مقالات

ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

تحصیل پرستاری در آمریکا

تو این مقاله قصد داریم به موضوع ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا برای دانشجوهای بین المللی، برنامه های موجود و شرایط پذیرش بپردازیم.

آیا شما یک دانشجوی بین المللی هستید که می خواید در خارج از کشور تحصیل کنید؟ آیا به دنبال کشوری برای تحصیل در رشته پرستاری هستید؟ در این صورت ادامه تحصیل پرستاری در امریکا می تونه انتخاب خیلی خوبی برای شما باشه.

انتخاب رشته پرستاری در آمریکا این فرصت رو به شما می ده تا در مراکز بالینی پیشرفته تحصیل کنید و تحت راهنمایی اساتید برجسته در این زمینه آموزش ببینید.

به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی پرستاری، در بیمارستان‌ های مراقبت‌ های ویژه، آسایشگاه ها و کلینیک ‌های کمک آموزشی، آموزش خواهید دید. با تحصیل در ایالات متحده، شما این فرصت رو خواهید داشت که پرستاری رو زیر نظر بهترین های جهان یاد بگیرید.

فرآیند و مراحل ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به مراحلی که یک دانشجوی خارجی یا بین المللی برای ادامه تحصیل پرستاری در امریکا باید پشت سر بگذاره.

• مرکز آموزشی مورد نظرش رو انتخاب کنه

• یک برنامه آموزشی معتبر رو انتخاب کنه

• فرآیند اپلای و پذیرش دانشگاه رو تکمیل کنه

• برای ویزای دانشجویی آمریکا درخواست بده

• برنامه ریزی و شرکت در مصاحبه ویزا

• آزمون NCLEX-RN

• دریافت مجوز دولتی برای پرستاری

با در نظر داشتن مراحل بالا به عنوان مسیر کلی، در مورد اینکه برای ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا چه قدم هایی رو باید بردارید، سردرگم نخواهید شد.

ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

لیست 10 دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته پرستاری در آمریکا

1. دانشگاه پنسیلوانیا

2. دانشگاه ایلینویز در شیکاگو

3. (UCLA) دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس

4. دانشگاه آلاباما

5. کیس وسترن ریزرو

6. دانشگاه کلمبیا

7. دانشگاه میشیگان

8. دانشگاه مریلند

9. دانشگاه نیویورک

10. دانشگاه میامی

لیست برنامه های محبوب پرستاری در آمریکا

  • The Licensed Practical Nurse (LPN) and Licensed Vocational Nurse (LVN) training programs
  • The Associate Degree in Nursing (ADN) training program
  • The Bachelor of Science in Nursing (BSN)
  • Accelerated BSN Programs
  • RN to BSN Programs
  • MSN Programs
  • CRNA Programs
  • DNP Programs

شرایط ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

افرادی که علاقه مند به ورود به رشته پرستاری هستن می تونن به پرستاران ثبت شده (RN) یا پرستاران عملی دارای مجوز (LPN) یا پرستاران حرفه ای دارای مجوز (LVN) در آمریکا تبدیل بشن. الزامات آموزشی بر اساس نوع مدرک پرستاری متفاوت خواهد بود. ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا برای کسب مدرک LPN یا LVN مستلزم کمترین میزان آموزش رسمی، یک برنامه آموزشی یک یا دو ساله است. در حالی که افرادی که علاقه مند به تبدیل شدن به پرستاران حرفه ای هستن باید یک برنامه کارشناسی ارشد رو انتخاب کنن.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل BSN در آمریکا برای دانشجویان بین المللی

الزامات ریز نمرات تمام مدارک از جمله ریز نمرات رسمی باید به زبان انگلیسی باشن. در شرایطی که اصل مدارک به زبانی غیر از انگلیسی صادر شده باشه، ترجمه های رسمی انگلیسی هم باید ارائه بشن.

ارزیابی WES مورد نیازه و GPA باید حداقل 3 یا بیشتر در مقیاس 4 در موضوعات مرتبط مانند زیست شناسی، آناتومی، بهداشت ، شیمی، دوره های پیش پرستاری و غیره باشه.

نمره آزمون استاندارد – SAT / ACT نمره شما در بخش ریاضیات و علوم آزمون های استاندارد SAT یا ACT  بسیار مهمه. کالج های رقابتی تر ممکنه تقاضای نمره آزمون موضوعی SAT مثلا شیمی و / یا زیست شناسی رو هم داشته باشن. نمره SAT خوب معمولا یه چیزی بین 1440-1560 می تونه باشه. در مورد ACT هم نمره خوب معمولا تو بازه 32 تا 35 در نظر گرفته می شه.

آزمون مهارت زبان انگلیسی – آیلتس 6.6  یا تافل 100 مورد نیازه

بیانیه شخصی و توصیه نامه هم مورد نیازه. دانشجو باید شواهدی مبنی بر در اختیار داشتن منابع مالی ارائه بده که برای پوشش هزینه های کل برنامه ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا کافی باشه.

ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

شرایط مورد نیاز برای تحصیل MSN در آمریکا برای دانشجویان بین المللی

  • مدرک لیسانس پرستاری از یک برنامه معتبر و به رسمیت شناخته شده توسط ACEN (NLN) یا ACICS یا CCNE
  • مجوز RN در ایالت / منطقه یا محلی از ایالات متحده که در آن دانشجو الزامات بالینی رو تکمیل می ‌کنه
  • GPA 3.0 یا بالاتر در مقطع کارشناسی
  • مصاحبه قبل از پذیرش. در صورتی که متقاضی خارج از آمریکا باشه، ممکنه مصاحبه به صورت تلفنی یا اینترنتی هم انجام بشه
  • نمرات رسمی آزمون GRE 
  • آزمون مهارت زبان انگلیسی – آیلتس (6.5) / تافل (100)
  • دوره پیش نیاز آمار در 10 سال گذشته با نمره B- یا بهتر
  • سه توصیه نامه که نشون دهنده ظرفیت و پتانسیل متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از هر یک از موارد زیره: مدیر یا یکی از اعضای هیئت علمی از آخرین برنامه دانشگاهی (در صورتی که متقاضی در 5 سال گذشته دانشجوی پرستاری بوده) یا از یک کارفرمای اخیر و یا شخصی که می تونه در مورد کار حرفه ای متقاضی صحبت کنه
  • یک مقاله تایپ شده (حداقل 500 کلمه) که فلسفه و دیدگاه شما در مورد پرستاری رو بیان می کنه. همچنین دلایل تمایل به تحصیل در تخصص مورد نظرتون؛ آنچه از برنامه کارشناسی ارشد انتظار دارید؛ و اهداف شغلی آینده شما رو هم تبیین می کنه

دوره های پرستاری در آمریکا برای دانشجویان بین المللی

برنامه های آموزشی LPN و LVN

آموزش سطح ابتدایی برای پرستاران عملی دارای مجوز و پرستاران حرفه ای دارای مجوز رو می شه از طریق برنامه های آموزشی 1 ساله ارائه شده در مدارس فنی (technical schools)، مدارس حرفه ای (vocational schools) یا دانشکده های محلی (community colleges) دریافت کرد. برنامه های LPN / LVN شامل کلاس و تمرین بالینی عملی در بیمارستان یا کلینیک می شن. دوره های معمول شامل آناتومی، کمک های اولیه، تغذیه و فیزیولوژی هستن.

کاردانی پرستاری

برای تبدیل شدن به یک RN، نامزدها باید حداقل یک مدرک کاردانی پرستاری (ADN) داشته باشن. تکمیل این برنامه به فارغ التحصیلان این امکان رو می ده که در آزمون صدور مجوز برای تبدیل شدن به RN شرکت کنن. دوره های رایج شامل آناتومی، تغذیه، مراقبت از بزرگسالان و شیوه های پزشکیه.

لیسانس پرستاری

برنامه های مدرک لیسانس علوم در پرستاری (BSN) به دانشجویان بین المللی متقاضی ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا این امکان رو می ده که در مورد ارائه مراقبت و کسب تجربه کاری در زمینه پرستاری و پزشکی آموخته های مورد نیازشون رو کسب کنن. دوره های رایج شامل رشد انسانی و مراقبت های بهداشتی، تئوری پرستاری، شیمی و مراقبت از نوزادان می شه.

فوق لیسانس پرستاری

گروه دیگه ای از پرستاران ثبت شده، که به عنوان پرستار حرفه ای پیشرفته شناخته می شن، باید یک برنامه کارشناسی ارشد در رشته پرستاری (MSN) رو تکمیل کنن. برخی از برنامه های MSN تنها متقاضیان رو از بین RN های دارای مجوز می پذیرن. پرستاران حرفه ای پیشرفته شامل پرستار ماما، پرستار بیهوشی، متخصص پرستار بالینی و متخصص پرستاری می شن. دوره های تحصیلی در دوره های کارشناسی ارشد پرستاری متفاوتن چون معمولاً روی حوزه تمرکز و تخصص متمرکز هستن.

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل در آمریکا

ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

سوالات متداول ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در آمریکا چقدره؟

هزینه لیسانس پرستاری (BSN) می تونه در حد هزینه های هر مدرک چهار ساله دیگه ای تو آمریکا باشه. به گزارش یو اس نیوز، متوسط ​​هزینه شهریه برای یک مرکز آموزشی دولتی چهار ساله 9687 دلار و برای یک مرکز آموزشی خصوصی چهار ساله 35087 دلاره.

ادامه تحصیل پرستاری در آمریکا چند سال طول می کشه؟

برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت شده (RN)، به حداقل مدرک کاردانی نیاز دارید که معمولاً دو سال طول می کشه تا تکمیل بشه و پس از اون باید تو آزمون NCLEX قبول بشید. در مورد BSN یا لیسانس پرستاری، این دوره ها سه سال تمام وقت طول می کشن.

می تونم برای تحصیل در رشته پرستاری در آمریکا بورس تحصیلی بگیرم؟

پرستاران مشتاقی که از سرتاسر جهان برای ادامه تحصیل به ایالات متحده میان، اغلب می تونن در حین اخذ مدرک تحصیلی، بورسیه تحصیلی، کمک هزینه و حتی فرصت های تحصیلی کاری هم پیدا کنن.

آیا می تونم بدون تافل یا آیلتس در آمریکا در رشته پرستاری تحصیل کنم؟

بله، تحصیل در ایالات متحده بدون تافل و آیلتس امکان پذیره اما شرایطی داره. شما باید تحصیلات متوسطه خودتون رو با زبان انگلیسی به عنوان رسانه آموزشی به پایان رسونده باشید یا اینکه تحصیلات خودتون رو در یک کشور انگلیسی زبان برای مدت معینی دنبال کرده باشید.

دانشکده پرستاری شماره 1 جهان کجاست؟

طبق رتبه بندی اخیر QS، دانشکده پرستاری دانشگاه پنسیلوانیا (Penn Nursing) همچنان رتبه اول دانشکده های پرستاری در جهان رو داره.

حقوق یک پرستار در آمریکا چقدره؟

در ایالات متحده به طور کلی، میانگین حقوق پرستار ثبت شده 82750 دلار و میانه (صدک 50) 77600 دلاره. کالیفرنیا، با حقوق متوسط 124000 دلار، پردرآمدترین ایالت برای پرستارهاست.

راحت ترین دانشکده پرستاری آمریکا برای پذیرش کدومه؟

دانشگاه کنتاکی

با نرخ پذیرش 96٪، این دانشگاه به عنوان یکی از آسان ترین دانشکده های پرستاری برای ورود رتبه بندی می شه. متقاضیان باید درخواست آنلاین برای پذیرش در دانشگاه رو تکمیل کنن و رشته پیش پرستاری (pre-Nursing) رو به عنوان رشته انتخابی درج کنن.

کدوم ایالت ها تو آمریکا بیشتر به پرستار نیاز دارن؟

  • کالیفرنیا
  • تگزاس
  • نیویورک
  • فلوریدا
  • پنسیلوانیا
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها