمان پاسخگویی دانشگاه ها به اپلای کانادا بستگی به دانشگاهی داره که براش درخواست می دید. به طور متوسط، می تونید انتظار داشته باشید که بین 2 تا 5 ماه برای پاسخ صبر کنید.

ارزان ترین کالج در کانادا برای دانشجویان بین المللی کدومه؟

لیستی از کالج های ارزان برای اپلای کانادا برای دانشجویان بین المللی:

• Algonquin College

• Fanshawe College

• Northern Lights College

• Seneca College

• Bow Valley College

• Lambton College

• Loyalist College

• Camosun College

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها