مقالات

شرایط تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل در فرانسه

فرانسه در رتبه سوم نوآورترین کشورهای جهان قرار داره. همچنین در میان سه مقصد برتر تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هم هست. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به دونستن شرایط تحصیل در فرانسه هستن.

مدارک لازم برای تحصیل در فرانسه

علاوه بر ارائه مدارک ضروری، مهارت زبان فرانسه یا انگلیسی برای دانشجویان بین المللی  متقاضی تحصیل در فرانسه الزامیه.

شرایط تحصیل در فرانسه

شرایط عمومی زبان برای تحصیل در دوره کارشناسی

زبان فرانسه زبان اصلی آموزش در دانشگاه های این کشوره. به همین دلیل، متقاضیان تحصیل در فرانسه به عنوان دانشجویان بین المللی باید مهارت خودشون رو در زبان فرانسه نشون بدن. اگه این اتفاق نیفته، مجبور خواهید بود تو دروس زبان فرانسه شرکت کنید و سپس به هر حال در یکی از این امتحانات زیر شرکت کنید:

  • TCF – Test de connaissance du français
  • Common European Framework of Reference for Languages exam
  • DELF (Diplôme d’Etudes en Langue Française) and DALF (Diplôme Approfondi de Langue Française)

حداقل نمره لازم تو این امتحاتان در مورد هر دانشگاه متفاوته، بنابراین باید وب سایت رسمی دانشگاه رو برای شرایط آزمون بررسی کنید. برای مثال، در سوربن، نمره قابل قبول برای TCF B2 هست. در دانشگاه PSL، سطح DALF C1 مورد نیازه.

در مورد تسلط به زبان انگلیسی، اکثر دانشگاه ها متقاضیان خودشون رو ملزم به دریافت مدرک آیلتس یا تافل نمی کنن. باز هم این بستگی به دانشگاه داره. مثلا در مورد دانشگاه PSL، متقاضیان باید حداقل نمره کمبریج C1 رو داشته باشن.

بیشتر بخوانید: تحصیل در فرانسه – فرایند اپلای، هزینه و بورسیه ها

شرایط تحصیل در فرانسه

شرایط عمومی زبان برای تحصیلات تکمیلی

متقاضیان تحصیلات تکمیلی هم باید در آزمون مهارت زبان فرانسه شرکت کنن. به عنوان مثال، در سوربن، متقاضیان کارشناسی ارشد باید TCF C1 رو داشته باشن. در دانشگاه PSL، نتایج DALF/DELF باید C1 یا B2 باشه. با توجه به اینکه حداقل نمرات در هر دانشگاه متفاوه، همیشه باید به وب سایت رسمی خود دانشگاه مراجعه کنید.

نکته جالب در مورد دانشگاه های فرانسه اینه که دوره های تحصیلات تکمیلی زیادی رو به زبان انگلیسی ارائه می دن. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید که متقاضی تحصیل در چنین دوره هایی هستید، برای تحصیل در فرانسه باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید.

نمرات لازم نیست در مقایسه با الزامات سایر کشورها چندان بالا باش. این مطلب رو الزامات زبان در سوربن نشون می ده. متقاضیان تحصیلات تکمیلی می تونن با نمرات زیر (حداقل) پذیرش بشن:

• TOEFL iBT = 76

• تافل (با کامپیوتر) = 230

• تافل (کاغذ) = 550

• آیلتس = 6

• امتحان کمبریج = C

• تست پیشرفته کمبریج = B

در دانشگاه PSL، شرط زبان انگلیسی برای متقاضیان فارغ التحصیل حداقل C1 برای آزمون کمبریجه.

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های فرانسه

شرایط اپلای (کارشناسی)

در این قسمت به شرایط اپلای برای تحصیل در فرانسه به عنوان یک دانشجوی بین المللی اشاره می کنیم. متقاضیان علاقه مند باید درخواست خودشون رو از طریق Parcoursup که بستر ملی برای پیش ثبت نام در سال اول تحصیلات عالی در فرانسه هست رو بررسی کنند.

مدارکی که معمولاً از دانشجویان بین المللی درخواست می شه:

• دیپلم دبیرستان/گواهی تحصیلات متوسطه (ترجمه شده به فرانسوی)

• کپی شناسنامه

• کاور لتر (Cover Letter)

• رزومه/رزومه

ثبت نام تو Parcoursup رایگانه. با این حال، ممکنه نیاز به پرداخت هزینه پردازش به مبلغ 113 دلار (100 یورو) داشته باشید.

شرایط تحصیل در فرانسه

بیشتر بخوانید: مشاوره اپلای فرانسه

شرایط اپلای (تحصیلات تکمیلی)

همون شرایط عمومی برای متقاضیان دوره کارشناسی اینجا هم مورد نیازه. البته به جای دیپلم دبیرستان باید کپی مدرک لیسانس خودشون رو ارائه بدن.

دانشگاه ها معمولاً به مدارک بیشتری از متقاضیان تحصیلات تکمیلی نیاز دارن. به همین دلیل، باید لیست کامل مدارک مورد نیاز رو تو وب سایت پذیرش خود دانشگاه بررسی کنید.

به عنوان مثال، در دانشگاه PSL، متقاضیان تحصیلات تکمیلی باید مدارک زیر رو ارسال کنن:

بیانیه شخصی که شامل اهداف شخصی و شغلی شما می شه

• مراجع یا توصیه نامه های تحصیلی

• گواهی های حرفه ای

• نمونه کار شخصی (پایان نامه، پروژه تحقیقاتی)

• اسنادی مبنی بر اینکه دوره های کارآموزی یا تجربیات حرفه ای داشته اید

• پیشنهاد قرارداد کار مطالعاتی

• آزمون ورودی (برخی برنامه ها)

علاوه بر این، هنگام ارسال این مقالات، باید هزینه درخواست 56 دلار (50 یورو) رو هم بپردازید.

در سوربن، مدارک مورد نیاز اضافی به طور قابل توجهی کمترن. اکثر برنامه ها فقط به انگیزه نامه و پروپوزال پایان نامه دو صفحه ای نیاز دارن. در مقایسه با سایر دانشگاه‌ های فرانسه، سوربن در این مورد هزینه ای هم دریافت نمی کنه.

محدیت سنی تحصیل در فرانسه

تنها شرط موجود در مورد محدودیت سنی تحصیل در فرانسه اینه کع شما باید بالای 18 سال سن داشته باشید.

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

اگه می خواید تو فرانسه زندگی و تحصیل کنید اما فرانسوی صحبت نمی کنید، هنوز گزینه هایی پیش روی شما هست. برنامه های کوتاه مدت و مدارک کامل به زبان انگلیسی در سراسر فرانسه برای کسانی که مهارت های زبانی فرانسه ندارند در دسترسه.

شرایط تحصیل در فرانسه

سوالات متداول شرایط تحصیل در فرانسه

آیا دانشجویان بین المللی می تونن تو فرانسه تحصیل کنن؟

اگه می خواید تو کشوری تحصیل کنید که از هر نظر متنوعه و از شهرت علمی عالی برخورداره، فرانسه کشور مناسب شماست. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهانه که یک محیط عالی رو برای همه دانشجویان بین المللی ارائه می ده.

آیا شریط برای دانشجویان بین المللی در فرانسه سخته؟

اپلای کردن برای یک دانشگاه فرانسوی می تونه یک کم سخت باشه چون اکثر دانشگاه ها شرایط پذیرش سختگیرانه ای دارن. اما از طرفی، پذیرش به این معنیه که شما اکنون بخشی از حلقه نخبگان دانشجویان بین المللی در فرانسه هستید. با این تمایز چشمگیر، می تونید مطمئن باشید که تحصیلات تون رو با خاطراتی درخشان به پایان می رسونید.

آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟

فرانسه ممکنه به اندازه آلمان برای تحصیلات عالی مقرون به صرفه در سطح جهانی شناخته نشده باشه، اما دانشجویان بین المللی می تونن بدون در نظر گرفتن ملیت شون تحت شرایطی به صورت رایگان (یا با هزینه بسیار کم) در فرانسه نیز تحصیل کنن.

آیا برای ویزای تحصیلی فرانسه آیلتس لازمه؟

اگه نامه پذیرش دانشگاه در فرانسه رو دارید که نیازی به آیلتس نداره، می تونید برای ویزای دانشجویی فرانسه اقدام کنید. پس از دریافت گواهی عدم اعتراض (No Objection Certificate، زمان درخواست ویزای دانشجویی فرانسه در VFS فرانسه فرا رسیده.

برای ویزای دانشجویی فرانسه چقدر موجودی بانکی لازمه؟

اثبات بودجه کافی برای زندگی در کشور. مبلغ فعلی مورد نیاز 615 یورو (820 دلار آمریکا) در ماهه که می تونه با صورت حساب بانکی، نامه ضامن یا اطلاعیه تامین مالی از وام، بورسیه یا کمک هزینه نشون داده شود.

برای تحصیل در فرانسه چقدر پول نیاز دارم؟

شهریه ها برای دانشجویان بین المللی اینطوریه:  حدود 2700 یورو در سال برای برنامه های لیسانس، 3700 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد، 3800 یورو در سال برای برنامه های دکترا (PhD)

کدوم رشته ها تو فرانسه بهترینه؟

•پزشکی

• جغرافیا

• فارماکولوژی

•تاریخ هنر

• زبان شناسی

• جامعه شناسی

• فرهنگ های اروپایی و مدیترانه ای

•فناوری ارتباطات

برای تحصیل در فرانسه به چه سطحی از زبان فرانسه نیاز دارم؟

B2

اکثر دانشگاه‌های فرانسه، به‌ویژه دانشگاه ‌های دولتی، به مدرک B2 (متوسط) در “Diplôme d’Etudes en Langue Française – DELF” یا TCF-DAP برای دانشجویان بین‌المللی نیاز دارن. تعداد کمی از اون ها به گواهی C1 (پیشرفته) در “Diplôme Approfondi de Langue Française – DALF” نیاز دارن.

شرایط تحصیل در فرانسه

چه مدت می توانم بعد از کارشناسی ارشد در فرانسه بمونم؟

بر خلاف گذراندن دوره کارشناسی که فقط با داشتن شغل با حقوق حق دریافت مجوز اقامت داره، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تونند درخواست بدن و واجد شرایط دریافت مجوز اقامت موقت برای مدت زمانی حدود 12 تا 24 ماه هستن.

آیا سفارت حساب بانکی رو چک می کنه؟

سفارت در مورد هر متقاضی صورت حساب بانکی رو بررسی نمی کنه. به صورت تصادفی یا در صورت شک این کار انجام می شه.

دانشجو چقدر می تونه تو فرانسه درآمد داشته باشه؟

قانون حداقل دستمزد برای همه دانشجویان شاغل اعمال می شه. حداقل نرخ دستمزد ساعتی 9.76 یورو در ساعت (قبل از کسر مالیات) تعیین شده. پس از کاهش مالیات، دانشجو حدود 7.61 یورو در ساعت درآمد داره. در مجموع، یک دانشجو می تونه حدود 7900 یورو در سال درآمد کسب کنه.

آیا زندگی در فرانسه گرونه؟

متوسط ​​هزینه زندگی در فرانسه بسیار بالاست و به عوامل مختلفی مثل محل زندگی شما در این کشور بستگی داره. پاریس همواره به عنوان یکی از گرون ترین شهرهای جهان (معمولاً در رتبه دوم پس از سنگاپور) قرار داره.

آیا دانشجو می تونه تو فرانسه کار کنه؟

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی با ویزای تحصیلی در فرانسه، می‌ تونید 964 ساعت در یک سال (حدود 60 درصد اشتغال تمام وقت برای یک سال) کار کنید.

یک دانشجو چطور می تونه شهروند فرانسه بشه؟

دولت فرانسه به اتباع خارجی اجازه داده تا در صورت گذروندن پنج سال در فرانسه، برای شهروندی فرانسه درخواست بدن. اما در برخی موارد، می تونید پس از 3 سال هم درخواست بدید.

هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی چقدره؟

میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه

پاریس: بین 1200 تا 1800 یورو در ماه (گاهی اوقات از جمله محل اقامت، در صورت انتخاب برای اقامت در محل اقامت دانشجویی) نیس: بین 900 تا 1400 یورو در ماه. لیون، نانت، بوردو یا تولوز: بین 800 تا 1000 یورو

آیا فرانسه از کانادا ارزون تره؟

هزینه زندگی در فرانسه 22 درصد ارزان تر از کاناداست.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها