مقالات

نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا 2022

نامه پذیرش

نامه پذیرش چیه

دانشجویان بین المللی قبل از درخواست برای مجوز تحصیل کانادا (Canada Study Permit)، به نامه پذیرش (Acceptance Letter) از موسسه ای که قصد تحصیل در اون رو دارن نیاز دارن. وقتی که برای تحصیل در کانادا درخواست می دید و اپلای می کنید، باید نامه پذیرش رو از مرکز آموزشی که برای تحصیل انتخاب کردید دریافت کنید. داشتن نامه پذیرش برای درخواست مجوز تحصیل کانادا ضروریه. این یعنی اینکه بدون ارائه نامه پذیرش، مجوز تحصیل کانادا به شما تعلق نمی گیره.

در صورتی که دارید درخواست خودتون رو برای ویزای دانشجویی به IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) ارسال می کنید (به صورت آنلاین یا کاغذی)، باید یک کپی اسکن شده از نامه پذیرش از دانشگاه، کالج یا سایر موسساتی که به صورت مشروط یا بدون قید و شرط در اون ها پذیرفته شدید رو ارائه بدید. دقت داشته باشید که در صورتی که درخواست تون رو به صورت کاغذی ارسال می کنید، یک کپی از نامه پذیرش تون رو هم باید برای افسر مهاجرت ارسال کنید.

توجه به این نکته ضروریه که تو نامه پذیرش شما باید تاریخ شروع برنامه تحصیلی و تاریخ انقضاء اون به وضوح ذکر شده باشه. برنامه تحصیلی، سطح و سال تحصیلی که در اون پذیرفته شدید؛ شماره DLI (مرکز آموزشی تعیین شده) و تاریخ تخمینی اتمام برنامه تحصیلی هم حتما باید تو نامه پذیرش قید بشه.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) معمولاً الگوی نامه پذیرش و دستورالعمل های تکمیل اطلاعات مورد نیاز رو ارائه می ده. لازم به ذکره که نامه پذیرش از مرکز آموزشی، تضمینی برای صدور درخواست مجوز تحصیلی نیست. این به صلاحدید IRCC یا افسر مهاجرت بستگی داره که درخواست مجوز تحصیل رو تأیید کنه یا نه.

نامه پذیرش مشروط

نامه پذیرش مشروط ممکنه برای یک دانشجوی خارجی برای تکمیل دوره های پیش نیاز به منظور پذیرش تو یک برنامه آمورشی خاص صادر بشه.

به عنوان مثال، ممکنه دانشجوی بین المللی قبل از ادامه برنامه تحصیلی پیشرفته تر، ملزم به تکمیل دوره انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) باشه. تو این سناریو، مجوز تحصیل فقط برای مدت دوره پیش نیاز صادر می شه. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، دانشجو می تونه برای تمدید مجوز تحصیل برای برنامه تحصیلی بعدیش اقدام کنه.

گاهی اوقات، افسر مهاجرتی که درخواست شما رو برای تمدید مجوز تحصیلی بررسی می کنه ممکنه یه نامه از مرکز آموزشی شما بخواد تا تأیید کنه که شما به طور فعال تحصیلات خودتون رو دنبال کردید. در صورتی که همه شرایط رو داشته باشید، افسر به تشخیص خودش یک مجوز تحصیلی جدید برای شما صادر می کنه.

معافیت از ارائه نامه پذیرش

برخی از دانشجویان بین المللی ممکنه از الزام نامه پذیرش معاف باشن.

  • در صورتی که قبل از اومدن به کانادا تأییدیه کتبی برای مجوز کار یا تحصیل موقت دریافت کردید، اعضای خانواده شما می تونن برای مجوز تحصیل بدون نامه پذیرش درخواست بدن.
  • هر دانشجویی که می خواد یک برنامه تحصیلی به مدت شش ماه یا کمتر رو دنبال کنه، ممکنه نیازی به دریافت نامه پذیرش نداشته باشه، چون در واقع به مجوز تحصیلی نیاز نداره.
نامه پذیرش از چند مرکز آموزشی

مجوز تحصیل برای بیش از یک مرکز آموزشی

در صورتی که دانشجویی برای یک برنامه تحصیلی ارائه شده توسط بیش از یک مرکز آموزشی درخواست مجوز تحصیلی می ده، نامه پذیرش باید این موضوع رو به وضوح بیان کنه.

تو این شرایط، هر دو مرکز آموزشی باید دارای اعتبار و مجاز برای پذیرش دانشجویان بین المللی باشن. نامه پذیرش باید توسط مدرسه صادر کننده مدرک، دیپلم یا گواهی صادر بشه.

در صورتی که مدرک، دیپلم یا گواهی توسط بیش از یک مرکز آموزشی به طور مشترک صادر شده باشه، نامه پذیرش باید توسط DLI یا مرکز آموزشی که دانشجو قصد داره برنامه تحصیلی خودش رو اونجا شروع کنه، صادر بشه. تو این سناریو، نامه پذیرش باید به وضوح این اطلاعات رو بیان کنه:

  • نام، نوع و محل DLI دیگه؛
  • دوره(ها)یی که دانشجوی بین المللی قصد داره تو موسسه دیگه دنبال کنه؛ و/یا
  • ترم(هایی) که دانشجوی بین المللی قصد داره تو موسسه دیگه ای بگذرونه.

هنگامی که مجوز تحصیل ارسال می شه، ممکنه محل تحصیل به عنوان مرکز آموزشی که نامه پذیرش رو صادر کرده، مشخص بشه. با این حال، سایر مراکز آموزشی هم ممکنه تو بخش ملاحظات مجوز تحصیل ذکر بشن.

شرایط و ملزومات نامه پذیرش

همونطور که قبلاً هم گفته شد، نامه پذیرش، برای درخواست مجوز تحصیل کانادا الزامیه. برای درخواست مجوز تحصیل، تمام اطلاعات زیر باید تو نامه پذیرش مشخص شده باشه:

  • نام کامل، تاریخ تولد و آدرس پستی شما
  • شماره ID (سند هویت)
  • نام DLI و نام فردی توی مرکز آموزشی که میشه باهاش تماس گرفت
  • اطلاعات تماس مرکز آموزشی
  • اگه موسسه آموزشی خصوصیه، اطلاعات مجوز مدرسه باید به وضوح بیان بشه
  • شماره DLI
  • نوع مرکز آموزشی یا موسسه اعم از دبیرستان خصوصی یا دولتی، کالج یا هنرستان و غیره
  • برنامه تحصیلی، سطح و سال تحصیلی که در اون پذیرفته شدید
  • تاریخ شروع برنامه تحصیلی، مدت برنامه، یا تاریخ تخمینی تکمیل برنامه
  • هزینه تحصیلی تخمینی، کمک هزینه های تحصیلی، و سایر کمک های مالی (در صورت وجود)
  • آخرین تاریخی که در اون دانشجو می تونه برای برنامه تحصیلی ثبت نام کنه
  • این که آیا این برنامه پاره وقته یا تمام وقت
  • جزئیات دوره کارآموزی یا محل کار مورد نیاز، در صورت وجود
  • تاریخ انقضای نامه پذیرش
  • شرایط پذیرش در مرکز آموزشی – این شرایط ممکنه شامل دوره های پیش نیاز، مدارک قبلی یا اثبات صلاحیت زبان انگلیسی باشد.
  • برای تحصیل در کبک، الزامات گواهی پذیرش کبک (CAQ) باید به وضوح بیان بشه.
نحوه اخذ نامه پذیرش

چطور از مراکز آموزشی کانادا نامه پذیرش بگیریم؟

اولین قدم مهم برای دریافت نامه پذیرش، ارسال یک درخواست کامل به مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI) که می خواید اونجا تحصیل کنیده.

شما باید شرایط پذیرش عمومی مرکز آموزشی و سایر پیش نیازهای موضوعی خاص رو بر حسب مرکز آموزشی مورد نظر رعایت کنید. برخی از DLI ها از شما می خوان که یک انگیزه نامه تحصیلی رو هم به عنوان بخشی از درخواست برای تحصیل تو این مراکز آموزشی ارسال کنید.

الزامات عمومی معمولاً شامل الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی بسته به زبان اصلی آموزش تو مرکز آموزشیه.

الزامات زبان می تونه بسته به موسسه ای که برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنید متفاوت باشه. به عنوان مثال، اگه انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکنه از شما خواسته بشه مدرکی دال بر داشتن مهارت کافی زبان ارائه بدید، مگر اینکه معافیت هایی اعمال بشه.

از سوی دیگه، الزامات ویژه برخی برنامه های تحصیلی بر این اساسه که آیا دانشجوی بین المللی، پیش نیازهای لازم برای برنامه تحصیلی مورد نظر رو تکمیل کرده یا خیر.

برای انتخاب دانشجو، مراکز آموزشی کانادا ممکنه متقاضیان رو بر اساس معیارهایی فراتر از الزامات عمومی و خاص برنامه، مانند عملکرد تحصیلی قبلی و پتانسیل موجود، ارزیابی کنن.

برخی از مراحل رایج دیگه که معمولاً برای تکمیل فرم درخواست مورد نیازه، بررسی مهلت‌های درخواست برای دانشجویان بین المللی و تنظیم پروفایل آنلاین تو پورتال دانشجویی منحصر به فرد مدرسه است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تحصیل در کانادا در سال 2022

علاوه بر موارد فوق، خوبه که سایر مدارک مهم مثل گواهی ها، ریز نمرات رسمی، گذرنامه و غیره رو هم جمع آوری کنید. برخی از مدارس ممکنه از شما بخوان که مدارک خودتون رو تو پورتال آنلاین خودشون آپلود کنید.

در نهایت، برای جزئیات بیشتر در مورد الزامات درخواست، بهتره با دفتر ثبت نام مرکز آموزشی مورد نظرتون تماس بگیرید.

در نهایت چیزی که مشخصه اینه که نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا اجباریه، پس با درخواست نامه پذیرش شما برای هدف تحصیل در کانادا یه قدم به جلو برداشتید.

پس از دریافت نامه پذیرش، باید فوراً برای مجوز تحصیل خودتون اقدام کنید. بسیاری از متقاضیان که موفق به دریافت مجوز تحصیل در کانادا شدن، تاییدیه خودشون رو تو بازه زمانی تخمینی مشخص شده دریافت کردن – یا حتی در برخی موارد زودتر – اما گاهی اوقات تاخیر هم اتفاق می افته.

با درخواست برای دریافت مجوز تحصیل به محض دریافت نامه پذیرش، می تونید استرس کم تری در این مورد داشته باشید. همچنین مهمه توجه داشته باشید که نامه پذیرش باید یک تاریخ انقضا داشته باشد، بنابراین همیشه مراقب این موضوع باشید.

بیشتر بخوانید: بیومتریک کانادا 2022

سوالات متداول در مورد نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا

دریافت نامه پذیرش از مراکز آموزشی کانادا چقدر طول می کشه؟

به طور کلی زمان دریافت نامه پذیرش، با توجه به برخی پارامترها متفاوته. حداقل زمان برای تصمیم گیری 1 تا 2 ماهه. به خصوص برای فصل پاییز (سپتامبر) که فصل اصلی تحصیلی کاناداست، این مدت ممکنه حتی به شش ماه هم برسه.

مراکز آموزشی کبک نامه پذیرش صادر می کنن؟

بله، کالج ها و دانشگاه های کبک نامه پذیرش صادر می کنن. توجه داشته باشید که در صورتی که قصد تحصیل در استان کبک رو دارید، برای درخواست مجوز تحصیل، علاوه بر نامه پذیرش، به گواهی پذیرش کبک (CAQ) هم نیاز دارید.

نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا

افسران مهاجرت کانادا چه سوالاتی از دانشجویان می پرسن؟

در طول مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا، افسران مهاجرت معمولا برخی از سوالات زیر رو می پرسن:

  • با خانواده تون به کانادا سفر می کنید؟
  • چه مدت قصد اقامت در کانادا رو دارید؟
  • چقدر پول یا سرمایه همراه خودتون دارید؟
  • سالم هستید؟
  • قبلاً به کانادا رفتید؟

چرا ویزای تحصیلی کانادا رد می شه؟

بیشتر به دلایل مالی این اتفاق میفته. به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای کانادا و مجوز تحصیل، متقاضیان باید یک صورت حساب بانکی یا گواهی بانکی ارائه کنن. عدم اطمینان در توانایی شما در پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه های سفر، و هزینه های زندگی روزانه تو کانادا، همگی دلایلی هستن که باعث می شه افسر مهاجرت درخواست شما رو رد کنه.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها