مقالات

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی 2022

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی به عنوان دکتری جراحی دندان (DDS) یا دکتری پزشکی در دندانپزشکی (DMD) به عنوان یک برنامه تحصیلی 4 ساله به دانشجوهای علاقه مند ارائه می شه. هر دوی این رشته های تحصیلی برنامه درسی یکسانی دارن. اما دانشکده های دندانپزشکی در امریکا تنها دانشجویانی رو برای دوره های DDS و DMD می پذیرن که دارای مدرک لیسانس 4 ساله از موسسات آموزشی ایالات متحده یا کانادا باشن.

متوسط ​​شهریه سالانه برای ادامه تحصیل در آمریکا در رشته دندانپزشکی بین 11400 دلار تا 84630 دلار آمریکاست. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس به این شهریه اضافه می شه. بسته به دانشگاه و برنامه مورد نظرتون، هزینه ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی در مقطع لیسانس حدود 15000 تا 60000 دلار در ساله. اما از طرفی هم باید بدونید که شغل دندانپزشکی در آمریکا بسیار پرسوده و تقریباً 238000 دلار آمریکا در سال درآمد داره.

دانشجویان علاقه مند به کار به عنوان دندانپزشک در آمریکا همچنین می تونن برای برنامه 2 سالهAdvanced Standing Doctor of Dentistry   هم اپلای کنن. این دوره توسط بیش از 30 دانشگاه در آمریکا ارائه می شه. همچنین، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دندانپزشکی هم توسط برخی از دانشگاه های امریکا ارائه می شن. فارغ التحصیلان چنین برنامه هایی نمی تونن به عنوان دندانپزشک کار کنن، اما می تونن زیر نظر یک دندانپزشک به عنوان دستیار یا تکنسین فعالیت داشته باشن.

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

دانشگاه های برتر ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

10 دانشگاه امریکا در میان لیست 50 موسسه آموزشی دندانپزشکی برتر در سراسر جهان قرار دارن که مدرک DDS یا DMD رو به دانشجویان بین المللی متقاضی ادامه تحصیل در آمریکا در رشته دندانپزشکی ارائه می دن. لیست این 10 دانشگاه به همراه شهریه شون به شرح زیره:

رتبه QSدانشگاههزینه های سالانه دانشگاه (دلار آمریکا)
5دانشگاه هاروارد64984
9 دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو11,442
14 دانشگاه نیویورک53610
18دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل67162
22دانشگاه پنسیلوانیا77612
27 دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس19,070
35دانشگاه کلمبیا84630
37دانشگاه مینه سوتا تویین سیتیز73,246
49دانشگاه آیووا69728
49دانشگاه کالیفرنیای جنوبی32575

همچنین بیش از 30 دانشگاه در آمریکا هم برنامه Advanced Standing Doctor of Dentistry رو ارائه می دن. مدت این برنامه 2 ساله و به طور خاص برای کسانی طراحی شده که در کشور خودشون دندانپزشکی خوندن اما می خوان تو ایالات متحده آمریکا کار کنن. شهریه این دوره ها با مدرک DDS/DMD برابره. برخی از دانشگاه هایی که چنین برنامه هایی رو ارائه می دن عبارتند از:

سایر برنامه های مرتبط با ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی هم در دسترس هستن. به عنوان مثال لیسانس بهداشت دندان (Dental Hygiene). این دوره ها، دوره های کارشناسی تمام وقت 3 تا 4 ساله هستن که دانشجو رو برای کار به عنوان دستیار دندانپزشک آماده می کنن.

در ادامه برخی از دانشگاه های ایالات متحده که دوره لیسانس بهداشت دندان رو ارائه می دن آورده شده:

دانشگاههزینه های دانشگاه در سال (به دلار آمریکا)
دانشگاه نیویورک26102
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی28628
دانشگاه مینه سوتا31616
دانشگاه پوردو48747
دانشگاه تگزاس  A & M39,648

چرا ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا؟

برتری آکادمیک و فرصت های شغلی پرسود، دو دلیل عمده ایه که باعث می شه متقاضیان ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی تعدادشون بالا باشه. به یک سری آمار و ارقام در این زمینه توجه کنید:

  • 12 دانشگاه از ایالات متحده آمریکا در بین 50 دانشکده دندانپزشکی برتر در جهان رتبه بندی می شن. برای درک بهتر اهمیت این موضوع لازمه بدونید که تعداد دانشگاه های موجود تو لیست 50 دانشگاه دندانپزشکی برتر جهان از انگلستان 7 دانشگاه و از کانادا تنها  2 دانشگاهه.
  • رشد شغلی برای دندانپزشکان در ایالات متحده آمریکا 3٪  هست که در مقایسه با سایر بخش های مراقبت های بهداشتی در آمریکا کنده، اما دندانپزشکان در آمریکا به طور متوسط 64٪ بیشتر از سایر متخصصان بهداشت و پزشکی درآمد دارن.

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

تعالی آکادمیک در ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده بدون شک یکی از بهترین سیستم های دانشگاهی رو در سراسر جهان داره. ایالات متحده با داشتن انواع برنامه های تحصیلی در هر زمینه ممکن، هرگز دانشجویان بین المللی رو در زمینه تنوع و کیفیت ناامید نمی کنه. مدرکی که از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا کسب می کنید در  هر گوشه ای از جهان به عالی بودن و کیفیت شناخته می شه.

فرصت های آموزشی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا خانه هزاران دانشگاه و کالجه که درهاشون رو برای استقبال دانشجوهای بین المللی باز نگه داشتن تا این افراد از فرصت طلایی ادامه تحصیل در این کشور بهره مند بشن.

تکنولوژی پیشرفته و به روز

ایالات متحده آمریکا به دلیل فناوری پیشرفته خودش در جهان مشهوره. ایالات متحده در زمینه فناوری و تکنولوژی هرگز در ارائه بهترین ها شکست نمی خوره. در واقع ایالات متحده آمریکا با تکنیک ها و تحقیقات تمام عیارش، بیشترین سهم رو در دنیای آموزش داره. اگه مایلید برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به آمریکا بیاید، حتما تکنولوژی پیشرفته این کشور به چشم تون خواهد اومد.

تحقیق، تدریس و آموزش

یکی دیگه از مزیت های مهم ادامه تحصیل در آمریکا در رشته دندانپزشکی اینه که دانشجو دانش و تجربه بسیار زیادی به دست میاره. اگه از یکی از دانشگاه ‌های ایالات متحده پذیرش بگیرید، می تونید مطمئن باشید که از طریق تحقیق و تدریس به تخصص ارزشمندی دست پیدا خواهید کرد. دانشجویان در این کشور با پیشنهادات آموزشی دانشگاه ها و فرصت های تدریس، دانش وسیعی رو در زمینه دندانپزشکی پیش روشون دارن.

حمایت باورنکردنی از دانشجویان بین المللی

بسیاری از کشورها فاقد این ویژگی هستن. دلیل اصلی اینکه ایالات متحده آمریکا بیشتر و بیشتر توجه بین المللی رو به خودش جلب می کنه، حمایت و تعهدیه که نسبت به دانشجویان بین المللی نشون می ده. دانشجویان بین المللی تجربیات بسیار خوبی برای مطالعه پیدا می کنن و تحصیل در این کشور رو ارزشمند می دونن.

فرصت های شغلی

دانشجویانی که تحصیلات خودشون رو در ایالات متحده به پایان می ‌رسونن، با توجه به مدرک و سطح تحصیلات شون، حداکثر شانس استخدام در هر کجا رو خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل در آمریکا 2022

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

مسیر ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

دانشجویان بین المللی برای اپلای دکترای جراحی دندان (DDS) یا دکترای پزشکی در دندانپزشکی (DMD) ملزم به داشتن مدرک لیسانس با موضوعات پیش نیاز خاص هستن. در ادامه به راهنمای گام به گام نحوه دندانپزشک شدن در آمریکا توجه کنید:

مرحله 1: مدرک لیسانس 4 ساله از دانشگاه آمریکایی یا کانادایی

اکثر دانشگاه های ایالات متحده که امکان ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی در دوره های DDS  یا DMS رو ارائه می دن، فقط اون دسته از دانشجویان بین المللی رو می پذیرن که دارای مدرک لیسانس 4 ساله از یک موسسه آموزشی در کانادا یا ایالات متحده باشن. برخی از دانشگاه ها هم فارغ التحصیل لیسانس 3 ساله دندانپزشکی در آمریکا رو می پذیرن. موضوعات زیر باید حتما در برنامه درسی این افراد گنجانده شده باشه:

  • زیست شناسی
  • فیزیک
  • شیمی عمومی
  • شیمی ارگانیک

مرحله 2: تست DAT

آزمون پذیرش دندانپزشکی (DAT) جزو شروط اجباری برای ادامه تحصیل در آمریکا در رشته دندانپزشکیه. DAT یک آزمون کامپیوتریه و شامل سه بخش توانایی تحصیلی، اطلاعات علمی و توانایی ادراکی می شه. دانشجو باید حداقل یک سال قبل از اپلای برای یک کالج دندانپزشکی در ایالات متحده، تو آزمون DAT شرکت کنه.

مرحله 3: مدرک 4 ساله DDS یا DMD

این مدرک توسط کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) تایید و اعطا می شه. دو سال اول این دوره روی مطالعات کلاسی و آزمایشگاهی تأکید دارده در حالی که دو سال آخر بر روی کار بالینی متمرکز شده.

مرحله 4: دریافت مجوز برای فعالیت دندانپزشکی

دانشجو باید پس از اتمام دوره تحصیل دندانپزشکی در امریکا، در یک آزمون کتبی ۲ قسمتی که به عنوان National Board Dental Examination شناخته می ‌شه، شرکت کنه تا بتونه به صورت قانونی به‌ عنوان دندانپزشک فعالیت داشته باشه. همچنین، هر ایالت قبل از اعطای مجوز فعالیت در حوزه قضایی خودش، یک آزمون عملی هم به صورت جداگانه برگزار می کنه. این آزمون ممکنه شامل کمک های اولیه، گواهی CPR، بررسی پیشینه و/یا مصاحبه باشه.

فرآیند پذیرش برای دندانپزشکی در آمریکا

دانشگاه های آمریکا با توجه به دوره های پیش نیاز، متقاضیان رو برای ادامه تحصیل در امریکا در رشته دندانپزشکی می پذیرن. در ادامه بیشتر در مورد بحث فرایند اپلای و پذیرش صحبت می کنیم.

 

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

نحوه اپلای برای دندانپزشکی آمریکا

  • دانشجویان بین ‌المللی می ‌تونن برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا از طریق خدمات اپلای دانشکده‌ های دندانپزشکی آمریکا (AADSAS) به آدرس  https://portal.aadsasweb.org/اقدام کنن.
  • هزینه پردازش 80 دلاره.
  • آخرین مهلت پرداخت هزینه اپلای 1 فوریه هست.

شرایط ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

• مدرک لیسانس 4 ساله از کالج های ایالات متحده یا کانادا با کسب حداقل 80% نمرات و گذروندن موضوعات پیش نیاز

• نمره آزمون DAT

• اثبات سابقه کار به عنوان دستیار دندانپزشک، که تو آمریکا به عنوان dental shadowing شناخته می شه

توصیه نامه از دندانپزشک، استاد یا نهاد و مجمع

• بیانیه هدف (SoP)

• مصاحبه

شرایط مورد نیاز برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا در دانشگاه های برتر این کشور به شرح زیره:

دانشنمره آزمون DATشرایط پذیرش
دانشگاه هارواردبدون حداقل نمرهمصاحبه
دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو22 در academic و science (میانگین)پاسخ به سوالات تکمیلی
3 توصیه نامه: یکی از استاد دانشگاه، یکی از ناظر دندانپزشک، یکی از هر فرد دیگه ای به انتخاب متقاضی
دانشگاه نیویورک21 در academic، science و reading
20 در توانایی ادراکی
1 توصیه نامه از مجمع یا 3 توصیه نامه فردی (2 توصیه نامه از اساتید)؛
100 ساعت dental shadowing
دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیلبدون حداقلمصاحبه
دانشگاه پنسیلوانیاAcademic 22.2
PAT 21
Reading Comprehension 22.6
Science 21.8
2 توصیه نامه آکادمیک
مصاحبه
دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس20 (میانگین)4 توصیه نامه حرفه ای یا آکادمیک
مصاحبه
دانشگاه کلمبیا23.4 (میانگین)3 توصیه نامه
دانشگاه مینه سوتاAcademic 20.86
Reading Comprehension 22.10
PAT 21.18
Science 20.36
3 توصیه نامه: 2 توصیه نامه از دانشکده های علوم یا ریاضیات و 1 توصیه نامه از سوپروایزر
50 ساعت dental shadowing
بیانیه شخصی
مصاحبه
دانشگاه آیوواAcademic 20.5
PAT 21
3 توصیه نامه: 2 توصیه نامه از اساتید و 1 توصیه نامه از دندانپزشک
مصاحبه
dental shadowing
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی18 (حداقل)3 توصیه نامه: 2 توصیه نامه از اساتید و 1 توصیه نامه از دندانپزشک

الزامات مهارت زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

به این دلیل که دانشجویان بین المللی متقاضی ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا برای دوره 4 ساله دکتری، فارغ التحصیلان ایالات متحده یا کانادا هستن، نیازی به ارائه نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی ندارن. با این حال، دانشجویان خارجی متقاضی ادامه تحصیل در امریکا در رشته دندانپزشکی باید با ارائه نمرات آزمون آیلتس یا تافل، مهارت خودشون رو تو زبان انگلیسی اثبات کنن. حداقل نمرات مورد نیاز در این آزمون ها به شرح زیره:

• آیلتس: 7.0

• تافل (iBT): 100

هزینه ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

هزینه های ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا بسیار سنگینه چون دانشجویان بین المللی باید هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی رو هم بپردازن. کل هزینه تحصیل برای یک دانشجوی بین المللی رو می شه به هزینه قبل از ورود، هزینه های تحصیل و هزینه زندگی دسته بندی کرد.

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

هزینه قبل از ورود

هزینه هایی که قبل از رسیدن به مقصد تحصیلی تون باید انجام بدید مثل هزینه های ثبت نام آزمون های مورد نیاز برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا، هزینه های ویزا، هزینه های اپلای و غیره، به عنوان هزینه پیش از ورود شناخته می شن.

انواع هزینه هاهزینه (به دلار آمریکا)
هزینه های اپلای80
هزینه های DAT225
هزینه ویزای F-1170
SEVIS200
کرایه پرواز (یک طرفه)700
هزینه تافل170

هزینه زندگی در آمریکا

تخمین زده شده که میانگین هزینه زندگی در ایالات متحده برای یک دانشجوی بین المللی تقریباً 15000 دلار در سال باشه. این هزینه رو می شه به دسته های زیر تقسیم کرد:

نوع هزینههزینه سالانه (به دلار آمریکا)
اسکان9600 – 14000
بیمه سلامت2000
سفر1440 – 3000
مواد غذایی3000
آب و برق، سرگرمی، و غیره6000

بورسیه های ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگه مثل کانادا و استرالیا پرهزینه تره. شهریه دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی هم نسبت به سایر دوره ها بالاتره. با این حال، بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی در امریکا وجود داره تا این بار هزینه ها کمی سبک تر بشه.

بورسیه های برتر برای ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی برای حمایت مالی از دانشجویان بین المللی:

بورسیهمبلغ بورسیه (به دلار آمریکا)
بورسیه دانشجویی دندانپزشکی بنیاد ADA10000 (10 دانشجو)، 5000 (5)، 500 – 2500 (20)
بورسیه ADEA/Crest Oral-B برای دانشجویان دندانپزشکی که مشاغل آکادمیک را دنبال می کنند5500
بورسیه های بنیاد Dental Trade Alliance5000 (جوایز متغیر)
بورسیه کول اسمایلز5000
بورسیه ADEA/GlaxoSmithKline Consumer Health Care Preventive Dentistry2500

علاوه بر این، بورسیه های ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی برای دانشجویان پیش دندانپزشکی (predental) هم ارائه می شه. دوره پیش دندانپزشکی جایگزین دوره های کارشناسی نیست و در واقع همزمان با مدرک کارشناسی به پایان می رسه.

بورسیه های برتر در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان پیش دندانپزشکی:

نام بورسیهارزش
بورسیه تحصیلی Barry Goldwaterتا 7500 برای دانشجویان سال های دوم، سوم و آخر
بورسیه کول اسمایلز5000
HOSA – بورسیه حرفه ای سلامت آینده1000 تا 2000
بورسیه پیش دندانپزشکی Crack the DATتا 1000
ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

پس از تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

دو مسیر برای فارغ التحصیلان DDS یا DMS از آمریکا وجود داره: ادامه کار بالینی یا اپلای برای برنامه های اقامت. مورد دوم برای کسانیه که علاقه مند به ادامه تحصیل تخصص دندانپزشکی در آمریکا مثل آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندان و صورت، بهداشت عمومی دندان و دندانپزشکی کودکان هستن. در حال حاضر، 9 تخصص دندانپزشکی توسط شورای آموزش دندانپزشکی و مجوز ADA به رسمیت شناخته شدن.

اکثر فارغ التحصیلان دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا که ادامه کار بالینی رو انتخاب می کنن با کار به عنوان کاردان تحت نظر یک دندانپزشک ارشد فعالیت شون رو آغاز می کنن. پس از کسب تجربه قابل توجه، این افراد کلینیک خودشون رو راه اندازی می کنن. در سطح ابتدایی، یک دندانپزشک در ایالات متحده به طور متوسط ​​​​می تونه 117,000 دلار درآمد داشته باشه که با کسب تجربه تا 372,000 دلار هم افزایش پیدا می کنه.

در ادامه به شغل های محبوب در ایالات متحده برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی اشاره می کنیم:

شغلمتوسط ​​حقوق سالانه (به دلار آمریکا)
اندودنتیست284000
متخصص ارتودنسی279000
پریودنتیست257000
متخصص پروتز284000
دندانپزشک (عمومی)238000

فارغ التحصیلان لیسانس دندانپزشکی از دانشگاه های ایالات متحده می تونن به عنوان دستیار در کلینیک های دندانپزشکی کار کنن و میانگین حقوق سالانه 145000 دلار رو دریافت کنن. شغل های محبوب موجود برای این افراد به شرح زیره:

شغلمتوسط ​​حقوق سالانه (به دلار آمریکا)
دستیار دندانپزشکی65300
متخصص بهداشت دندان57300
تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی59500
پذیرش دندانپزشکی51100
تکنسین دندانپزشکی59100
دندانپزشک92300

ادامه تحصیل تخصص دندانپزشکی در آمریکا

در این مورد تمایز بین یک دانشجوی بین المللی و یک دندانپزشک تحصیل کرده امریکا مهمه، چون روند پذیرش در دانشکده دندانپزشکی می تونه بر این اساس متفاوت باشه.

شرایط مورد نیاز برای ادامه تحصیل تخصص دندانپزشکی در آمریکا

اگه دانشجوی بین المللی هستید، خبر خوب این که شما واجد شرایط اپلای برای اکثر دانشکده های دندانپزشکی در ایالات متحده هستید. بسیاری از دانشگاه ها از دانشجوهای بین‌ المللی می ‌خوان که مهارت زبان انگلیسی خودشون رو با شرکت در آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) یا ارائه برخی تضمین ‌های دیگه در مورد تسلط به زبان انگلیسی نشون بدن. همچنین دریافت کمک مالی دشوارتره چون شما شهروند ایالات متحده یا کانادا نیستید، اما منابعی وجود داره که می تونه به شما کمک کنه گزینه های مالی مناسبی رو پیدا کنید.

اجازه ندید این مسائل شما رو از درخواست ادامه تحصیل تخصص دندانپزشکی در آمریکا منصرف کنن – دانشجویان بین المللی همیشه تشویق می شن در این زمینه تحقیقات لازم رو انجام بدن و مشاوره مناسب بگیرن و برای دانشگاه هایی که از متقاضیان بین المللی حمایت می کنن اپلای کنن. هر دانشگاه سیاست های متفاوتی در مورد شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی داره، بنابراین مطمئن شید که برای ادامه تحصیل تخصص دندانپزشکی در آمریکا حتما مراتب رو با دانشگاه مورد نظرتون بررسی می کنید.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا مستلزم صرف هزینه و زمان زیادیه. به همین دلیل، دانشجوهای بین المللی فقط در صورتی باید این دوره رو انتخاب کنن که انگیزه کافی برای دنبال کردن حرفه دندانپزشکی داشته باشن.

لیست 216 مرکز آموزش دندانپزشکی در آمریکا

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس

ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

سوالات متداول ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشکی

چطور در ایالات متحده آمریکا دندانپزشک بشم؟

برای دندانپزشک شدن در آمریکا باید مراحل زیر رو دنبال کنید:

• یک مدرک لیسانس 4 ساله از آمریکا یا کانادا بگیرید

• قبولی در آزمون DAT

• ثبت نام کنید و مدرک DDS/DMD رو تکمیل کنید

• گذروندن آزمون NBDE

• آزمون های مجوز دندانپزشکی در سطح ایالت رو بگذرونید

دانشکده دندانپزشکی شماره 1 آمریکا کدومه؟

دانشگاه هاروارد دانشکده دندانپزشکی شماره 1 در ایالات متحده رو داره. سایر موسسات برتر ارائه دهنده دندانپزشکی UC San Diego، دانشگاه نیویورک، UCLA و غیره هستن.

درآمد یک دندانپزشک در آمریکا چقدره؟

متوسط ​​حقوق یک دندانپزشک در ایالات متحده آمریکا 238000 دلار در ساله. در سطح ورودی، یک دندانپزشک در آمریکا می تونه تا 117000 دلار درآمد داشته باشه.

بالاترین مدرک دندانپزشکی در آمریکا چیه؟

بالاترین مدرک در رشته دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا برنامه رزیدنتیه که در اون دانشجویان در یک رشته خاص تخصص کسب می کنن. برخی از موارد محبوب عبارتند از: آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندان و صورت، بهداشت عمومی دندان و دندانپزشکی کودکان.

دندانپزشک شدن در آمریکا چه مدت طول می کشه؟

هشت سال

به طور کلی هشت سال طول می کشه تا با ادامه تحصیل در آمریکا دندانپزشک بشید: چهار سال برای دریافت مدرک لیسانس و چهار سال برای کسب مدرک DDS یا DMD در دانشکده دندانپزشکی. اگه به ادامه تحصیل تخصص دندانپزشکی در آمریکا هم علاقه دارید، باید یک دوره رزیدنتی دندانپزشکی رو هم تکمیل کنید.

هزینه ادامه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا چقدره؟

در طی چهار سال، یک دانشجوی دندانپزشکی می تونه انتظار داشته باشه که از 151508 دلار (دانشگاه ایالتی، دولتی) تا 268348 دلار (دانشگاه خصوصی) هزینه داشته باشه.

بازگشت به لیست
5 1 رای
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انوشه
انوشه
1 سال قبل
امتیاز شما :
     

سلام وقت بخیر، برای فردی که مدرک دندانپزشکی رو در کشوری غیر از امریکا و کانادا گرفته چه پروسه ای طی میشه؟