مقالات

تحصیل در آمریکا با لاتاری

تحصیل در آمریکا با لاتاری

تو این مقاله می خوایم در مورد موضوع تحصیل در آمریکا با لاتاری صحبت کنیم. در واقع وقتی شما تو لاتاری آمریکا برنده می شید، می تونید برای دریافت ویزای آمریکا و گرین کارت تون اقدام کنید. در نهایت بعد از اینکه این مراحل رو پشت سر گذاشتید، می تونید تحصیل در آمریکل با لاتری رو تجربه کنید.

شرایط لاتاری آمریکا برای ایران

لاتاری آمریکا یا برنامه  DV به افرادی که در ایران متولد شدن اجازه می ده بدون توجه به محل زندگی شون تو این برنامه شرکت کنند. ایران به عنوان یک کشور واجد شرایط در لیست لاتاری آمریکا قرار داره. افرادی که واجد شرایط باشن، می تونن تو این قرعه کشی شرکت کنن. البته باید دقت داشته باشید که در سال های اخیر بسیاری از برندگان لاتاری آمریکا از ایران، به دلیل نداشتن مشاوره مناسب، موفق به دریافت ویزای آمریکا نشدن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا

تحصیل در آمریکا با لاتاری

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

توجه داشته باشید که برای اپلای لاتاری آمریکا و در نهایت تحصیل در آمریکا با لاتاری، متولدین ایران حتما باید پاسپورت بین المللی معتبر داشته باشن. هیچ گونه اقدامی برای تحصیل در آمریکا با لاتاری بدون مشخصات پاسپورت افراد قابل ارسال نیست. ممکن است برای شما سخت به نظر برسد، اما برنده شدن شما را از طریق جزئیات پاسپورت تضمین می کند.

سن متقاضی تحصیل در آمریکا با لاتاری باید بیش از 18 سال باشه.

کلیه متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشن.

برای متقاضیان ایرانی، مدرک دبیرستان با گرایش نظری به عنوان آموزش واجد شرایط در نظر گرفته می شه.

متقاضیان ایرانی که دوره دبیرستان نظری رو گذروندن، باید سال پیش دانشگاهی رو هم گذرونده باشن.

دوره های مکاتبه ای برای متقاضیان ایرانی تحصیل در آمریکا با لاتاری ، معتبر در نظر گرفته نمی شن.

سایر انواع مدارک تحصیلی متوسطه ایرانی به صورت موردی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

یا

باید 2 سال سابقه کار در 5 سال گذشته پس از یادگیری حرفه ای که تو دبیرستان یاد گرفتید داشته باشید و این باید توسط DOL (وزارت کار آمریکا) تایید بشه.

داشتن بیش از یک زن یا شوهر به طور همزمان ازدواج چندهمسری نامیده می شه و طبق قوانین آمریکا غیرقانونیه.

فقط یک همسر مجاز به ورود به فرم درخواست لاتاری خواهد بود.

قرار مصاحبه برندگان منتخب ایرانی به دلایلی غیر از موارد اورژانسی جدی پزشکی یا مشابه قابل تغییر نیست.

از برندگان ایرانی درخواست می شه معاینه پزشکی خودشون رو در ترکیه انجام بدن. دستورالعمل های سفارت آمریکا در آنکارا رو در این مورد دنبال کنید.

دولت آمریکا ازدواج های نیابتی رو به رسمیت می شناسه، اما تنها در صورتی که بتنید ثابت کنید که ازدواج واقعا انجام شده.

طلاق رجعی توسط آمریکا به رسمیت شناخته نمی شه. اگه متقاضی طلاق رجعی در ایران دریافت کرده باشد، باید طلاق قطعی شده و در شناسنامه ثبت بشه.

دقت داشته باشید که برنده شدن در لاتاری آمریکا مستقیماً به شما ویزای آمریکا رو نمی ده، اما بهتون این امکان رو می ده با استفاده از فرم درخواست آنلاین ویزای DS-260 درخواست بدید. شما باید واجد شرایط بودن خودتون رو برای دریافت ویزای آمریکا در زمان مصاحبه ویزا اثبات کنید.

پس از ارسال فرمDS-260 ، از صفحه پرینت بگیرید چون در روز مصاحبه لازم تون می شه.

همه برندگان باید یک سوگندنامه حمایت (affidavit of support) از طریق فرم I-134 که توسط دارنده LPR (اقامت دائم و قانونی) یا شهروند ایالات متحده امضا شده باشه رو ارائه بدن.

در صورتی که اسپانسر ندارید، باید در بدو ورود شغل و بودجه کافی برای گذران زندگی در آمریکا بدون نیاز به کمک بودجه عمومی رو داشته باشید.

DV 2024 برنامه بعدی لاتاری ویزای آمریکاست که ایرانی ها می تونن توش شرکت کنن.

در مورد فرم DS-260 برای متقاضیان توجه داشته باشید که:

سفارت ایالات متحده در آنکارا تنها مکانی در ترکیه است که می تونید اونجا مصاحبه ویزای تحصیل در آمریکا با لاتاری رو انجام بدید. متقاضیان تحصیل در آمریکا با لاتاری که مایل به مصاحبه در ترکیه هستن، می تونند استانبول رو به عنوان محل مصاحبه خودشون انتخاب کنن. با این حال، مصاحبه ها در آنکارا، ترکیه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی اپلای آمریکا پاییز 2023

نحوه اپلای برای تحصیل در آمریکا با لاتاری

نحوه اپلای برای تحصیل در آمریکا با لاتاری

اما چطور باید برای تحصیل در آمریکا با لاتاری آمریکا اقدام کنیم؟ اول از همه باید کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا یک گوشی هوشمند بزرگ متصل به اینترنت داشته باشید. دولت آمریکا دیگه فرآیند لاتاری آمریکا رو کاملاً از طریق اینترنت انجام می ده. ثانیاً همه متقاضیان باید مشخصات پاسپورت بین المللی معتبر و منقضی نشده خودشون رو دم دست داشته باشن. شما باید نام خودتون رو به همراه شماره گذرنامه، تاریخ انقضای پاسپورت و جزئیات کشور/مرجع صدور ارائه بدید. اگه پاسپورت ندارید نمی تونید برای تحصیل در آمریکا با لاتاری اقدام کنید. اگه ی پناهنده هستید، از گواهی پناهندگی تون برای اثبات این موضوع استفاده کنید.

مراحل اپلای برای تحصیل در آمریکا با لاتاری

مرحله 1: دستورالعمل های مربوط به گرین کارت آمریکا رو مطالعه کنید. (ممکنه این دستورالعمل ها به زبان های زیادی موجود باشن، اما تنها دستورالعمل به زبان انگلیسی رسمیه.)

مرحله 2: اگه واجد شرایط هستید و لاتاری هم برای پذیرش باز شده، یک فایل عکس دیجیتال جدید از خودتون با مشخصات عکس پاسپورت برای ویزای آمریکا تهیه کنید.

مرحله 3: به وب سایت رسمی لاتاری ویزای آمریکا مراجعه کنید.

مرحله 4: کد کپچا رو پر کنید و فرم رو دریافت کنید.

مرحله 5: تمام فیلدها رو فقط با حروف انگلیسی پر کنید. مسیری رو که عکس دیجیتال شما تو رایانه شخصی تون قرار داره رو مشخص کنید و عکس رو ارسال کنید.

مرحله 6: مشخصات وارد شده به شما نشون داده می شه. در صورتی که مشکلی وجود داشت از دکمه بازگشت ویژه برای اصلاح موارد استفاده کنید. اگه همه چیز درست بود، دکمه ارسال رو کلیک کنید.

مرحله 7: صفحه موفقیت عملیات برای شما را نمایش داده می شه. از این صفحه پرینت بگیرید یا اطلاعاتش رو یادداشت کنید. برای بررسی نتایج لاتاری آمریکا در سال آینده به شماره تاییدیه تون نیاز خواهید داشت. این شماره تأیید به عنوان رمز عبور شما برای بررسی آنلاین نتایج شما عمل می کنه.

مرحله 8: تاریخ تولد کشور به تقویم ایرانی قابل استفاده نیست. تاریخ تولدتون رو حتما باید به سبک آمریکایی وارد کنید.

مرحله 9: سعی نکنید مشخصات پاسپورت منقضی شده رو تو فرم درخواست لاتاری آمریکا وارد کنید. سیستم این مشخصات رو رد خواهد کرد.

مرحله 10: تا زمانی که “صفحه موفقیت” رو با نام و “شماره تایید” مشاهده نکردید، کارتون هنوز تموم نشده.

بیشتر بخوانید: اپلای رایگان دانشگاه های آمریکا

نکات تکمیلی اپلای تحصیل در آمریکا با لاتاری

نکات تکمیلی اپلای تحصیل در آمریکا با لاتاری

در واقع گرفتن ویزای آمریکا وتحصیل در آمریکا با لاتاری اونطوری که ساید همه فکر می کنن کار ساده ای نیست و نیاز به مشاوره مناسب داره. لاتاری قوانین سختگیرانه ای داره و تصمیم اتخاذ شده در زمان مصاحبه ویزا توسط افسران مهاجرت هم قابل اعتراض نخواهد بود.

کسانی که برای برنامه های لاتاری آمریکا در سال گذشته انتخاب نشده باشن هم می تونن باز هم برای تحصیل در آمریکا از طریق لاتاری اقدام کنن.

برندگان لاتاری فعلی که امیدی به قبول شدن تو مصاحبه ویزای آمریکا ندارن هم می‌تونن درخواست خودشون رو برای شرکت تو لاتاری برای سال آینده دوباره ارسال کنن.

فرم اپلای برای لاتاری آمریکا فقط به زبان انگلیسی ارائه می شه و باید با استفاده از فونت های انگلیسی پر بشه.

هر شخص می تونه تنها یک فرم درخواست لاتاری رو به عنوان متقاضی اصلی برای تحصیل در آمریکا با لاتاری ارسال کنه. در صورتی که بیش از یک ورودی با نام شخص به عنوان متقاضی اصلی به سیستم ارسال بشه، سیستم پیامی رو نشون می ده مبنی بر اینکه یک رکورد قبلا برای این شخص ایجاد شده.

زوج های متاهل می تونن در صورتی که هر دو واجد شرایط لازم باشن، دو تا درخواست جداگانه برای لاتاری آمریکا ارسال کنن. هر کدوم از زوجین که برنده بشه و تمام شرایط رو برآورده کنه، هر دو واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده و تحصیل در آمریکا با لاتاری خواهند بود. در صورتی که هر دو به عنوان برنده انتخاب بشن، کسی که شایستگی بیشتری داره باید درخواستش رو پردازش کنه و شخص دیگه باید فرایند پردازش بیشتر رو متوقف کنه.

مشخصات فرزندان واجد شرایط خودتون را با توجه به ترتیب تولدشون به همراه عکس و همچنین مشخصات و فایل تصویری همسر خودتون رو هم باید تو درخواست شرکت تو لاتاری آمریکا وارد کنید.

فرم درخواست لاتاری آمریکا  در وب سایت رسمی قرعه کشی DV در طول دوره ثبت نام، معمولاً در سه ماهه آخر سال ارائه می شه.

برنده شدن تو لاتاری آمریکا فقط برای برنامه سال مالی اقدام شده معتبر خواهد بود.

برای اپلای لاتاری آمریکا باید اینجا اقدام کنید

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ویزای تحصیلی آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا با لاتاری

شرایط تحصیل در آمریکا با لاتاری

برندگان لاتاری آمریکا از طریق انتخاب نام تصادفی کامپیوتری از میان رکوردهای ارسال شده انتخاب خواهند شد. برای شرکت تو این لاتاری، تحصیلات / تجربه کاری و کشور محل تولد برای برآوردن شرایط واجد شرایط بودن مهم هستن.

1. باید در یک کشور واجد شرایط متولد شده باشید. (ایران واجد شرایط هست.)

2. داشتن پاسپورت بین المللی ضروریه یا باید برای اثبات وضعیت پناهندگی آماده باشید.

3. باید سطح تحصیلات مورد نیاز رو با موفقیت به پایان رسونده باشید. یا سابقه کار کافی داشته باشید.

4. سن باید بالاتر از 18 سال باشه.

5. به عنوان یک برنده منتخب باید بودجه کافی برای گذران زندگی در آمریکا رو داشته باشید یا باید یک شخص حامی یا اسپانسر داشته باشید.

دقت داشته باشید که همه شرکت کنندگان باید جزئیات پاسپورت بین المللی معتبر خودشون روتو فرم درخواست لاتاری آمریکا ارائه بدن. لازم نیست افراد تحت تکفل گذرنامه داشته باشن.

کشور محل تولد

طبق دستورالعمل های تحصیل در آمریکا از طریق لاتاری، تولد فرد باید در یکی از کشورهای واجد شرایط اتفاق افتاده باشه. افراد غیر واجد شرایط که با فردی که بومی یک کشور واجد شرایطه ازدواج کردن می تونن با ادعای کشور واجد شرایط همسرشون تو لاتاری آمریکا شرکت کنن. در صورت انتخاب به عنوان برنده و دریافت ویزا برای مهاجرت به آریکا، هر دو نفر باید با هم وارد آمریکا بشن تا بتونن گرین کارت دریافت کنند و به تحصیل در آمریکا با لاتاری بپردازن.

محدودیت سنی

برای رسیدن به سطح تحصیلات مورد نیاز، متقاضی باید به 18 سال رسیده باشه. محدودیت سنی از سمت سنین بالا برای شرکت کنندگان اعمال نمی شه، اگرچه برندگان منتخب باید متعاقبا معاینات پزشکی رو برای دریافت موفق ویزای آمریکا پشت سر بگذارن.

تحصیلات / سابقه کار مورد نیاز

باید دیپلم دبیرستان رو پس از تحصیل در دبیرستان و به طور کلی به مدت 12 سال با موفقیت رو تکمیل کرده باشید یا باید 2 سال سابقه کار در 5 سال گذشته پس از دنبال کردن یک حرفه داشته باشید. و دوره های تحصیلی و کاری باید الزامات پایگاه داده آنلاین وزارت کار ایالات متحده رو برآورده کنن. موفق شدن به گرفتن ویزای آمریکا و تحصیل در آمریکا با لاتاری، با نشون دادن تجربه کاری بسیار نادره.

بیشتر بخوانید: ویزای همراه آمریکا

هزینه های لاتاری آمریکا

افراد مجرد

افراد مجرد مجاز به ارسال تنها یک رکورد به عنوان متقاضی مجرد با نام خودشون به عنوان متقاضی اصلی خواهند بود.

برای شرکت در لاتاری آمریکا لازم نیست متاهل باشید.

افراد متاهل

کشور آمریکا نظام خانواده ازدواج چند همسری رو نمی پذیره و تنها ازدواج های تک همسری رو به رسمیت می شناسه. در صورتی که متقاضی بیش از یک همسر داشته باشه، اجازه شرکت در این قرعه کشی و تحصیل در آمریکا با لاتاری رو نخواهد داشت.

فرد متاهل باید مشخصات همسر و تمام فرزندان مجرد و زیر 21 سالش رو هم تو فرم درخواست وارد کنه. این شامل فرزندان ازدواج قبلی شما و فرزندان ازدواج قبلی همسر شما و فرزندانی که سرپرستی شون رو به عهده گرفتید هم  خواهد بود. البته فرزندانی که دارای LPR یا شهروند ایالات متحده هستن، نباید در فرم درخواست همراه با متقاضی اصلی گنجونده بشن.

در صورتی که هم زن و هم واجد شرایط تصحیل در آمریکا با لاتاری بودن، زوج های متاهل می تونن هر دو درخواست شون رو برای کل خانواده از جمله فرزندان واجد شرایط ارسال کنن.

• در صورتی که به صورت مادام العمر از ورود به ایالات متحده منع شدید، برای تحصیل در آمریکا با لاتاری اقدام نکنید.

• پدر، مادر، برادر، خواهر، عمو، عمه، مادربزرگ، پدربزرگ و سایر بستگان نمی تونن به عنوان افراد تحت تکفل تو فرم درخواست لاتاری آمریکا درج بشن. برنامه لاتاری آمریکا تنها برای زن، شوهد و فرزندان واجد شرایط اون ها در نظر گرفته شده.

• اگه همسر یا فرزندان خودتون رو در فرم درخواست وارد نکرده باشید، در صورت انتخاب به عنوان برنده، رد خواهید شد.

• در صورتی که از طریق ازدواج های جعلی به کسی کمک کنید تا ویزای آمریکا رو بگیرد، یک جرم قابل مجازات شناخته می شه. همچنین شما به مدت 99 سال از ورود به آمریکا منع خواهید شد.

• در صورتی که متقاضی اصلی تحصیل در آمریکا با لاتاری که به عنوان برنده انتخاب شده فوت کرده باشه، افراد تحت تکفل به طور خودکار از قرعه کشی حذف می شن و نمی تونن ویزای آمریکا رو مطالبه کنن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

هزینه های لاتاری آمریکا

هزینه های لاتاری آمریکا

ثبت نام برای شرکت تو لاتاری آمریکا رایگانه. تنها در صورتی که به عنوان برنده انتخاب بشید، باید هزینه های پردازش و سایر هزینه های مربوطه رو پرداخت کنید.

پرداخت فقط از طریق وب سایت رسمی انجام می شه.

کسانی که زمان رسیدگی به ویزا واجد شرایط شناخته نمی شن، ویزا و هزینه های پردازش ویزا رو از دست خواهند داد.

هزینه پردازش ویزا برای هر برنده 330 دلار آمریکاست.

سوالات رایج تحصیل در آمریکا با لاتاری

چطور می تونم شانس خودم راوبرای برنده شدن تو لاتاری آمریکا افزایش بدم؟

بهترین راه برای افزایش شانس موفقیت، ثبت نام همه اعضای خانواده واجد شرایط در لاتاریه.

برندگان لاتاری آمریکل چطوری انتخاب می شن؟

برندگان لاتاری آمریکا به طور تصادفی و توسط یک برنامه کامپیوتری انتخاب می شن. تعداد مشخصی ویزا به هر منطقه از جهان اختصاص پیدا می کنه.

بعد از برنده شدن تو لاتاری آمریکا چقدر طول می کشه تا گرین کارت مون رو دریافت کنیم؟

برندگان لاتاری آمریکا ظرف 7 ماه پس از درخواست اولیه اعلام می شن. پردازش ویزا پس از اعلامیه برنده ها 7 ماه دیگه طول می کشه.

آیا قرعه کشی لاتاری آمریکا واقعا تصادفیه؟

شرکت تو لاتاری گرین کارت آمریکا رایگانه. انتخاب به صورت تصادفی و توسط کامپیوتر انجام می شه.

پردازش لاتاری آمریکا چقدر طول می کشه؟

در صورت انتخاب شدن، باید تمام الزامات فرآیند درخواست گرین کارت رو تکمیل کنید. پس از تکمیل این مرحله، باید منتظر بمونید تا سفارت آمریکا درخواست ویزای شما رو بررسی کنه. این پروسه از مراحل اولیه لاتاری تا مهاجرت حدود 2 سال طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

مرحله بعدی پس از برنده شدن تو لاتاری گرین کارت چیه؟

در صورتی که تو لاتاری انتخاب شدید، باید با استفاده از فرم DS-260 برای گرین کارت درخواست بدید.

هزینه لاتاری گرین کارت چقدره؟

قبل از مصاحبه، هر متقاضی باید هزینه ویزای لاتاری گرین کارت رو پرداخت کنه. هزینه برای هر نفر 330 دلاره. این هزینه غیر قابل استرداده، چه ویزا صادر بشه چه نشه.

چطور متوجه بشید که تو مصاحبه مهاجرت موفق شدید یا نه؟

در صورتی که مصاحبه به خوبی انجام بشه، دولت آمریکا پرونده گرین کارت شما رو تایید می کنه. در بسیاری از موارد، افسر مصاحبه کننده به شما اطلاع می دهه که پرونده شما تو مصاحبه تایید شده یا نه! می تونید انتظار داشته باشید که گرین کارت خودتون رو حدود 2 تا 3 هفته پس از تایید پرونده تون دریافت کنید.

اگه تو لاتاری ویزای DV انتخاب نشدید چطور؟

در صورتی که برای لاتاری گرین کارت امسال انتخاب نشدید، می تونید سال آینده دوباره شانس تون رو امتحان کنید.

آیا یک مهاجر غیرقانونی می تونه برای تحصیل در آمریکا با لاتاری اقدام کنه؟

هر کسی که از یک کشور واجد شرایط باشه و شرایط تحصیلی و مالی لازم رو داشته باشه می تونه برای تحصیل در آمریکا با لاتاری اقدام کنه.

آیا زن و شوهر می تونن جداگانه تو لاتاری آمریکا ثبت نام کنن؟

بله، یک زوج متاهل می تونن جداگانه برای لاتاری آمریکا اقدام کنن و در صورت انتخاب یکی از زوجین، دیگری هم مستحق دریافت کارت اقامت دائم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تحصیل MBA در آمریکا

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

آیا برای شرکت تو لاتاری سال 2024 گذرنامه لازمه؟

بله. در صورتی که اطلاعات گذرنامه تون رو حین درخواست ارائه ندید و بعداً مشخص بشه که از شرایط داشتن گذرنامه معاف نیستید، ممکنه از برنامه تحصیل در آمریکا با لاتاری حذف بشید.

به برندگان لاتاری آمریکا چطور اطلاع داده می شه؟

هیچ نامه یا اطلاعیه ای برای شما ارسال نخواهد شد که به شما اطلاع بده که “برنده شدید” یا نشدید. تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا درخواست تون موفق بوده یا نه، استفاده از بررسی الکترونیکی وضعیت ورودی تون با استفاده از کد تاییدیه ثبت نام تونه.

ثبت نام لاتاری 2024  از کی شروع می شه؟

ثبت نام برای لاتاری گرین کارت سال 2024 به طور رسمی از 6 اکتبر 2022 آغاز می شه.

آیا می تونم از عکس قدیمی برای ثبت نام تو لاتاری آمریکا استفاده کنم؟

عکس ارسالی برای تحصیل در آمریکا با لاتاری نباید بیش از شش ماه از گرفتنش گذشته باشه و باید با ظاهر فعلی شما مطابقت داشته باشه. بنابراین، از تصاویر مربوط به سال گذشته شرکت تو لاتاری آمریکا استفاده نکنید. مقامات آمریکایی با دقت عکس های متقاضیان تحصیل در آمریکا با لاتاری رو بررسی می کنن. ثبت نام با عکس قدیمی منجر به رد صلاحیت شما خواهد شد.

مشاوران اپلای فور فری افرادی مثل خود شما هستن که این مسیر رو قبلا با موفقیت پشت سر گذاشتن و حالا آمادن تا دانش و تجربیات شون رو با شما به اشتراک بگذان. پس بیشتر از این زمان و انرژی تون رو برای راه هایی مه به موفقیت منجر نمی شن تلف نکنید و همین امروز با اپلای فور فری تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها