مقالات

ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا

تحصیل حسابداری در آمریکا

حسابداری یکی از محبوب ترین رشته هاییه که یک دانشجوی بین المللی می تونه برای ادامه تحصیل در آمریکا انتخاب کنه. با ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا شما این فرصت رو خواهید داشت که با اعداد و ارقام به شیوه ای انتقادی تر کار کنید و کار با افراد و سازمان ها برای رسیدن به اهداف و مقاصد مختلف رو تجربه کنید. این رشته مطمئناً در حال رشده و به دانشجوها این فرصت رو می ده که در سطح بین المللی یا در کشور خودشون موقعیت های شغلی موفقی داشته باشن.

نکات مهم برای ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا

 دانشگاه تون رو پیدا کنید

برای دانشجویان بین المللی همیشه مهمه که مطمئن بشن که بهترین مراکز آموزشی رو در رشته مورد نظر خودشون پیدا می کنن. برای پیدا کردن این مراکز، دانشجوها باید به رتبه ‌بندی‌ هایی که توسط انجمن‌ ها و سازمان ‌های مختلف مانند US News و Princeton Review ارائه شده، توجه کنن. این لیست از مراکز آموزشی؛ اطلاعاتی در مورد بهترین برنامه های حسابداری در جهان رو به شما ارائه می ده. در حالی که استانداردهای پذیرش می تونه در این دانشگاه های درجه یک بسیار رقابتی باشه، این برنامه ها فرصتی باورنکردنی برای ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا در برخی از برنامه ها با رتبه بندی برتر در ایالات متحده خواهند بود. اگرچه این لیست ها راهنمای خوبی می تونن باشن، اما رتبه بندی همه چیز نیست. حتماً جزئیات برنامه آموزشی رو بررسی کنید و ببینید که آیا این همون برنامه ایه که دنبالش هستید یا نه. از خودتون این سولات رو بپرسید:

• آیا کلاس های کم جمعیت می خوام یا پر جمعیت و بزرگ (آیا توجه شخصی استاد برای من اهمیت داره) ؟

• آیا این برنامه، تخصصی رو ارائه می ده که من علاقه مند به یادگیری بیشتر در موردش هستم؟

• آیا این برنامه به من کمک می کنه تا فرصت های کارآموزی پیدا کنم و آیا پس از فارغ التحصیلی ممکنه ارتباطات شغلی وجود داشته باشه؟

همچنین مهمه که اطمینان حاصل کنید که مدارک و مسائل مالی خودتون رو ارزیابی می کنید تا مطمئن شید که دانشگاه هایی رو برای ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا انتخاب می کنید که با شرایط و بودجه شما همخوانی داشته باشن. بسیاری از دانشگاه ها در سراسر کشور امریکا برنامه های حسابداری برجسته ای رو ارائه می دن که در سراسر جهان شناخته شدن. بسته به جایی که می خواید زندگی و تحصیل کنید، حتما چندین برنامه حسابداری بسیار جذاب در سراسر کشور برای شما وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل در آمریکا 2022

ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا

امنیت شغلی و فرصت ها

حسابداری ثابت کرده که یکی از امن ترین مشاغل در بسیاری از صنایع مختلفه. شاید بپرسید چرا؟ حسابداری برای همه کسب و کارها در هر صنعتی که باشن حیاتیه. هر شرکتی دارای دفاتر حسابداریه و به حسابداران واجد شرایط نیاز داره تا مطمئن بشه که در مسیر موفقیت مالی حرکت می کنه. برای پاسخگویی به این تقاضا، حسابداران آینده می تونن خودشون رو در حال حسابرسی، ارائه مشاوره و البته به عنوان یک حسابدار سنتی یا کارشناس مالی با شرکت های بزرگ تصور کنن. یکی دیگه از نقش های اصلی یک حسابدار اینه که تو امور مالیاتی متخصص باشه. کدهای مالیاتی امریکا می تونه بسیار پیچیده و دشوار باشه، و مردم اغلب حسابدارانی رو استخدام می کنن تا در ثبت مالیات سالانه یا حتی مالیات شرکت در داخل کشور یا به صورت بین المللی کمک کنن. افراد دارای مدرک حسابداری حتی می تونن شرکت حسابداری خودشون رو افتتاح کنن یا در یک شرکت حسابدار رسمی (CPA) فعالیت کنن.

لیسانس و تحصیلات پیشرفته

طول یک برنامه معمولی برای ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا و دریافت مدرک لیسانس حسابداری چهار ساله، اگرچه برخی از دانشجویان در این برنامه عملکرد عالی دارن و ظرف سه سال فارغ التحصیل می شن. برای برخی از دانشجویان هم، فارغ التحصیل شدن نزدیک به پنج سال طول می کشه، چون دوره های حسابداری می تونن بسیار دشوار باشن و اغلب دانشجویان برای کار تو یک موقعیت کارآموزی برای یک ترم یا سال تحصیلی استراحت می کنن. این امر تجربه عملی و اعتبار دوره رو تضمین می کنه. دانشجویان بین المللی دوره های مالی، آمار، ریاضیات و تجارت رو می گذرونن. رشته های حسابداری برای فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس حسابداری ملزم به اخذ حدود 120 واحد درسی هستن. پس از دوره لیسانس فرصتی برای آموزش پیشرفته مدرک کارشناسی ارشد در حسابداری و حتی تاییده  CPA هم فراهم می شه. برای شرکت در آزمون CPA، دانشجو باید 30 واحد کالج بیشتر پس از مدرک کارشناسی رو بگذرونه.

محل ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا

برای دانشجویان بین المللی، تصمیم گیری در مورد محل ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا واقعاً می تونه مشکل باشه. کجا باید تو رشته حسابداری تو آمریکا تحصیل کرد؟ این کشور چندین منطقه مختلف داره و هر منطقه بسیار وسیعه و دارای مراکز آموزشی برتر حسابداریه. دانشجویان بین المللی باید در مورد مناطق مختلف امریکا تحقیقاتی انجام بدن تا بتونن بهترین تصمیم رو بگیرن.

شمال آمریکا

بسیاری از دانشجویان بین‌ المللی ترجیح می دن تو شهرهای بزرگ باشن، جاهایی که فرصت ‌های شغلی و همچنین فرهنگی و سرگرمی عالی رو ارائه می ‌دن. یکی از بهترین مکان ‌ها برای ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا شمال این کشوره که هم زندگی شهری و هم فرصت‌ هایی رو برای اسکان در روستاهای کوچک‌ تر ارائه می ‌ده. به این ترتیب دانشجوهای رشته حسابداری در آمریکا، چندین شهر بزرگ و جذاب این کشور، و فرصت های عالی برای پیدا کردن مشاغل سطح بالا رو برای انتخاب پیش روی خودشون خواهند داشت.

ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا

شهرهای شمالی

شمال آمریکا محل برخی از بهترین دانشگاه های حسابداری در کل این کشوره و اغلب به عنوان بهترین منطقه برای دانشجویان بالقوه در نظر گرفته می شه. به عنوان مثال، شهر بوستون نسبت به هر شهر دیگه ای در آمریکا دارای سرانه کالج بیشتریه. برای دانشجوهای بین ‌المللی ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا در این مراکز هم چالش ‌برانگیزه و هم ارزشمند و با این علم به این مطلب فارغ التحصیل می شن که تحصیلات درجه یکی رو دریافت کردن. بسیاری از کالج ‌ها در شمال آمریکا از لحاظ هزینه تحصیل، قدرت برنامه ‌ها، و حمایت علمی، مالی و آتی که در طول دوران حرفه ‌ای دانشجو ارائه می‌ شه، در بین بهترین‌ ها در رشته حسابداری قرار می‌ گیرن. علاوه بر این، این دانشگاه ها به داشتن بهترین امکانات هم شهرت دارن. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به وارد شدن به بازار کار یا  علاقه مند به پیشرفت تحصیلی شون هستن، متوجه خواهند شد که این برنامه ها اون ها رو برای تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکترا در آینده آماده می کنن.

نمونه دیگه ای از یک شهر عالی برای ادامه تحصیل حسابداری در امریکا شهر نیویورکه. همه دانشجوهای حسابداری در نهایت می ‌خوان قادر باشن بعد از فارغ التحصیلی یه شغل داشته باشن  و در شهرهای بزرگ فرصت های بالقوه کاری برای یک حسابدار تمومی ندارن.

شهرهای بزرگ دیگه ای مثل نیوهیون، پیتسبورگ، فیلادلفیا، کمبریج و هارتفورد هم در شمال شرقی آمریکا قرار دارن. همه این شهرها دارای شرکت ‌های حسابداری پرکاری هستن و برخی از بزرگ ترین شرکت ‌های آمریکایی رو تو خودشون جا دادن. این شهرها برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از مدارس عالی حسابداری که به دنبال شروع یک حرفه بالقوه در یک محیط هیجان انگیز هستن عالی خواهند بود. نباید فراموش کرد که آب و هوای یک منطقه خاص هم می تونه برای دانشجوی بین المللی متقاضی ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا بسیار مهم باشه. آب و هوا در شمال شرقی ایالات متحده ترکیبی قوی از هر چهار فصل رو داره که امکان تجربه کردن زمستان ‌ها و تابستان ‌های زیبا، شاخ و برگ ‌های رنگارنگ در پاییز و چمن سبز در بهار رو فراهم می ‌کنه.

بیشتر بخوانید: مشاوره اپلای آمریکا

جنوب شرقی آمریکا

یکی دیگه از گزینه های دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته حسابداری در آمریکا جنوب شرقی این کشوره. دانشجوهای بین المللی از سراسر دنیا میان تا در برخی از بهترین مؤسسات آموزشی جهان تحصیل کنن، از شهرهای در حال رشد لذت ببرن و در آب و هوای باورنکردنی استراحت کنن. در جنوب شرقی آمریکا برخی از مراکز آموزشی برتر حسابداری جهان قرار دارن. دانشگاه های ایالتی در کارولینای شمالی و جنوبی، جورجیا و فلوریدا به عنوان مراکز آموزشی حسابداری درجه یک در جهان مطرح هستن. دانشجویان بین المللی به دلایلی از جمله مزایای آموزشی اغلب به این دانشگاه ها سرازیر می شن. همچنین ایالت فلوریدا دارای برخی از ارزان ترین نرخ های شهریه در کشور امریکاست.

جنوب شرقی آمریکا شهرهای بزرگی مثل آتلانتا، جکسونویل، تامپا، شارلوت، چارلستون و میامی رو داره. این شهرها با توجه به دانشگاه ها و آب و هوای عالی شون، اغلب برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب هستن. اگه هوای سرد رو دوست ندارید، جنوب شرقی آمریکا مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

سوالات متداول ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا

ادامه تحصیل حسابداری در آمریکا چقدر طول می کشه؟

به طور کلی، گرفتن مدرک حسابداری تو آمریکا چهار سال طول می کشه.

هزینه تحصیل حسابداری در آمریکا چقدره؟

هزینه ها از 3000 تا 10000 دلار در سال متغیره که شامل اسکان، غذا یا کتاب نمی شه (که شاید تا 15000 دلار بیشتر هزینه داشته باشن). مدرک لیسانس به طور متوسط، تقریباً چهار سال طول می کشه.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها