مقالات

تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا – راهنمای جامع 2022 بخش دوم

USA

تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا – راهنمای جامع 2022 بخش اول

پیدا کردن و انتخاب دانشگاه برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا

با توجه به اینکه تعداد دانشگاه های با کیفیت تو آمریکا زیاده، ممکنه تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکتراا یک کم کار سختی باشه. بهترین توصیه ما در این مورد اینه که حتما وقت بگذارید و گزینه ها رو به دقت ارزیابی کنید، ما هم می تونیم تو این فرایند بهتون مشاوره بدیم و همراه تون باشیم. نکات زیر هم می تونه براتون مفید باشه:

  • توجه داشته باشید که شما یک “دوره درسی” رو انتخاب می کنید، نه فقط یک دانشگاه یا حتی یک پروژه تحقیقاتی. بنابراین باید به کلاس هایی که ارائه می شه، سطح آموزش، امکانات و سایر فرصت های ارائه شده توسط برنامه دکترا در امریکا هم توجه کنید.
  • زیاد نگران تفاوت بین دانشگاه های دولتی و خصوصی نباشید. دانشگاه های خوب به اندازی کافی تو هر دو دسته وجود دارن.
  • عوامل فوق برنامه رو هم در نظر بگیرید. آمریکا کشور بزرگیه و 4 تا 6 سال هم زمان زیادیه. ایالت ها، شهرها و محوطه های دانشگاهی مختلف تو آمریکا به طور قابل توجهی با هم متفاوت هستن. سعی کنید جایی رو برای تحصیل دکترا در آمریکا انتخاب کنید که از زندگی و همچنین تحصیل کردن اونجا لذت ببرید.
  • بررسی اعتبار. تعداد زیادی دانشگاه در ایالات متحده وجود داره. اکثر این مراکز آموزشی معتبر و واقعی هستن، اما دانشجویان بین المللی همیشه باید اطمینان حاصل کنن که دانشگاه هایی که برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا انتخاب می کنن به رسمیت شناخته می شن – به خصوص اگه شرایط پذیرش شون به طرز مشکوکی بیش از حد راحت باشه.

یکی از ساده ترین راه ها برای این کار جستجوی دوره مورد نظر اینجاست. همچنین می‌تونید این سایت رو هم بررسی کنید تا دانشگاه ‌هایی که تو مقطع تحصیلات تکمیلی تمرکز دارن رو شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

هزینه ها و بورسیه ها

دانشگاه‌های آمریکا به گرون بودن مشهورن. اما این تمام داستان نیست. در واقع، بسیاری از موسسات حمایت مالی قابل توجهی رو به دانشجویان دکتری در قالب بورسیه تحصیلی یا موقعیت های assistantship پرداخت می کنن.

هزینه های دوره دکترا

هزینه های دوره دکترا در آمریکا

با وجود طیف وسیعی از دانشگاه‌ هایی که برنامه‌ های دکترا رو تو ایالات متحده آمریکا ارائه می‌ دن، جای تعجب نیست که هزینه ‌های دکتری آمریکا در جاهای مختلف بسیار متفاوته. البته بعضی وقت ها هم در مورد آمار و ارقام هزینه های دوره دکترا در آمریکا اغراق میشه و مثلا تنها هزینه تحصیل تو دانشگاه های آیوی لیگ آمریکا، گزارش می شن. در صورتی که اینها قیمت های معمولی و متوسط هزینه دوره دکترا در آمریکا نیستن.

هزینه های واقعی تو مؤسسات دولتی و خصوصی متفاوته و گاهی اوقات به وضعیت اقامت دانشجو بستگی داره:

مؤسسات دولتی به طور متوسط ​​12410 دلار در سال برای دانشجویان داخل ایالت شون در برنامه های تحصیلات تکمیلی دریافت می کنن. توجه داشته باشید که هزینه های دانشجویان خارج از ایالت (از جمله دانشجویان بین المللی) بالاتر از اینه.

مؤسسات خصوصی به طور متوسط ​​26597 دلار در سال برای همه دانشجویان در برنامه های تحصیلات تکمیلی دریافت می کنن.

این ارقام بر اساس داده های منتشر شده توسط مرکز ملی آمار آموزش آمریکا است.

منابع مالی و کمک هزینه های تحصیلی

اینکه دانشگاه های ایالات متحده به دانشجوهاشون کمک هزینه تحصیلی ارائه بدن رایجه و کمتر نامزد موفقی رو تو برنامه های تحصیلات تکمیلی آمریکا پیدا می کنید که هزینه تحصیل دکترا در آمریکا رو کاملاً خودش پرداخت کنه. بنابراین دقت کنید که ممکنه هزینه تحصیل دوره دکترا تو آمریکا بالا به نظر برسه، اما احتمالاً این هزینه ای نیست که در نهایت قراره بپردازید.

می تونم بعد از دکترا در آمریکا کار کنم؟

ایالات متحده آمریکا یک رهبر جهانی در زمینه تحقیقات دانشگاهی و مکانی ایده آل برای جستجوی یه شغل دانشگاهی و آکادمیکه. با این حال، برای انجام این کار باید برای یه ویزای جدید درخواست بدید (ویزای دانشجویی F شما 60 روز پس از پایان دوره تحصیلات تکمیلی شما منقضی می شه).

اپلای فور فری برای ارائه مشاوره تخصصی در مورد اپلای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا و راه های گرفتن فاند و کمک هزینه تحصیلی در کنار شماست. مشاوران ما افرادی مثل خود شما هستند که تو زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا تجربه شخصی و موفق دارن و آماده ان تا دانش و تجربیات شون رو با شما به اشتراک بگذارن. فقط کافیه با ما تماس بگیرید.

مصاحبه اپلای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا

مصاحبه رسمی همیشه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی ایالات متحده لازم نست، به ویژه برای متقاضیان بین المللی. برخی از برنامه های بسیار رقابتی ممکنه از مصاحبه دکترا برای کمک به تمایز بین داوطلبان استفاده کنن. برنامه های دیگه ممکنه مصاحبه رو به عنوان یه بخش اختیاری از فرآیند اپلای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا برای دانشجویانی که می خوان شخصاً در مورد درخواست شون  صحبت کنن، ارائه بدن.

تصمیم دانشگاه

سه نتیجه بالقوه برای اپلای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا وجود داره. ممکنه موفق یا ناموفق باشید، در این صورت دانشگاه این موضوع رو به شما اطلاع می ده. همچنین ممکنه به عنوان کاندیدای انتخاب دوم در لیست انتظار قرار بگیرید. تو این شرایط در صورتی که کاندیدای انتخاب اول پیشنهاد رو رد کنه یا نتونه تو برنامه ثبت نام کنه، جای اون به شما پیشنهاد می شه.

ویزای دانشجویی دکتری آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولاً برای تحصیل دکترا در آمریکا به ویزا نیاز دارن. استثنا برای شهروندان کانادا و برمودا اعمال می شه که می تونن بدون ویزا وارد ایالات متحده بشن.

سایر دانشجویان به ویزای دانشجویی F نیاز دارن. این ویزا برای تحصیل در تمام موسسات دانشگاهی از جمله دانشگاه ها و مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی در آمریکا مناسبه.

الزامات ویزا

الزامات ویزا

به درخواست های ویزای ایالات متحده توسط وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده رسیدگی می شه. برای دریافت ویزای دانشجویی F باید برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شید. همچنین باید بتونید مقامات رو راضی کنید که به عنوان یک دانشجوی واقعی وارد کشور آمریکا می شید.

فرآیند اپلای

چندین مرحله برای درخواست ویزای آمریکا وجود داره که معمولاً باید به ترتیب زیر تکمیل بشن:

  • برای تحصیل در دوره دکترا در یک موسسه مورد تایید SEVP پذیرفته شید – اکثر دانشگاه های معتبر می تونن از دانشجویان در برنامه تبادل دانشجو و بازدیدکنندگان (SEVP) حمایت مالی کنن. بعد از اینکه این مراکز درخواست شما رو برای دکترا پذیرفتن، می تونن شما رو تو سامانه اطلاعات بازدیدکنندگان تبادل دانشجو (SEVIS) ثبت نام کنن.
  • پرداخت هزینه SEVIS I-901 – برای ثبت نام در SEVIS باید 350 دلار هزینه بپردازید. پس از دریافت رسید این ثبت نام، دانشگاه شما می تونه فرم I-20 رو برای شما صادر کنه. این تایید می کنه که شما به عنوان یک دانشجوی واقعی در یکی از دانشگاه های آمریکا ثبت نام کردید.
  • بصورت آنلاین اپلای کنید – باید فرم آنلاین DS-160 رو تکمیل کرده و پرینت بگیرید. باید یک عکس مناسب آپلود کنید.
  • برای مصاحبه ویزا برنامه ریزی کنید – باید در یک مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده شرکت کنید. هدف از این مصاحبه بررسی درخواست شما و واقعی بودن اهداف مطالعاتی تونه. شما باید پاسپورت خودتون رو به همراه مدارکی که تاکنون دریافت کردید، از جمله رسید SEVIS، فرم I-20 و فرم DS-160 رو برای مصاحبه ویزا همراه داشته باشید. همچنین ممکنه از شما خواسته بشه که هزینه درخواست ویزای 160 دلاری خودتون رو قبل از مصاحبه پرداخت کنید. در این صورت، باید رسید این مورد رو هم همراه خودتون بیارید.
  • ویزای خودتون رو دریافت کنید – در صورتی که مصاحبه شما موفقیت آمیز باشه به شما ویزا داده می شه. بر اساس اصل عمل متقابل (اگه کشور شما هزینه ویزا رو از دانشجویان ایالات متحده دریافت کنه، ایالات متحده هم هزینه ویزا رو از شما دریافت می کنه) برای این کار گاهی اوقات هزینه ای دریافت می شه.

بیشتر بخوانید: ساختار دوره دکترا در آمریکا

هزینه های ویزا

در بیشتر موارد، در طول درخواست ویزای خودتون باید حداقل 510 دلار هزینه پرداخت کنید. این هزینه شامل 350 دلار هزینه SEVIS و هزینه درخواست 160 دلاره. برخی از دانشجویان ممکنه نیاز به پرداخت هزینه صدور هم داشته باشن.

برای اطلاعات بیشتر و جامع تر؛ مطلب راهنمای جامع ویزای تحصیلی آمریکا رو مطالعه کنید.

در آمریکا دکترا بگیرید

مدرک دکتری آمریکا در سطح جهان به عنوان یک مدرک دکتری با کیفیت بالا شناخته می شه که نشون می ده فرد دارنده این مدرک یک دوره آموزش دقیق آکادمیک رو در کنار تحقیقات اصلی خودش گذرونده.

دانشگاه های سراسر جهان مدرک دکترای آمریکا رو به عنوان پایه ای مناسب برای شروع یک حرفه آکادمیک می پذیرن. سایر کارفرمایان هم به دلیل تاکید بر مهارت های قابل انتقال و توسعه شخصی که مشخصه دوره های دکترای ایالات متحده است، برای این مدرک ارزش و اعتبار خاصی قائل هستن.

رتبه‌بندی همه چیز نیست، اما رده‌های بالای جدول لیگ جهانی همچنان تحت سلطه موسسات آموزشی ایالات متحده است. این نشان دهنده سرمایه گذاری قابل توجه آمریکا در زمینه تحقیقات و کسب تخصصه.

دانشگاه های آمریکا به میزبانی از تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از کشورهای سراسر جهان عادت دارن. بنابراین هر کجا که برای اپلای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا اقدام کنید، به عنوان بخشی از یک جامعه دانشگاهی متنوع مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها